Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:31:11 GMT

پلیس قزاقستان ۵۷ معترض را بازداشت کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۹۷۶۴

پلیس قزاقستان ۵۷ معترض را بازداشت کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور قزاقستان اعلام کرد که روز شنبه ۵۷ نفر به دلیل مشارکت در اعتراضات بدون مجوز در شهر «آلماتی» و «نورسلطان» پایتخت این کشور بازداشت شدند.
این تظاهرات علیه توسعه روابط تجاری با چین و «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهوری سابق قزاقستان که همچنان فردی بانفوذ است، برگزار شد.
یکی از معترضان در آلماتی بزرگ‌ترین شهر قزاقستان با درباره تمایل دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری چینی‌ها این کشور گفت: دولت ما را به یک کشور تولیدکننده مواد خام تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی نهادهای مدنی اعلام کردند که دادگاه‌های قزاقستان چند روز پیش از آغاز اعتراضات حدود ۵۰ نفر را به ۱۵ روز زندان محکوم کرد.
اعتراضات شنبه به دعوت سازمان «انتخاب دموکراتیک قزاقستان» برگزار شد. وزارت کشور با اشاره به این سازمان اعلام کرد: به رغم هشدارهای مکرر دفتر دادستانی، برخی شهروندان به درخواست‌های تحریک‌آمیز یک سازمان افراط‌گرای منحله پاسخ مثبت دادند.
دادگاهی در قزاقستان سال گذشته انتخاب دموکراتیک قزاقستان را یک گروه افراطی خواند و آن را منحل اعلام کرد. این سازمان تحت ریاست «مختار آبلیازوف» قرار دارد.
آبلیازوف پیشتر وزیر انرژی و رئیس بانک مرکزی قزاقستان بود که سال ۲۰۰۹ از کشور گریخت.
دادستان قزاقستان هفته جاری اعلام کرد که آبلیازوف با دعوت به تظاهرات ضددولتی، مردم عادی را گمراه می‌کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قزاقستان چین نورسلطان نورسلطان نظربايف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳ عامل تیراندازی در اهواز

فرمانده انتظامی اهواز از شناسایی و دستگیری سه عامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ حسین زلقی، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تیراندازی به درب منزل یک شهروند در شهر اهواز، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 28 این فرماندهی قرار گرفت.

 وی، افزود: در تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد سه نفر با هویت معلوم به علت اختلافات و درگیری‌های قبلی به در منزل یکی از نزدیکان خود با یک قبضه سلاح کلاش تیراندازی کرده‌اند و از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی اهواز، تصریح کرد: ماموران پلیس با اشراف اطلاعاتی، عاملان تیراندازی را شناسایی و پس هماهنگی با مرجع قضایی، در دو عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند.

زلقی با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضایی، خاطرنشان کرد: جامعه به هیچ وجه جولانگاه اوباش و مجرمان نخواهد بود و پلیس همواره با افرادی که بخواهند به هر طریقی اقدام به قدرت‌نمایی و مختل کردن نظم و امنیت عمومی مردم کنند، مقتدرانه و در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • بازداشت ۳ عامل تیراندازی در اهواز
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد
  • جمع‌آوری بیش از ۲۶۰۰ معتاد متجاهر در غرب تهران/ بازداشت ۱۸۳۹ موادفروش
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین