Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی مالمیر رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اقدامات بسیج جامعه پزشکی تحت عنوان طرح شهید رهنمون اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون اقدامات گسترده‌ای برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان تهران انجام می‌دهد و تیم‌های مختلفی به مناطق کم‌برخوردار جهت ویزیت رایگان مردم انجام فرستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او ادامه داد: ساماندهی تیم‌های اضطرار تحت عنوان گردان‌های تخصصی و پدافند غیرعامل از جمله دیگر اقدامات بسیج جامعه پزشکی استان تهران محسوب می‌شود.
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور تاکید کرد: در حال حاضر ۱۰۰ تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون اقدام به ویزیت رایگان مردم مناطق محروم استان تهران کرده‌اند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر تحت معاینه پزشکان بسیج جامعه پزشکی قرار گرفته‌اند.
مالمیر بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی علاوه بر امداد و درمان، اقدامات گسترده‌ای در زمینه محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت انجام داده است و تیم‌های مختلف به صورت ماهانه به مناطق محروم استان تهران جهت ویزیت رایگان مردم سفر می‌کنند. بیشتر بخوانید: راه‌اندازی درمانگاه‌های دائمی در مناطق محروم/ اعزام بیش از ۲ هزار تیم پزشکی به مناطق کم‌برخوردار او ادامه داد: رویکرد اصلی پزشکان تیم شهید رهنمون پیشگیری از بیماری‌های مختلف است و ما قصد داریم تقاضا‌های القایی را بین مردم کاهش دهیم.
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی درمانگاه‌های تخصصی در مناطق محروم استان تهران احداث کرده است و بسیج همان نقش خود در دوران دفاع مقدس را در دوران صلح ایفا می‌کند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، و دسترسی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هماهنگی روسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی برای ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم با میزبانی وزرات کشور برگزار شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست سردار بکایی جانشین رئیس قرارگاه جهادی وزارت کشور، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و روسای 38 دستگاه اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد که تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیر خانه جهت گزارش به رییس جمهور ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تامین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگسازی برای تغذیه سالم است.

همچنین در این نشست در خصوص موضوعات مهم دبیرخانه از جمله نان کامل، نظارت بر مصرف آفت کش‌ها و سموم در بخش کشاورزی، جمعیت و باروری، سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات پیشگیری و درمان برای کودکان زیر هفت سال کشور (شامل واکسیناسیون کودکان، رشد و تکامل، اهمیت تغذیه با شیر مادر، مکمل-یاری در کودکان)، توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ها از منظر پیشگیری و درمان اشاره و به اهمیت همکاری فرابخشی و بین بخشی در این خصوص تاکید گردید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • خدمات صادقانه و بی منت در منطقه سیدآباد مهاباد
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند