Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی شامگاه شنبه در ستاد مدیریت بحران لرستان در سخنانی با تاکید بر لزوم آمادگی دستگاههای امدادی و اجرایی قبل از شروع بارندگی ها، اظهار داشت: همه می دانیم که امکانات محدود است و متناسب با آنچه باید انجام دهیم و نیازی که داریم امکانات نداریم.

انتقاد استاندار لرستان از مدیران

وی با بیان اینکه هر کدام از ما اگر بخواهد بنشیند و «روضه کمبود بخواند»، می تواند تا سه ساعت حرف بزند، افزود: در اینکه در استانی هستیم که در سیلاب قبل دچار خسارت شدیم شکی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان، افزود: اینکه که باید پیگیری کنیم که امکانات بیشتری برای استان بگیریم هم حرف درستی است، اما در کشور اینگونه نیست که در کشور خزانه ای باشد و بین ۳۱ استان توزیع شود و هر استان برود سهم خود را بگیرد بیاورد، ما در کشور تقسیمات شبکه ای توزیع اعتبارات استانی و وزارتخانه ای داریم و اتفاقا ۸۰ درصد اعتبارات از طریق وزارتخانه ها توزیع می شود.

خادمی با تاکید بر اینکه قابل قبول نیست هر مدیری بنشیند و بگوید این کمبودها را دارم، عنوان کرد: خب می دانیم که کمبود دارید، اما باید بروید اعتبار از وزارتخانه ات بگیرید، وزارت نیرو، وزارت راه و ... چندین هزار میلیارد تومان پول دارد، خب شما به عنوان مدیر باید بروید بگوید استان من سیل زده است و شرایط آن متفاوت است، اعتبار را بگیرید و برای استان بیاورید.

وی با بیان اینکه اینکه بنشینیم و بگویم  «ما مشکل داریم، خب بله همه می دانیم که مشکل دارید»، گفت: اعتبارات استان هم محدود است و هر چه آمده ما به دستگاهها داده ایم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه از محل اعتبارات ۱۰ و ۱۲ حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان پول اختصاص پیدا کرده که نتوانسته اید آن را جذب کنید، افزود: یک بار می گویید پیمانکار این جوری است، یک بار می گویید موافقت نامه آن جوری است، نقشه آماده نشده، اینها قابل قبول نیست، اگر دستگاههای بنشیند و بگویند ما این را می خواهیم و آن را می خواهیم، نمی شود، خود دستگاه باید تامین کند.

مدیران راهی وزارتخانه‌ها شوند

خادمی با تاکید بر اینکه البته این بحث ها نافی وظایف ستاد بحران و مجموعه ما به عنوان کلی نیست و ما باید پیگیری های خود را انجام دهیم، افزود: اما شما فراموش کرده اید که همه ما که دور هم جمع می شویم این همه امکانات، نیرو و ... را باید به کار بگیریم، تنها به دنبال این هستید که یک اعتباری بگیرید، با این اوصاف همه دستگاههای را تعطیل کنیم و بروند دنبال کارشان، سازمان مدیریت برای هر کاری پیمانکار بگیرد و انجام بدهد.

وی با اشاره به اینکه در هر شهرستان ۵۰ سال امکانات انباشت شده وجود دارد، نیرو، تجهیزات، روش و ابتکار وجود دارد، گفت: دیگر این موضوع تمام شده که شما به دولت لیست نیازها را بدهید و دولت پول بدهد، الان وضع مالی دولت خوب نیست و در این شرایط سخت باید کار کرد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه از همین الان مدیران بروند در وزارتخانه بنشینند و اعتبار بگیرند، گفت: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای به وزیر نیرو بگوید اگر رودخانه را لایروبی نکنم، دیواره ساحلی را احداث نکنم و ... فردا اگر کسی را در استان آب ببرد من مسئول هستم، آقای وزیر نیرو شما مسئولی و کمک کن تا اینها را انجام بدهم، مدیر کل راه و شهرسازی و راهداری در وزارتخانه بنشینند و بگویند جاده ها بسته است، پل ها را به صورت موقت احداث کرده ایم، فردا دچار مشکل می شوند بیایید حل کنید.

 شش ماه از سیلاب گذشته چه کاری انجام داده اید؟

خادمی، گفت: اگر شما بنشینید تا کسی برای شما پول بیاورد قابل قبول نیست، وظایفی که به شما ابلاغ شده را انجام دهید، گاهی یادمان می رود که ما مسئول هستیم و باید کار کنیم، همه دنبال این هستند که اعتباری بیاید و پیمانکاری بگیرند و کاری انجام بدهند یا ندهند.

وی با تاکید بر اینکه هر کسی اگر بخواهد که وظایف خود را به هر بهانه ای انجام ندهد، قابل قبول نیست، افزود: همه دستگاههای اجرایی باید طبق دستورالعمل ها وظایف خود را انجام دهند.

استاندار لرستان، گفت: می گویید نقشه ها آماده نیست،  خب چکار می کنید؟ نقشه ها را آماده کنید، پنج، شش ماه از سیلاب گذشته چه کاری انجام داده اید؟

خادمی، همچنین بر لزوم تدوین یک بانک اطلاعاتی از تمامی تجهیزات و امکاناتی که در استان وجود دارد تاکید کرد.

کد خبر 4724834

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار لرستان مدیریت بحران اربعین حسینی هفته دفاع مقدس قزوین بوشهر شهرکرد شیراز ماه محرم اربعین 98 خطبه های نماز جمعه عاشورا سانحه تصادف گرگان بیرجند ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیست بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی چه کاری انجام می‌دهد؟

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی کشور، با استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی توانمند در حوزه پژوهش و فناوری، توسط مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی شکل گرفت.

در قالب این طرح، ایمینو با هدف انتخاب همکار برای پروژه پژوهشی طراحی زیست بوم در این عرصه از متخصصان و فعالان حوزه فناوری و نوآوری صنایع معدنی دعوت به همکاری می کند.

این مرکز نوآوری در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری این حوزه برای جذب همکار پژوهش از میان دانشگاهیان، متخصصان و فناوران، اولویت‌هایی همچون  حضور فعالانه متخصصان داخلی و بین المللی صاحب تجربه و دستاورد، فعالیت در دو زمینه سیاستگذاری و مدیریت فناوری و نوآوری و نیز معادن و صنایع معدنی را در موضوعات مرتبط و میان‌رشته‌ای در نظر گرفته است.

همچنین آشنایی با موضوع و تبیین تصویر کلان وضعیت موجود و مطلوب زیست بوم و برنامه های اجرایی مدنظر طرح از دیگر اولویت‌های جذب همکاران پژوهشگر و فناور به شمار می‌رود.

مرکز نوآوری ایمینو با ایجاد زمینه  همکاری و استفاده از متخصصان، صاحب نظران، دانشگاهیان، فعالان فناور، نوآور و شرکت های دانش بنیان، زمینه را برای تدوین طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخی ساختارها در حوزه جوانی جمعیت رفع شود
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • پیولی: هر کاری می‌کنیم تا اینتر برنده دربی نباشد
  • باید به همه لحظات عمر خود رنگ خدایی ببخشیم
  • آیا مهمان خوبی برای «زمین» هستیم؟
  • بالا رفتن قیمت خودروی پژو پارس صدای متقاضیان را درآورد
  • زیست بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی چه کاری انجام می‌دهد؟
  • سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد
  • ماجرای اظهارات نسنجیده جناب سفیر که صدای فعالان مسلمان را درآورد | سفارت ایران ناچار به صدور بیانیه شد