Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@10:08:23 GMT

کسب و کار مشاور املاک و بازاریابی مناسب

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۰۲۰۶


 

به گزارش خردادمشاور املاک نقش مهمی در هدایت و نظارت و کنترل فروش مسکن دارد . او می تواند با درایت و هوشمندی راهکارهای مختلفی برای فروش به مشتری عرضه کند و مشتری از میان انبوه شیوه های فروش طی عقد تفاهم نامه ای یکی را برگزیند. بنابراین نوآوری در مشاور املاک از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

مشاور املاک در بنگاه های ایران می تواند در فروش بازار مسکن بسیار موثر باشد اما در عمل عموما حالت انفعالی دارد و نقش پیشرانی در فروش ندارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل  نمی توان از از مشاوران املاکی که در حال حاضر در بنگاه های املاک فعالیت می کنند  انتظار داشت  با فعالیت خود  در فروش سهم موثری داشته باشند .

 

یکی از مسایلی که مانع از انجام فعالیت گسترده مشاور املاک برای فروش بیشتر می شود مربوط به حوزه اختیارات است .  مشاور املاک  کسی است که می تواند مورد وثوق و اعتماد فروشنده واقع شود وبه فروشنده راه های متفاوت فروش را با برآورد هزینه  نشان دهد و از میان تعداد زیاد روش های فروش یکی را با توافق انتخاب کنند و سپس برای اجرای انجام آن وارد بخش عملیاتی شود . 

 

در تفاهم میان فروشنده و مشاور املاک حدود و وظایف و واختیارات  می توان تعیین کننده باشد . در کشورهای پیشرفته دنیا گاه مشاهده می شود که چند مشاور املاک به اتفاق هم طرحی را فرماندهی و اجرا می کنند و سرانجام نتیجه آن را بین خود تقسیم می کنند .  اما شغل مشاور املاک در ایران حرفه ای دیده نمی شود و مردم تصور می کنند هر کس می تواند  در بنگاه ها به عنوان  مشاور املاک فعالیت کند کما اینکه طی سالیان اخیر  بسیاری از افراد بازنشسته ، ورشکسته، بیکار  و جویای کار از سر ناگزیری  وارد بنگاه های املاک شدند و نه تنها به رونق افزایی این کسب و کار کمکی نکرده اند بلکه  آسیب های زیادی نیز به این حرفه وارد کرده اند . از این رو  مردم تصورمی کنند که هر کس می تواند مشاور املاک باشد . 

 

مشاور املاک  کسی است که در زمینه املاک و اقتصاد مسکن می تواند به افراد  مشاوره تخصصی بدهد همان طور که یک مشاور روانشناس می تواند  به افراد مختلف مشاوره های روانی و رفتاری ارائه کند .

 

بنابراین برای این که ساختار فروش مسکن در ایران  نو شود نیاز به  تغییر ساختاری و بنیادین است .   در وهله نخست باید  کسانی که  با سمت مشاور املاک فعالیت می کنند باید دارای تجربه و تخصص و مهارت های  فروش باشند و دوره های  تخصصی فروش املاک را در کلاس های مختلف گذرانده باشند . سپس هر فروشنده ای برای  ملک خود باید با یک مشاور املاک تفاهم نامه امضا کند و در تفاهم نامه حدود و ثغور اختیارات فروش تعیین شود .  در حال حاضر مشاور املاک حتی بدون اجازه مالک نمی تواند از آپارتمان خالی بازدید بعمل آورد . آن گاه ما انتظار داریم که مشاور املاک شق القمر کند و  با مهارت های کامل بازاریابی و بازار سازی کند .

