Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@20:47:36 GMT

دستگاه ضد تگرگ در باغ سیب مرند نصب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۰۱۲۲

منوچهر رحمانی، در گفتگو با مهر، ابراز داشت: به منظور جلوگیری از خسارت ناشی از حوادث مترقبه به ویژه تگرگ اولین سامانه ضد تگرگ در شهرستان ویژه مرند در یکی از باغ های سیب منطقه سیوان نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: این سامانه می تواند محیطی به شعاع ۵۰۰ متر و حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی را تحت پوشش قرار داده و خسارت ناشی از بارش تگرگ را کاهش داده و به صفر برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند تاکید کرد: برای راه اندازی این سامانه حدود ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده که برای تامین این اعتبار یک بخش از محل اعتبارات دولتی و بخشی از مشارکت خود باغدار تامین شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه این دستگاه با کنترل از راه دور کار می کند و حتی می توان با استفاده از تلفن همراه آن را فعال کرد، افزود: این دستگاه همچنین با استفاده از گاز استیلن کار می کند و ۱۲ کیلومتر برد دارد و قادر است از طریق شلیک امواج صوتی به داخل توده های ابر تگرگ زا، از بارش تگرگ جلوگیری و آن را تبدیل به باران کند.

وی با بیان اینکه با نصب این دستگاه در باغات، از میزان خسارت سالانه تگرگ به میزان قابل توجهی کاسته می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا اواخر امسال ۸ دستگاه ضد تگرگ در سطح شهرستان راه اندازی که تامین اعتبار آن هم از محل اعتبارات جلوگیری از حوادث غیر مترقبه و هم اعتبارات دولت  به صورت تسهیلات بانکی وبا مشارکت بهره برداران ره اندازی خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 

محمدمهدی فداکار بعد از ظهر چهارشنبه ۲۹ فروردین در حاشیه بازدید از رودخانه شور جیرفت گفت: احداث سیل‌بند، لایروبی رودخانه‌ها، همراهی مردم و استقرار دستگاه‌ها و ادوات از جمله دلایل مدیریت بارش باران  طی امسال بوده است‌. 

وی افزود : به لطف خدا امسال شاهد بارندگی خوبی در منطقه بودیم و طبق پیش‌بینی هواشناسی، ۴ شهرستان منوجان، قلعه‌گنج، رودبار جنوب و جازموریان بارندگی قابل توجهی داشتند، علاوه براین در بالا دست‌ها نیز شاهد بارندگی خوبی بوده‌ایم. 

استاندار کرمان با بیان این مطلب که بارندگی امسال موجب حوادث کمتری شده است، بیان کرد: تعداد زیادی از مسیل‌ها و سیل‌بندها اصلاح و رودخانه‌ها لایروبی شد که به عنوان نمونه در منوجان ۴۸ کیلومتر رودخانه لایروبی و سیل بند احداث شد. 

وی مداوم نبودن بارش‌ها را یکی دیگر از دلایل پایین بودن خسارت بیان کرد و افزود: در بخش زیرساختی مشکلاتی در زمینه راه‌ و پل‌ها به دلیل شدت بارش بوجود آمد که در حال برطرف شدن است. 

فداکار با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی آسیب زیادی بوجود نیامده است، بیان داشت:  به دلیل اطلاع‌رسانی خوبی که انجام شد،  مردم همراهی رضایت بخشی داشتند که باید از رسانه‌ها نیز تشکر کرد همچنین به لطف خدا هیچگونه حادثه جانی نداشتیم.

وی با بیان این مطلب که ۴ مفقودی در شهرستان عنبرآباد و ارزوئیه داشتیم که همگی پیدا شدند و به آغوش خانواده بازگشتند، بیان داشت: ۴۰ رأس دام نیز تلفات داشتیم و دلیل آن بی‌توجهی به تذکرات داده شده بود، همچنین مختصر قطعی برق نیز در منطقه داشتیم که اصلاح شد. 

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان، بیش از ۵۰۰ دستگاه مستقر شده است که ۳۰۰ دستگاه آن فقط در جنوب استان کرمان استقرار پیدا کرده و آماده خدمات‌رسانی به مردم در منطقه بوده‌اند. 

وی بیان داشت: بارشی که از بالا دست وارد هلیل‌رود می‌شود و در نهایت به جازموریان منتقل می‌شود، باعث تقویت جازموریان می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد
  • اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • پلمب انبار سموم کشاورزی غیرمجاز در مرند
  • پلمپ انبار سموم کشاورزی غیرمجاز در مرند