Web Analytics Made Easy - Statcounter

جرجانی گفت: چرا با وجود مشکلات سد معبر و موارد دیگر نتوانستیم از ظرفیت بازارچه مطهری گرگان استفاده کنیم و آن را به پارک علم و فناوری استان واگذار کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان به صورت رسمی و علنی در محل جلسات شورا اسلامی شهر گرگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

واگذاری بازارچه مطهری به پارک علم و فناوری استان گلستان با توجه به مصوبه هئیت رئیسه شورا در جلسه امشب مطرح و به تصویب شورای اسلامی شهر گرگان رسید.

 

تصویب این مصوبه در حالی بود که در هفته گذشته معاون علم و فناوری رئیس جمهور در استان حضور یافت و از محل  این پروژه بازدید کرد.

 

بنا است این پروژه هفت ساله به پارک علم و فناوری واگذار شود و شورای اسلامی به مدت یک سال فرصت داده که نسبت به اجرای این پروژه پارک علم و فناوری استان اقدام کند.

 

واگذاری این پروژه در حالی بود که «موسی حسام»، رئیس سابق پارک علم و فناوری در مراسم معارفه رئیس جدید پارک علم و فناوری گلستان تاکید کرده بود که از مجموع 30 بخشی که در پارک علم و فناوری استان وجود داشته تنها 4 تا 5 بخش مورد استفاده قرار گرفته و علت آن این بوده که باید مجموعه مراکز پارک و علم و فناوری در دانشگاه ها و اطراف آن شکل بگیرد و اگر این اتفاق نیفتد ناموفق خواهیم بود.

 

اما «فائزه عبدالهی» در خصوص این لایحه گفت: نامه ای که به شورای اسلامی شهر گرگان مکاتبه شده همان لایحه قبلی است و اصلاحیه عنوان در آن وجود نداشته و تنها متن نامه قبلی را عوض کردند و با همان تاریخ نامه ای قبلی با موضوع جدید  در مکاتبات شهرداری به شورای شهر گرگان ارسال شده که این امر پسندیده نیست.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: در این قرارداد مدت اجاره هشت ماه پس از تعمیرات است و باید مسئولیت از زمان ابتدای تعمیرات در این مکان برعهده پارک علم و فناوری استان در نظر گرفته شود تا مشکلی در حین کار افتاده مسئولیتش با شهرداری نباشد.

 

وی همچنین خواستار ضمانت اجرایی در خصوص اجرای این پروژه شد.

 

اما گرچه این لایحه در شورای اسلامی شهر گرگان مصوب شد ولی «ابراهیم جرجانی» به این لایحه رای نداد و در خصوص این موضوع گفت: اسم لایحه مشخص است و در آن بازارچه مطهری واگذار شده و چرا با وجود مشکلات سد معبر و موارد دیگر شهرداری نتوانسته از این ظرفیت استفاده کند و این مکان در نهایت به پارک علم و فناوری تحویل داده شده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: این مکان فضایی بالغ بر2 هزار و 300 متری دارد و می توانست بیش از 300 جوان، سرپرست خانوار و ... را در این مکان ساماندهی کرد تا امرار معاش کنند، از سویی ناحیه خدمات شهری گرگان در داخل یک آپارتمان است که این موضوع بسیار بد و حتی برای کارکنان این مجموعه به دلیل وجود زباله خطرناک است.

 

جرجانی بیان کرد:  دور خیابان کریمی دست فروشانی وجود دارد که نزدیک به ۲۰ سال در این مکان دستفروشی  می کنند  و ای کاش به جای توجهی نادرست در آن فضا ۲۰۰ غرفه  برای این دستفروشان درست می کردیم.

 

این انتقاد عضو شورای شهر گرگان در حالی بود که کریمی، معاون شهردار گرگان در جلسه امروز واگذاری این مکان به دست فروشان را ناموفق دانست و افزود: چند تجربه ناموفق در واگذاری این مکان داشتیم، شب بازار باید در محورهای پرتردد شهر ایجاد شود و این مکان مورد استقبال نبوده است.

