Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:52:21 GMT

هوای اردبیل ۲۳ درجه سرد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۹۴۹۲

هوای اردبیل ۲۳ درجه سرد شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساکنان اردبیل که امروز به خاطر نفوذ پشته ارتفاعی واقع در جلوی ناوه و وزش باد گرمیج ، دمای ۳۵ درجه بالای صفر را در ظهر تجربه کردند از عصر شنبه با تغییر ناگهانی جانب وزش باد به شمال شرق شاهد استقرار هوای سرد با دمای ۱۲ درجه شده اند.

رفته رفته با عمیق تر شدن این کم ارتفاع جوی بر سرمای هوا در منطقه افزوده شده و بارش ها از بلندی های شرقی منطقه اردبیل منتهی به گیلان آغاز و به تدریج به مرکز این استان نیز کشیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت بحران اردبیل باتوجه به دگرگونی‌های جوی و اطلاعیه هواشناسی از ساکنان این استان خواسته که موارد ایمنی مانند خودداری از قرارگیری در مسیرهای سیل‌خیز و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و فضاهای باز و کوهپایه ها به خاطر دوری از خطرهای احتمالی سیلاب و رعدوبرق و تگرگ ، کنترل دمای اماکن عمومی و مرغداری‌ها و گلخانه باتوجه به در پیش بودن هوای سرد و خودداری از کوهنوردی، احتیاط در رانندگی در جاده‌های مه آلود و خیس و مواردی از این قبیل را رعایت کنند.

در شامگاه شنبه آسمان اردبیل تمام ابری با وزش باد با بیشینه سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت و در بعضی نقاط مه آلود است.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از هوایی بسیار متغیر برخوردار است. در بعضی از سالهای استثنایی در اواسط و یا اواخر مهر هوای سرد و برفی در این شهرستان حاکم می شود.

۶۰۱۹/۶۰۱۶

   

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه فردا بارانی است

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از بعد از ظهر روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده به تناوب امواجی کوتاه جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در بعضی ساعات سبب وزش باد، رگبارهای موقت باران و احتمالا رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد زورآوند امروز _ پنجشنبه سی‌ام فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، هوای استان تا اواسط روز جمعه کمی تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد (غالباً ملایم) پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به دنبال این شرایط از عصر جمعه تا دوشنبه هفته آینده به تناوب امواجی کوتاه جو استان را تحت تأثیر گرفته، در بعضی ساعات سبب وزش باد، رگبارهای موقت باران و احتمالاً رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: احتمال این بارش‌ها در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان و در ساعتی از بعدازظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه بیشتر به نظر می‌رسد.

زورآوند اضافه کرد: متوسط دمای هوا تا روز شنبه در بیشتر نقاط با روندی آرام افزایش و در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قصرشیرین و سومار با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و سنقر با دمای دو درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان بوده، طی این مدت دمای هوا در شهر کرمانشاه بین پنج و ۲۳ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده است.

کد خبر 745678

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • پیش‌بینی هوای آخر هفته تهران
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود
  • هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود
  • افزایش دمای هوای همدان