Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-18@23:06:57 GMT

متفاوت‌ترین گورخر دنیا! +عکس

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۰۵۲۳

متفاوت‌ترین گورخر دنیا! +عکس

متفاوت‌ترین گورخر دنیا! +عکس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 گورخر عکس دیدنی عکس جالب عکس روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هزینه‌های متفاوت ثبت ازدواج تا اجرای عقد آریایی!

به گزارش قدس خراسان، حدیث نبوی «اَلنِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلیسَ مِنّی» تداعی‌گر ازدواج و محضر و آن بوی مخلوط عطرهای خوش خانواده و فامیل عروس و داماد است و دو صندلی زیبا و تزئین شده‌ای که حالا با قلب‌هایی که از هیجان پایان دوران مجردی تندتر از هر وقت دیگر می‌زند، روی آن نشسته‌اند تا خطبه یکی شدنشان جاری شود.

«اَلنِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلیسَ مِنّی» تداعی‌گر رد و بدل شدن حلقه‌ها، همهمه شادی‌ها، تبریک‌ها و بوسه‌هاست و یادآور امضای سند است برای شریک شدن‌ها و شریک کردن‌ها.

لحظاتی شیرین که مقدماتی می‌خواهد و امروز می‌خواهم ببینم نخستین قدم عقد دائم ازدواج در مشهد چقدر هزینه دارد؟ فهرست شماره‌های تماس‌ دفاتر ثبت ازدواج را پیدا می‌کنم و تماس‌هایم شروع می‌شود.

هر شرط ضمن عقد ۲۰۰هزار تومان!

با نخستین شماره که متعلق به یکی از دفاتر ازدواج در مرکز شهر است، تماس می‌گیرم. خانم جوانی که آن سوی خط است، پس از تبریک می‌گوید: هزینه ثبت عقد یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. البته برای هر شرطی که بخواهید ضمن عقد داشته باشید، ۲۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود. فضای سالن برای حضور ۴۰ تا ۵۰ نفر گنجایش دارد و پذیرایی هم باید خودتان داشته باشید.

از او می‌پرسم اگر میهمان نداشته باشیم و فقط عروس و داماد همراه پدر و مادر برای ثبت عقد بیایند، هزینه چقدر می‌شود؟ کمی فکر می‌کند و پس از مکثی کوتاه پاسخ می‌دهد در این صورت باید یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بپردازید.

شماره بعدی را می‌گیرم. این بار مردی حدوداً ۴۰ ساله به پرسش‌هایم پاسخ می‌دهد. او برایم توضیح می‌دهد هزینه ثبت ازدواج طبق تعرفه ۸۵۰ هزار تومان است و این هزینه فقط برای ثبت سند ازدواج، قباله، امضا و اثر انگشت‌هاست. این هزینه تعرفه است و اگر هر شرطی بخواهید به سند ازدواج اضافه کنید باید ۲۰۰ هزار تومان بپردازید. در صورتی که بخواهید از سالن هم استفاده کنید، هزینه‌تان یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار تومان می‌شود.

خدمات عقد آریایی با هزینه‌های متنوع!

شماره یکی دیگر از دفاتر را می‌گیرم و پرسشم را درباره هزینه ثبت ازدواج تکرار می‌کنم. هزینه ثبت ازدواج را یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام و تأکید می‌کند به ازای هر شرطی که داشته باشید ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد. در صورتی که بخواهید برایتان عقد آریایی هم خوانده شود، باید هزینه‌ای حدود ۸۰۰ هزار تومان جدا پرداخت کنید.

دفتر بعدی در یکی از محلات برخوردار مشهد است و به قول خودش اکازیون دارد، ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای ورودی می‌گیرد و در قبال آن سند ازدواج را ثبت می‌کند، گل‌آرایی طبیعی مطابق سلیقه عروس و داماد انجام می‌دهد، عکاسی و فیلم‌برداری از مجلس، آتش‌بازی، دف‌نوازی و اجرای عقد آریایی از دیگر خدماتی است که ارائه می‌دهد.