 

همچنین در این جلسه سعید رحیمی عضو حقوقدان  شورا به کمیته راهبردی طرح تفکیک زباله پسماند خشک از مبدا  از سوی شورای شهر گرگان معرفی شد.

 

لایحه بیمه آتش سوزی ۷۰ هزار واحد مسکونی در اجرای مناقصه عمومی شرکت بیمه تجارت نو با مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز مطرح شد و اعضای شورای شهر خواهان اطلاعات کامل تری نسبت به افزایش قیمت بیمه از 8 میلیارد تومان به 15 میلیارد تومان شدند.

 

همچنین در این جلسه بنا شد شیوه نامه اجرایی ماده ۱۶ تعرفه عوارضی سال ۹۸ شهرداری گرگان در جلسه بعدی بررسی شود.

 

این لایحه مورد انتقاد عضو حقوقدان شورای اسلامی شهر گرگان قرار گرفت.

 

« سعید رحیمی» در خصوص این لایحه گفت: این لایحه همان عوارض تمدید پروانه ساختمانی است و به دلیل شکایت شهروندان بر اساس رای دیوان عالی و هئیت عمومی  کشور از دی 97 باطل اعلام شده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: همکاران شهرداری اسم آن را عوض کرده و به عنوان  تکمیل ساختمان به دنبال آن هستند که آن را  در شورای اسلامی شهر گرگان مصوب کنند و باز هر شهروندی  شکایت می تواند این مصوبه را باطل کند، درخواست دارم هر لایحه در دیوان عدالت نقض می شود به دنبال تغییر اسم آن نباشیم و چون مطابق با قانون نیست نقض قانون است و تصویب آن باز یک عارضه جدیدی برای شهروندان به وجود می آورد.

 

واگذاری یک قطعه زمین  با مالکیت شهرداری واقع در کوی محتشم به پایگاه خدماتی اجتماعی همیاری کوی محتشم جهت احداث ساختمان برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در شورا مصوب شد.

 

لایحه تایپ و تکثیر مکاتبات اداری، واگذاری ساماندهی آبهای سطحی خیابان منظریه،  خرید مخزن زباله مکانیزه گالوانیزه ۷۷۰ لیتری سازمان مدیریت پسماند ، میزبانی سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور و طرح تفضیلی ناحیه ۲ گرگان از دیگر موضوعاتی بود که بنا بود در این جلسه مطرح شود.

 

همچنین در این جلسه عضو شورای شهر گرگان خواستار شفاف سازی شهرداری در خصوص درآمد و هزینه ها شد و بیان کرد که بر اساس قانون 15 هر ماه باید شهرداری درآمد و هزینه های خود را به شورا اعلام کند و انتظار داریم درآمد 5 ماه و هزینه های انجام شده به شورا ارسال شود.

 

عبدالهی تاکید کرد: هزینه جاری شهرداری بیش از حد بالا رفته است و همچنین واگذاری تایپ و تکثیر با هزینه 160 میلیون تومانی با وجود نیروهای مازاده صلاح نیست.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل هفته دفاع مقدس اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد فعالیت های مسجدی دفاع مقدس عضو شورای شهر گرگان اعضای شورای شهر گرگان رئیس شورای شهر گرگان شورای شهر گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران

یک مجموعه فناور در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس توانسته است با تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای دستگاه آندوسکوپی، ریسک و درد ناشی از این عمل‌ها را کاهش دهد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آندوسکوپی دستگاهی است که توسط آن پزشک متخصص می‌تواند داخل دستگاه گوارش را مشاهده و جراحی‌های تشخیصی و درمانی را انجام دهد. شرکت پیشگامان فناوری طب توران از شرکت‌های مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس توانسته است با تولید دستگاه دمنده گاز CO2 ریسک و درد ناشی از آندوسکوپی را کاهش دهد.

