Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@07:44:02 GMT

مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۰۱۳۴

مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان گشایش یافت

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان در مراسم افتتاح مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان با محوریت علم و فناوری جدید فقط برای توسعه اشتغال تاسیس شده اند، افزود: این مراکز برای توسعه کلان هر جامعه و کشوری نقش بسزایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه بر اساس قانون، اسناد بالادستی و نگاه دولت تدبیر و امید به همه استان‌ها کوشش شده تا حمایت‌های خاصی از مجموعه پارک‌های علم و فناوری انجام شود، خاطر نشان کرد: با تقویت و ترغیب جوانان برای نیل به مسیر خلاقیت و نوآوری نه تنها زمینه اشتغال بلکه تسهیل زندگی مردم نیز فراهم می‌شود.

دکتر زارع تصریح کرد: این مرکز نوآوری به عنوان یکی از مراکزی که مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته است به عنوان پایلوت برای استان‌های کشور می‌تواند بستری برای رونق تولید، اشتغال و ثروت باشد.

استاندار گیلان ادامه داد: این مراکز به دنبال جذب ایده ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد و عرضه یک محصول به بازار بر مبنای دانش و پژوهش هستند.

او افزود: یکی از خصوصیت‌های شرکت‌های دانش بنیان ارتقاء رفاه اجتماعی در کنار تولید و اشتغال با سرمایه مادی کم همراه با خلاقیت است.

گفتنی است مرکز نوآوری صنایع خلاق متشکل از یک یا چند تیم نوآور است که با همکاری مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های متقاضی محصولات جدید در یک حوزه تخصصی در چارچوب برنامه‌ای بلندمدت با هم همکاری می‌کنند.

هدف این مراکز ایجاد یک اکوسیستم حاوی استارت آپ ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و مؤسسات آکادمیک و دانشگاهی است که این قطب‌های نوآوری را ایجاد می‌کند.

مراکز نوآوری شامل تیم‌هایی از افراد و معمولاً سایت‌هایی هستند که به‌عنوان قطب فناوری و نوآوری شناخته می‌شوند.

وظیفه مراکز نوآوری، پیشرو بودن و ریسک کردن راه‌حل‌های جدید برای مشتریان، تست کسب و کار مدل‌های جدید و ارزیابی فناوری‌های جدید است تا بتواند سهم بازار یک شرکت را ارتقا دهد.

انتهای پیام/آ

استارتاپ ها قطب‌های نوآوری را ایجاد می کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع خلاق توسعه اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه پیگیری اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳

وزیر علوم گفت: برنامه مهم وزارت علوم در سال ۱۴۰۳ دنبال کردن اولویت‌های پنج‌گانه آموزش عالی است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳ اولویت‌های پنج گانه را دنبال می‌کند، گفت: ما ۵ اولویت در ابتدای کار مطرح کردیم که مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند؛ نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری؛ شاگرد، فناوری و نوآور پروری؛ تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش پنج اولویت اصلی وزارت علوم است.

وی افزود: برنامه مهم ما برای سال ۱۴۰۳ ادامه و پبگیری ابن اولویت‌ها است.

وزیر علوم ادامه داد: سال ۱۴۰۲ در اجرای تمام این اولویت‌ها موفق بودیم و برای امسال هم برنامه‌هایی داریم.زلفی‌گل اظهار داشت: در مرجعیت علمی تا قبل از دولت مردمی سیزدهم ۱۰۱ مجله تحت نمایه بین‌المللی بود و توسط پایگاه‌های بین‌المللی نمایه می‌شد اما در این مدت به لطف خداوند بزرگ با برنامه‌ریزی که کردیم حدود ۶۰ مجله جدید اضافه شده و تلاشمان این است که تا پایان دولت سیزدهم تقریبا به دو برابر برسانیم.

وی افزود: در بحث آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند هم سعی کردیم که پذیرش دانشجوی استاد محور که براساس نیازهای ثبت شده در سامانه نظام ایده ها و نیازهاست کارها را انجام دهیم.

وزیر علوم گفت: در بحث شاگرد، فناور و نوآور پروری هم دستیار فناوری، امریه فناوری، تور فناوری و پسادکترای فناوری را تعریف کردیم.

وی اضافه کرد: در زمینه فناوری فرهنگی هم جشنواره رویش را برگزار کردیم و تلاش می‌کنیم دانشجویان با خانه‌های خلاق و شتاب دهنده‌ها آشنا شوند.

زلفی‌گل عنوان کرد: در زمینه خلق ثروت از دانش سعی کردیم تسهیلاتی را به شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد بدهیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وزیر علوم گفت: در بحث دیپلماسی فناوری هم فعالیتمان را بیشتر کردیم که پارک‌های علم و فناوری ما بتوانند با کشورهای همسایه کار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات»
  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • ادامه پیگیری اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳
  • مراکز خلاق چه مراکزی هستند؟
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی» اجرایی می‌شود
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • توسعه زیرساخت‌های مالی با مشارکت مردم
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار
  • اشتغال ۱۲۴۸ زندانی کردستان در ۴۶ کارگاه فعال