 

بنابراین تا زمانی که ساختار فروش مسکن در ایران در بنگاه های املاک تغییر نیابد  شاید نتوان انتظار داشت که روند رو به رشدی را در زمینه فروش به شکل منطقی شاهد باشیم .   افت و خیزهای فروش به دلیل سامان مند نبودن ساختارهای فروش است . هرگاه اقتصاد ایران در وضعیت خوبی قرار گیرد بازار مسکن گرم و خرید و فروش  خود به خود انجام می شود و هر گاه اقتصاد مانند سالهای اخیر در رکود قرار گیرد  انفعال مشاور املاک بیشتر می شودو  در انزوای مطلق قرار می گیرد .

 

بازار مسکن نیاز به اصلاح شیوه فروش دارد و تا زمانی که ساختارهای فروش به شکل علمی و حرفه ای تغیر نکند و جایگاه واقعی مشاور املاک شناسانده نشود  طبعا اتفاق خاصی به شکل سازمانی  در زمینه فروش در بنگاه های املاک اتفاق نمی افتد و اگر هر از گاهی شاهد  جهش فروش در یک بنگاه می شویم ناشی از رفتارهای مهارتی و شخصی مشاور املاک است که به صورت فرادا  عمل می شود در صورتی ما نیاز به سازمان فروش داریم تا همه چیز طبق یک قاعده و اصول هندسی شکل بگیرد .

 

در حال حاضر سرمایه گذار مسکن در همه زمینه های ساخت و ساز سرمایه گذاری می کند اما در زمنیه فروش حاضر نیست ریالی قبل از فروش بپردازد .  خدمات فروش یک خدمات حرفه ای است . سرمایه گذار از اخذ پروانه شهرداری تا پایان کار به افراد مختلف مانند پیمانکار ، مهندس مجری ، مهندش مشاور ، مهندس ناظر پول می پردازد اما برای مدیر بازاریابی و فروش  هیچ برنامه ای ندارد .

 

تولید و ساخت مسکن  بسیار اهمیت دارد اما این را از یاد نبریم تولید زمانی مهم است که فروش وجود داشته باشد . تولید منهای فروش  هیچ ارزشی ندارد .  در ایران در تمامی تولیدات  داخلی برای بخش های مختلف سرمایه گذاری و  برنامه ریزی می شود اما متاسفانه  در طراحی اولیه جای  مدیر بازاریابی یا مشاور فروش خالی است و این گزینه تا روز آخر خالی باقی می ماند. در صورتی که مشاور با مدیر فروش می تواند زمنیه های بازاریابی را از همان بدو تولید فراهم کند و چه بسا  پس از تولید دغدغه ای به نام فروش وجود نداشته باشد .

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در اجرای  طرح احداث مساکن مددجویی ، ریاست اداره بهزیستی شاهین دژ بهمراه کارشناسان اداره مسکن و امور شتغال از مسکن های در حال احداث توسط جامعه هدف شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان روند احداث آنها قرار گرفت .

رئیس بهزیستی شاهین دژ گفت : یکی از اهداف سازمان بهزیستی در سال های اخیر، تامین مسکن مددجویان این سازمان می باشد. بدین منظور، این نهاد دولتی، سعی نموده تا با فراهم کردن تسهیلات با شرایط مناسب بازپرداختی و کمک های مالی بلاعوض ، برای مددجویان خود، آن ها را در تامین مسکن مناسب، یاری نماید.

  مهری داداشیان  گفت: در همین راستا و در چند سال اخیر، سازمان بهزیستی نیز کوشیده است تا با هدایت مددجویان خود به ثبت نام در این طرح ها و تسهیل شرایط لازم برای ثبت نام آن ها، به تامین مسکن برای این اقشار پرداخته و بدین ترتیب، بخشی از اهداف خود را عملی سازد.

وی افزود:   از اعتبارات سال گذشته بهزیستی شهرستان شاهین دژ   ۳۲ مسکن مددجویی در حال احداث   دارد که از این تعداد ۲۲ مسکن روستایی و بقیه شهری می باشد .

دیگر خبرها

  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاورین املاک متخلف زاهدان
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • چگونه خانه بخریم؟ | راه‌های تنظیم مبایعه‌نامه در دفتر مشاور املاک