زهرا تورانی؛ دانش آموخته مقطع دکتری دانشگاه صنعتی شریف هم‌بنیان‌گذار این شرکت با اشاره به اینکه امروزه آندوسکوپی علاوه بر تشخیص، فرایند درمان را هم انجام می‌دهد، گفت: برای بررسی دستگاه گوارش در آندوسکوپی، پزشک، لوله‌ای را از دهان و یا مقعد به بدن وارد می‌کند تا مجاری گوارش، مری و یا معده و روده را مورد بررسی قرار دهد.

داروی "ترمیم زخم پای دیابت" در پارک فناوری پردیس تولید شد

تزریق هوا به بدن در عملیات رایج آندوسکوپی

وی افزود: با توجه به پیچیدگی دستگاه گوارش انسان، معمولاً مقداری هوا به محل بررسی تزریق می‌شود تا چین و چروک‌های سیستم گوارشی باز شود و از این طریق لوله اندوسکوپی در مجاری بدن بتواند حرکت کند.

تورانی گفت: تزریق هوا ریسک‌هایی از جمله ایجاد درد، پارگی ارگان‌های داخلی و احتباس هوا به ناحیه شکمی را به همراه دارد. به همین دلیل ما به دنبال تولید دستگاهی رفتیم که به جای هوا، گاز CO2 به بدن تزریق شود. جذب این گاز از طریف عروق، 150 برابر هواست و به راحتی از طریق ریه ها از بدن خارج می‌شود. این امرریسک و درد ناشی از احتباس هوا در بدن را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌دهد.

وی فعالیت بیش از 10 ساله در حوزه تجهیزات پزشکی و نیاز کشور به تولید این دستگاه را جرقه اولیه تأسیس این شرکت برشمرد و افزود: تلاش داریم با تولید دستگاه‌های مورد نیاز پزشکی در داخل کشور و کاهش هزینه‌های خرید و نگهداری، دسترسی بیماران به تشخیص و درمان تسهیل یابد.

تورانی همچنین از انجام تحقیقات برای ساخت سایر دستگاه‌های مورد نیاز سیستم‌های آندوسکوپی خبر داد و گفت: تلاش داریم با ساخت سایر سیستم‌های مورد نیاز آندوسکوپی، آنها را بومی‌سازی و تولید کنیم.

انجام مطالعات بین‌المللی در خصوص استفاده از CO2 در عملیات آندوسکوپی

علی محدث دیلمی؛ دیگر هم‌بنیان‌گذار شرکت پیشگامان فناوری طب توران نیز درباره محصول این شرکت گفت: از سال 2002 مطالعات بین‌المللی برای استفاده از گاز CO2 در فرایند آندوسکوپی آغاز شد و دستگاه‌هایی به عنوان دمنده گاز (Insufflator) تولید شده است. محصول تولیدی شرکت ما از ایده گرفتن از این دستگاه‌ها تولید شده است.

وی افزود: در حال حاضر، اصلی‌ترین روش درمان سرطان‌های سیستم گوارش، تشخیص به موقع است و پزشکان در هنگام بررسی، در صورت مشاهده سلول‌های سرطانی، به وسیله دستگاه آندوسکوپ به درمان نیز اقدام می‌کنند. لذا زمان این عمل‌ها افزایش یافته است و تزریق هوا می‌تواند خطراتی را داشته باشد.

هم‌بنیان‌گذار شرکت توسعه طب توران افزود: در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی، دستگاه تولیدی این شرکت دانش‌بنیان علاوه بر قیمت پایین‌تر به میزان یک‌سوم نمونه خارجی، میزان گاز مصرفی CO2 آن نیز به میزان یک‌سوم نمونه خارجی است که این موضوع به اهمیت بیشتر این دستگاه کمک کرده است.

مزایای حضور در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

محدث دیلمی حضور در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما از دانشگاه 10 سال هست که وارد صنعت شده‌ایم و حضور مستقل در مرکز رشد پارک و دوره‌های مسیر این امکان را فراهم کرد که نگاه سنتی ما به کسب و کار به دیدگاه مدرن در این حوزه تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران
  • ساماندهی پارک موتورسیکلت‌ها در خیابان لاله‌زار جنوبی