Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، دست‌کم ۹۰ نفر در جریان چهل و پنجمین تجمع بزرگ معترضان موسوم به «جلیقه زرد» در پاریس که شنبه ۲۱ سپتامبر برگزار شد، دستگیر شدند.

 

پلیس فرانسه برای مقابله با معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد و حدود صد نفر را نیز که تلاش داشتند در خیابان شانزه‌لیزه تجمع کنند، عقب راند.

 

کنترل اوضاع در این روز برای مقامات فرانسه از اهمیت بالایی برخوردار بود زیرا همزمان با برگزاری اعتراضات هفتگی جلیقه زردها، راهپیمایی بزرگ معترضان به تغییرات آب و هوایی نیز برگزار می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس نزدیک به ۷۵۰۰ پلیس در شهر پاریس مستقر شدند و بیش از ۳۰ ایستگاه مترو بسته شد. دولت فرانسه همچنین اعلام کرد که برگزاری تظاهرات در شانزه لیزه و برخی دیگر از مناطق کلیدی در قلب پاریس ممنوع است.

 

مقامات فرانسوی این نگرانی را داشتند که این شنبه «جلیقه زردها» یعنی معترضان به سیاست های اقتصادی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و «جلیقه سیاه‌ها» که مهاجران غیرقانونی و عمدتا آفریقاییِ متقاضی مدارک اقامت در فرانسه هستند، در راهپیمایی گستردۀ مبارزه با تغییرات آب و هوایی نفوذ کنند و به این ترتیب کنترل اوضاع برای پلیس ممکن نشود.

 

یک روز پیش از این امانوئل ماکرون با اشاره به برگزاری راهپیمایی مبارزه با تغییرات اقلیمی، خطاب به فرانسوی‌ها گفت که «اگرچه خوب است مردم دیدگاههایشان را ابراز کنند» اما بهتر است در روز شنبه آرامش کشور حفظ شود و راهپیمایی مبارزه با تغییرات آب و هوایی مختل نشود.

 

شنبه ۲۱ سپتامبر با «روز میراث اروپایی» نیز مصادف بود و به همین مناسبت درهای بسیاری از بناهای تاریخی و فرهنگی فرانسه که بطور معمول به روی عموم بسته است، برای بازدید گشوده شد. بر این اساس این آخر هفته اقدامات احتیاطی بیشتری از سوی مقامات فرانسه به اجرا گذاشته شد تا این اعتراضات، روند بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی را مختل نکند. از جمله اینکه در پاریس برخی از اماکن تاریخی استثنائاً به روی مردم بسته شد و برای بازدید از برخی مکان‌ها همچون کاخ الیزه نیز ثبت نام بازدیدکنندگان اجباری گردید.

 

بیش از ۱۰ ماه از آغاز جنبش اعتراضی جلیقه زردها می‌گذرد. اعتراضات هفتگی آنها باعث شده است که تا این مرحله، ماکرون با کاهش مالیات افراد کم درآمد، حذف مالیات بر ساعات اضافه کاری و همچنین افزایش سطح دستمزدها موافقت کند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جلیقه زردها گاز اشک آور پاریس پلیس فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد

دادگاهی در فرانسه مردی را که طی هفته گذشته با ورود به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به انجام عملیات انتحاری تهدید کرده بود به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، این مرد ۶۱ ساله، مقیم فرانسه در دادگاه مدعی شد که روز جمعه (۱۹ آوریل) پس از اطلاع از دستگیری خواهرش اقدام به این کار کرده است.

او گفت که نمی‌خواسته کسی را «تهدید کند»، بلکه در پی «انتقام» از مقامات ایرانی بوده که او را «تروریست» خوانده‌اند.

دادگاه در حکمی او را از حمل سلاح یا نزدیک شدن مجدد به ساختمان کنسولی منع کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این مرد روز جمعه پس از گزارش ورود یک مزاحم با نارنجک یا کمربند انفجاری به ساختمان کنسولی سفارت ایران دستگیر شد اما پلیس هیچ ماده منفجره‌ای پیدا نکرد. یک منبع پلیس که نخواست نامش فاش شود، گفت که مظنون یک جلیقه با جیب‌های بزرگ حاوی سه نارنجک تقلبی به تن داشت.

قاضی گفت که شاهدان از مردی که «پرچم‌ها را پاره کرده» و گفته‌اند «می‌خواهد بمیرد» گفته‌اند. 

به گفته دادستانی، این مرد پیش از این به دلیل آتش زدن لاستیک مقابل ورودی سفارت ایران در پاریس در سال ۲۰۲۳ محکوم شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تشریح جزئیات حادثه امروز در بخش کنسولی سفارت ایران در فرانسه

دیگر خبرها

  • آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!
  • حمایت فرانسویان از فلسطین