مرد جوانی که در آن سوی خط است، می‌گوید برای پذیرایی به ازای هر نفر باید ۱۲۵ هزار تومان پرداخت کنید.

او با آب و تاب درباره پذیرایی توضیح می‌دهد: پذیرایی شامل ولکام درینک، چهار مدل باقلوا، چهار مدل شیرینی تر مرغوب، چهار مدل نوشیدنی سرد و گرم، چهار مدل میوه فصل و یک سفارش کافی‌شاپی مانند بستنی است که توسط خدمه پذیرایی سرو می‌شود.

یکی دیگر از دفاتر هم در خصوص هزینه ثبت ازدواج می‌گوید: ۶میلیون تومان هزینه ورودی است و برای پذیرایی هر میهمان نیز باید ۳۳۰ هزار تومان پرداخت شود. البته این‌ها غیر از هزینه عقد آریایی است که اگر آن را هم خواسته باشید، باید هزینه‌ای جدا حدود یک‌میلیون تومان پرداخت کنید.

مسئول دفتر ثبت ازدواج دیگری می‌گوید: هزینه ثبت ازدواج یک‌میلیون تومان است و اگر بخواهید از سالن هم استفاده کنید، ۲میلیون تومان نیز باید برای این موضوع بپردازید.

محضر بعدی هزینه ثبت ازدواج را یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام و برای هر شرط ۲۰۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه می‌کند. هزینه ورودی ۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و اگر مراسم بیشتر از یک ساعت طول بکشد، هزینه اضافه می‌شود.

تماس‌ها ادامه دارد. پرسش‌های من تکرار می‌شود؛ اما پاسخ‌ها غیرتکراری است. هر دفتر قیمت خودش را دارد.

گذشته از آن، عقد آریایی یک کار ممنوعه است که به راحتی در برخی دفاتر ازدواج انجام می‌شود و قیمت‌های متفاوتی از ۴۰۰هزار تا ۵/۱ میلیون تومان دارد. دفاتر ثبت ازدواج زیرنظر کانون سردفتران ازدواج و اداره ثبت اسناد و املاک فعالیت می‌کنند. صرف‌نظر از هزینه‌های حاشیه‌ای مانند ورودی یا پذیرایی اما تماس‌های تصادفی ما با دفاتر ازدواج در نقاط مختلف مشهد حاکی از قیمت‌های مختلف برای ثبت ازدواج است؛ قیمت‌هایی که وقتی پای «اَلنِّکَاحُ سُنَّتِی» وسط می‌آید، افراد کمتر در خصوص چنین هزینه‌هایی حساسیت به خرج می‌دهند و لابد به این خیال که هزینه همین است، بدون چون و چرا پرداخت می‌کنند یا شاید هم فکر می‌کنند برای چنین اتفاقی نباید خیلی روی هزینه‌ها سخت‌گیری کرد و همه این‌ها در سایه غفلت از نظارت جدی است.

خبرنگار: معصومه مؤمنیان

معصومه مؤمنیان

دیگر خبرها

  • عکس/ استقبال متفاوت سمنانی‌ها از رئیس جمهور
  • یک عکس متفاوت و عجیب از «درویش‌های ایرانی» در زمان قاجار
  • از هزینه‌های متفاوت ثبت ازدواج تا اجرای عقد آریایی!
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)
  • صحنه‌هایی متفاوت از بارندگی در جزیره هرمز
  • محافظت شجاعانه گورخر از فرزندش در برابر حمله شیر (فیلم)
  • سلفی جالب و متفاوت رضا گوچی در باشگاه بدنسازی + عکس
  • محافظت شجاعانه گورخر از فرزندش در برابر حمله شیر + فیلم
  • چهره متفاوت پادشاه سوکجونگ در ۵۲ سالگی/ عکس
  • میز جلو مبلی با ترکیب فلز مذاب با چوب؛ چقدر متفاوت و زیبا (فیلم)