Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:05:06 GMT

۳۸ درصد اعتبارات امسال خراسان رضوی تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۹۳۲۲

۳۸ درصد اعتبارات امسال خراسان رضوی تخصیص یافت

رضا جمشیدی شنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: از کل اعتبارات امسال خراسان رضوی ۸۶۱ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات جاری با تخصیص ۴۸ درصد و هزار و ۳۶۲ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای با تخصیص ۳۲ درصد است.

وی با اشاره به توزیع و تصویب اعتبارات هزینه ای مربوط به مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه های اجرایی تا پایان سال ۹۷ اظهار داشت: دستگاه های اجرایی در سال گذشته موفق به پرداخت کامل این مطالبات نشدند و پرداخت این مطالبات به سال جاری انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: در مجمون ۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار پاداش پایان خدمات بازنشستگان دستگاه های اجرایی به استان های کشور ابلاغ شده که سهم خراسان رضوی از این مبلغ ۲۳ میلیارد تومان است اما اعتبار مورد نیاز استان در این بخش ۴۶ میلیارد تومان می باشد.

وی در باره اعتبارات ماده ۲۳ نحوه رسیدگی به تخلفات و جرایم رانندگی افزود: امسال ۱۶ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان از مجموع اعتبارات عمرانی استان در قانون بودجه مصوب شد و در اختیار خراسان رضوی قرار گرفت که مربوط به جرایم رانندگی است.

وی اظهار داشت: ۱۱ میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان معادل ۷۰ درصد این اعتبارات در اختیار شهرداری ها و چهار هزار و ۸۸۰ میلیون تومان معادل ۳۰ درصد نیز در اختیار دهیاری های استان قرار گرفته است.

جمشیدی گفت: اعتبارات امسال استان در موضوع ماده ۲۳ نحوه رسیدگی به تخلفات و جرایم رانندگی تاکنون هیچ تخصیصی نداشته و هر سال نیز تخصیص در این حوزه کمتر از ۲۰ درصد بوده است.

وی افزود: امسال با توجه به ابلاغ آیین نامه اجرایی تبصره قانون بودجه، ۶۷۲ میلیارد و ۳۲۹ میلیون ریال برای این استان منظور شده که این میزان از مجموع ۱۲ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال اعتبار ۳۱ استان کشور بوده است.

وی اظهار داشت: این مبلغ با رعایت مفاد دستورالعمل شرایط واگذاری پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای جدید، نیمه تمام، تکمیل شده و آماده بهره برداری به بخش غیردولتی و در قالب یارانه تسهیلات و وجوه اداره شده به منظور ایجاد مشوق های لازم جهت واگذاری پروژه های اولویت دار به بخش خصوصی در استان قابل هزینه خواهد بود.

جمشیدی گفت: دستگاه های اجرایی خراسان رضوی تاکنون هیچ پروژه ای را به بخش خصوصی واگذار نکرده اند، این در حالی است که بیش از سه هزار پروژه نیمه تمام با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و پارسال دستگاه ها نسبت به واگذاری ۱۵۱ پروژه خود به بخش خصوصی به تفاهم رسیدند.

وی همچنین گروه های کاری پیشنهادی چهار کارگروه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی شامل کارگروه "اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری"، کارگروه "آموزش، پژوهش فناوری و نوآوری"، کارگروه "زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، امایش سرزمین و محیط زیست" و کارگروه "اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده" را مطرح کرد که به تصویب این شورا رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با توجه به شرایط نقدینگی در کشور و شرایط مناسب ماشین آلات تحت اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفت ساخت راه های روستایی و فرعی را به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منتقل کند.

محمد رضا اخوان عبداللهیان افزود: پروژه های نیمه تمام مربوط به ساخت راه های روستایی و فرعی توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی انجام می شود اما پروژه های جدید در این حوزه به اداره کل راهداری واگذار خواهد شد.

۷۴۸۹/۶۰۵۳ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان برنامه و بودجه کشور خراسان رضوی اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حوادث کار در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: حوادث ناشی از کار پارسال در این استان ۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

  محمد امین بابایی امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تعداد حوادث ناشی از کار  خراسان رضوی ۷۲۹ حادثه در سال ۱۴۰۱ بود که این تعداد پارسال به ۶۸۶ حادثه کاهش یافت.   وی بیان کرد: بیشترین کاهش حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی مربوط به بخش معدن با ۱۷ درصد بوده است اما بروز حوادث در بخش صنعت ساختمان، ۲ درصد افزایش داشته است.   مدیر کل تعاون گفت: این نهاد امسال تلاش خواهد کرد تا به منظور کاهش حوادث در صنعت ساختمان، توانمندسازی نیروی انسانی را در دستور کار قرار دهد و باعث کاهش بروز حوادث در این بخش شود، همچنین افزایش ایمنی محیط کار و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان بویژه در کارگاه‌ های کوچک از طریق ارایه آموزشهای لازم به آنها از سال گذشته در استان آغاز شده است.   وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از کارگران در استان بیمه هستند، ادامه داد: آمار جامعه کارگری فقط به کارگران بیمه شده تعلق دارد و با توجه به وجود واحدهای کارگری فاقد مجوز در استان، آمار رسمی از جمعیت کارگران استان در دست نیست.   بابایی اظهار کرد: به منظور گرامیداشت هفته کار و کارگر در خراسان رضوی ۵۶۳ برنامه تدوین شده که ۱۰۴ برنامه در مرکز استان و ۴۵۹ برنامه در سطح شهرستانهای استان برگزار می شود که عمده برنامه ها در حوزه فرهنگی است.   وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی خراسان رضوی مشمول طرح طبق ه‌بندی مشاغل هستند، افزود: طرح طبقه‌ بندی مشاغل در واحدهایی اجرا می شود که کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار دارند، پارسال ۴۸ واحد به مجموع واحدهای مجری این طرح اضافه شدند.   کاهش ۳.۲ درصدی نرخ بیکاری در خراسان رضوی   مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در این استان گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان پارسال به ۶.۳ درصد رسید که نسبت به زمستان سال ۱۴۰۱ به میزان ۳.۲ درصد کاهش داشته است.   وی تاکید کرد: خراسان رضوی جزو چهار استان اول کشور در پایین بودن نرخ بیکاری است، نرخ مشارکت اقتصادی در استان نیز ۴۴ درصد بود که ۶ درصد از نرخ مشارکت اقتصادی کشور بیشتر بود.   بابایی در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی پنجشنبه ها و تاثیر آن بر کاهش حقوق و دستمزد کارگران افزود: برخی اوقات نیروی کار به خواست خود ساعت کاری را کاهش می‌ دهد اما اگر به درخواست کارفرما باشد باید حقوق کارگر به طور کامل پرداخت شود.   وی اضافه کرد: اگر تعطیلات هفته به ۲ روز افزایش یابد، در صورت در نظر گرفتن شیفت کاری برای کارگران در روز تعطیل، به طور قطع مشمول دریافت دستمزد اضافه کار خواهند بود.

دیگر خبرها

  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی
  • توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی نیازمند تخصیص اعتبارات
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد