Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا کشور‌های اروپایی را تهدید کرد در صورتی که زندانیان داعشی خود را تحویل نگیرند این افراد در مرز‌های اتحادیه اروپا رها خواهند شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همواره فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را که تعدادی از شهروندانشان به گروه تروریستی داعش پیوسته و زمانی که این اعضا بازداشت می‌شوند از تحویل گرفتن آنها خودداری می‌کنند، مورد انتقاد شدید قرار داده و تهدید کرده که این افراد را در مرزهای کشورهای اروپایی رها خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وی تهدید کرده است که این افراد زندانی که در سوریه و عراق به جنگ پرداخته‌اند در صورت خودداری اروپایی‌ها از تحویل و بازداشت آنها، در مرزهای اتحادیه اروپا آزاد خواهند شد.

بر اساس اعلام ارتش آمریکا، هزاران نفر از جنگجویان داعشی که تعدادی از آنها شهروندان اروپایی هستند در بازداشت آمریکا قرار دارند اما کشورهای اروپایی در این زمینه همکاری با آمریکا انجام نمی‌دهند.

ترامپ در ادامه تاکید کرد که آمریکا قصد ندارد تا هزاران هزار نفر را در بازداشتگاه گوانتانامو نگه داشته و میلیاردها دلار برای آنها هزینه کند.

رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد: ما کارهای زیادی به نفع اروپایی‌ها انجام داده‌ایم. اگر آنها این افراد را باز نگردانند ما احتمالا قصد داریم که آنها را در مرزهای کشورهای اروپایی رها کنیم و آنها مجبور خواهند بود که دوباره آنها را بازداشت کنند.

این نخستین بار نیست که ترامپ کشورهای اروپایی را درباره پیامدهای عدم همکاری درباره شرایط زندانیان داعشی تهدید می‌کند.

در ماه آگوست، ترامپ هشدار داد که در صورت عدم همکای داوطلبانه کشورهای اروپایی، واشنگتن آماده رها کردن 2 هزار و 500 زندانی داعشی به سوی این کشورهاست. وی در ماه فوریه نیز تهدید مشابهی انجام داده بود.

هنوز هیچ کشور اروپایی به خواسته ترامپ واکنش نشان نداده‌ است اما کشورهای اروپایی هیچگونه تمایلی به بازگرداندن این افراد نشان نداده‌اند.

بر اساس اعلام کمیسیون اروپا، 42 هزار جنگجوی خارجی از بیش از 120 کشور جهان از سال 2011 تا 2016 به داعش پیوسته‌اند که دست کم 5 هزار نفر از آنها از اروپا آمده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دونالد ترامپ کشورهای اروپایی داعش تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکور

رئیس پلیس فتای فراجا به تشریح اقدامات این پلیس در زمینه ارتقاء امنیت آزمون‌های کنکور سراسری پرداخت و گفت که بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سؤالات آزمون سراسری شناسایی شده است.

به گزارش تسنیم، سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتای فراجا اظهار کرد: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته از ابتدای سال جاری پلیس فتای فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی کلیه رده‌های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون‌های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت 1403 اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصدهای تخصصی بالغ بر 300 نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد 80 مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد 20 نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سؤالات کنکور سراسری سال 1403 با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب‌افزار بوده‌اند دستگیر شده‌اند و برای سیر مراحل قانونی پرونده‌شان به مرجع قضایی ارجاع شده است.

مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجراست، افزود: برابر رصدهای صورت‌گرفته و تحلیل روش‌های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمزارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش‌های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است، تا کنون در این رابطه بالغ بر 60 میلیارد ریال معادل رمزارز و تعداد 50 قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار، کشف و ضبط شده است.

وی با اعلام صریح این موضوع "تا کنون هیچ‌گونه نمونه سؤال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نشده است."، گفت: یکی از شگردهای این افراد واگذاری نمونه سؤالات ادوار گذشته است.

رئیس پلیس فتای فراجا خاطرنشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مال‌باختگان امتناع می‌کنند، لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پلیس: شناسایی هزار قلم ابزار تقلب در کنکور هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها ماجرای فروش سوالات آزمون وکالت؛ وقتی با ۲۰ میلیون تومان می‌توان وکیل شد!

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکور
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • بازداشت ۳۶ مظنون داعشی در ترکیه
  • بازداشت عاملان درگیری و تیراندازی در غرب تهران