Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@23:59:49 GMT

غار‌های باتو مالزی در تور‌های سفر باتو

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۹۴۴۲

غار‌های باتو مالزی در تور‌های سفر باتو

در یکی از شرقی‌ترین نقاط آسیا کشور مالزی قرار دارد. این کشور را می‌توان پرجاذبه‌ترین کشور شرق آسیا نامید به خاطر اینکه این کشور دارای تمام جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تجاری می‌باشد. از ساحل‌های طولانی و تمیز، معابد و ساختمان‌های قدیمی، مراکز خرید و برج‌های تجاری گوناگون، جنگل‌های پر درخت و طبیعت بکر و دست نخورده با انواع جانورانی که نسل آن‌ها در مناطق دیگر رو به انقراض است، اما به دلیل آب و هوای مناسب مالزی همچنان به زندگی خودشان در این کشور ادامه می‌دهند، همگی از جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی به شمار می‌روند، اما غار‌های باتو با همه این‌ها تفاوت اساسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غار‌های عجیب و زیبا در سیزده کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است.

در تور مالزی از نظر زمین شناسی تشکیل این غار‌های آهکی به چهار صد میلیون سال پیش می‌رسد و زمانی بومی‌های منطقه از این غار‌ها به عنوان سرپناه استفاده می‌نموده اند. غار‌های باتو به تنهایی از جذابیت خاصی برای گردشگران برخوردار است و کسانی که طبیعت گرد هستند را به سوی خود می‌کشاند تا از زیبایی‌های طبیعی این غار که بر اثر دگردیسی‌های زمین شناسی ایجاد شده است دیدن نمایند. در سال هزار و هشت صد و نود و یک، یکی از بازرگانان هندی که در مالزی به تجارت مشغول بود، دستور به ساخت یک معبد زیبا در این مکان را داد و آن را به یکی از بزرگان تاریخ مذهبی هندو پیشکش کرد و مجسمه امروزی را بنا نهاد و از آنزمان به بعد به این غار‌ها باتو کیو (معبد باتو) گفته می‌شود. در سال هزار و نهصد و بیست تعداد دویست و هشتاد و شش پله برای دسترسی آسان‌تر زائران به غار‌های این معبد، در دامنه این تپه ساخته شده است. البته از این پله‌ها کسانی که فقط برای دیدن غار‌ها بالا می‌روند نیز می‌توانند استفاده نمایند.

به گزارش سفر باتو، پیشتر گفته شد که در غار‌های باتو انسان‌ها زندگی می‌کرده اند. پیش از این که انسان‌ها به این غار‌ها بیایند میمون‌ها که در جنگل‌های اطراف زندگی می‌کردند به این غار‌ها آمدند تا آن‌ها را سرپناه خود قرار دهند. گروهی از مردم به همین دلیل به این غارها، غار‌های میمون گفته می‌شود. اما این مکان همانگونه که گفته شد از اماکن مقدس هندو‌ها است. وقتی از راه به این غار‌ها می‌رسید در یک منظره زیبا طبیعی با یک مجسمه غول پیکر از الهه هندو‌ها روبرو می‌شوید که در پشت آن چند معبد کوچک وجود دارد. جالب است که بدانید که سال‌ها پیش از ساخته شدن این معابد، غار‌های باتو ناشناخته بودند و در سال هزار و هشتصد و هشتاد و یک میلادی به وسیله یک کاوشگر امریکایی کشف شد. پس از چندی و بعد از استقرار نیرو‌های استعمارگر به مخفیگاهی برای افراد کمونیستی که با حکومت می‌جنگیدند تبدیل شد. اما در حال حاضر و بعد از ایجاد یک حکومت مردمی در مالزی این مکان هم دوباره به یک مکان برای عبادت تبدیل شد که هر ساله گردشگران زیادی اعم از مذهبی و غیر مذهبی از آن دیدن می‌کنند و از مناظر آن لذت می‌برند. غار‌های باتو کیو برای هندو‌ها در کشور‌های مختلف از جمله مالزی به یکی از مهمترین عبادت گاه‌های هندو‌ها است. از این رو همیشه در زمان اجرای مراسم هندو‌ها این مناطق تبدیل به شلوغ‌ترین معابد هندو می‌شود.

در تور تایلند داستان کشف غار‌های باتو بسیار جالب است. این غار‌ها همانطور که پیشتر گفته شد بر اثر دگردیسی‌ها زمین شناسی ایجاد شده است و در چهار صد میلیون سال پیش این تپه‌ها و غار‌ها از دریاچه‌ای ماقبل تاریخ و از سنگ‌های آهکی تشکیل شده اند. به همین دلیل این غار‌ها پر از مواد معدنی می‌باشند. جالب است بدانید که اولین کاشفین و ساکنین این غار‌ها پس از میمون‌ها مردمان قبیله تموئان بودند که از ورودی‌های غار باتو به عنوان پناهگاهی برای در امان ماندن از دشمنان و حیوانات وحشی استفاده می‌نمودند و به طور پنهانی در آنجا زندگی می‌کردند. همان طور که گفتیم این غار‌ها سرشار از مواد معدنی می‌باشد، به همین دلیل و پیش از این که این غار‌ها به صورت رسمی کشف شوند عده‌ای از مردمان چین که به کشور مالزی مهاجرت نموده بودند برای استخراج ماده‌ای که به وسیله آن زمین کشاورزی خود را حاصلخیز می‌کردند به این غار‌ها رفتند. اطلاعات بیشتر در مورد تور دبی را در سایت ببینید و خرید کنید.

چون در سرزمین چین هم از این نوع غار‌ها وجود دارد، آن‌ها می‌دانستند که کجا به دنبال آن بگردند و این مطلب را به غیر چینی‌ها بازگو نمی‌کردند. اما یک فرد امریکایی با نام ویلیام هوراندی پس از تعقیب چینی‌ها خود را به این غار‌ها رساند، ولی به جای این که از مواد معدنی برداشت کند متوجه شد که این غار ارزش تاریخی بالایی دارد و با به ثبت رساندن غار‌های باتو برای خودش شهرت زیادی به دست آورد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سفر باتو کشور مالزی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فری‌مالزیاتودی، در پی برخورد دو بالگرد نظامی نیروی دریایی مالزی هنگام تمرین نظامی در روز «نیروی دریای مالزی» همه ۱۰ سرنشین این بالگرد کشته شدند.

بنابر گزارش‌ها این حادثه در پایگاه هوایی لوموت در ایالت پراک در سواحل غربی مالزی رخ داده است.

هنوز درباره علت اصلی این حادثه گزارشی منتشر نشده، اما تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که یکی از بالگردها از عقب به دُم بالگرد دیگر برخورد می‌کند و پس از آن هر دو سقوط می‌کنند.

کد خبر 6085991

دیگر خبرها

  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • (ویدئو) برخورد مرگبار دو بالگرد نظامی در آسمان مالزی
  • (ویدیو) ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی
  • فیلم| برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • ۱۰ کشته در برخورد ۲ بالگرد ارتش مالزی + فیلم
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا