Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@07:13:41 GMT

گفتمان انقلاب اسلامی الگویی برای جبهه مقاومت شده است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۰۵۱۴

گفتمان انقلاب اسلامی الگویی برای جبهه مقاومت شده است

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، اصغر زارعی، استاد دانشگاه، کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه امام محمد باقر(ع) در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با موضوع "تحلیل و تبیین مقاومت در اندیشه رهبری به خصوص محور مقاومت در منطقه" اظهار کرد: انقلاب اسلامی در فضایی رخ داد که دو گفتمان الحادی بر جهان حاکم بود؛ گفتمان کمونیستی در فضای شرق توسط اتحادجماهیر شوروی سابق و گفتمان کاپیتالیستی از سوی ایالات‌متحده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو گفتمان تلاش زیادی کردند که گفتمان توحیدی را از فضای شرق خارج کنند، از سال‌هایی که انقلاب صنعتی اتفاق افتاد، اساس این انقلاب در تفکر بشر مدرن به دو مفهوم برمی‌گردد، نخست اومانیته که فلسفه و ایدئولوژی انسان غربی را شکل داد که این مفهوم به گفتمان شرقی نیز سرایت پیدا کرد و دیگری به لحاظ روشی و منطقی که اثبات‌گرایی را وارد منطق رفتاری و علمی بشر کرد.

وی افزود: لذا تداوم این ایدئولوژی و منطق باعث شد که یک تفکر افراطی با دو گفتمان متفاوت بر جهان حاکم شود. امام خمینی(ره) با آوردن یک پادگفتمان که امروز به یک گفتمان بسیار قدرتمند و تنومند تبدیل شده است، توانست پشت دو گفتمان را به زمین مالیده و نظامی را مستقر کرد که امروز الگویی برای جبهه مقاومت شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: پس از آن‌که انقلاب‌اسلامی پیروز شد، دشمنان جنگ تحمیلی را به راه انداختند و این جنگ با قوت و حدی که در دفاع مقدس بود، الگوی بی‌بدیلی را جمهوری‌اسلامی برای شکل‌گیری جریان قدرتمندی در منطقه عرضه کرد که گفتمان اسلام ناب امروز بتواند یک گفتمان تقریبا قدرتمندی باشد که در حال فتح خاکریزهای دشمن یکی پس از دیگری است. در حالی که دشمن تصور می‌کند آنها در حال حمله کردن به محور مقاومت هستند، اما این‌طور نیست و ما امروز در موضع تهاجم هستیم و خاکریزهای دشمن را فتح می‌کنیم.

اصغر زارعی گفت: زمانی که بحران در سوریه اتفاق افتاد، عده‌ای ترسیدند و گفتند به عقب برگردیم، اما مقام معظم رهبری فرمودند باید بمانیم و امروز این ماندگاری باعث شد پس از گذشت بیش از ۸ سال مقاومت در سوریه پیروز شود و قدرت برتر در منطقه است و اتفاقات امروز را رقم زده است. 

وی افزود: بالاخره جبهه حق و باطل همیشه در حال تقابل بوده است، ما در جبهه مقاومت باید همیشه دستگیر مظلوم و خصم ظالم باشیم، این فلسفه عاشوراست و انتظار فرج آن موتور پیشرانی است که به ما قوت و عزت می‌دهد که بتوانیم این حرکت را ادامه بدهیم و به جلو حرکت بکنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه عنوان کرد: امروز باید بتوانیم مقاومت را علاوه بر لبنان، سوریه و عراق در افغانستان و پاکستان هم فعال کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اتفاق اعضای هیئت رئیسه و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های میاندوآب با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب دیدار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در این دیدار با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران و پیروزی‌های غرورآفرین سپاه پاسداران در حمله موشکی به سرزمین‌های رژیم اشغالگر اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دژ مستحکم اسلام و تجلیگاه مردان بزرگی بوده که عزت و اقتدار اسلام و ایران اسلامی را در عرصه جهانی نمایان‌تر کرده و خدمت به سپاه پاسداران و بسیج دانشجویی در سایه دانشگاه از مهمترین وظایف دانشگاهیان است.

خدایی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال، باید بنیه علمی دانشگاه بیش از پیش تقویت و ارتقاء پیدا کند و با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و مشارکت مردم، آن را در اختیار کشور و جوانان قرار دهیم و با هوشیاری و اراده آهنین این امانت مهم علمی کشور را به سر منزل مقصود برسانیم.

فرمانده سپاه میاندوآب هم در این دیدار با قدردانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب گفت: امیدواریم با کمک این دانشگاه بتوانیم به هدف‌های بلند علمی، پژوهشی و فرهنگی در عرصه‌های مختلف دست یابیم.

محمد پیری در ادامه افزود: پیروزی‌های مقتدرانه سپاه پاسداران در جنگ موشکی با رژیم فاسد صهیونیستی نتیجه تلاش دانشگاهیان و دانشمندان هسته‌ای در عرصه پژوهش‌های علمی است و همه نهاد‌های انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری توانسته‌اند مسیر پیشرفت انقلاب و نظام را بیش از هر زمان دیگر هموار‌تر سازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • سخنگوی شاخه نظامی حماس: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد/ احتمالا اسرای دشمن در غزه به سرنوشت رون آراد گرفتار شوند!
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • ضرورت تشکیل جبهه هنری و رسانه ای در سطح محور مقاومت و جهان
  • ثمره مقاومت هوشمندانه در جنگ با تل‌آویو