Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@05:42:33 GMT

ترامپ کشورهای اروپایی را با داعشی‌ها تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۰۵۸۷

ترامپ کشورهای اروپایی را با داعشی‌ها تهدید کرد

رئیس جمهور آمریکا کشورهای اروپایی را تهدید کرد در صورتی که زندانیان داعشی خود را تحویل نگیرند این افراد در مرزهای اتحادیه اروپا رها خواهند شد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همواره فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را که تعدادی از شهروندانشان به گروه تروریستی داعش پیوسته و زمانی که این اعضا بازداشت می‌شوند از تحویل گرفتن آنها خودداری می‌کنند، مورد انتقاد شدید قرار داده و تهدید کرده که این افراد را در مرزهای کشورهای اروپایی رها خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

داعش مسئولیت حمله تروریستی در کربلا را برعهده گرفت درخواست آمریکا از انگلیس در مورد داعشی‌ها


به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وی تهدید کرده است که این افراد زندانی که در سوریه و عراق به جنگ پرداخته‌اند در صورت خودداری اروپایی‌ها از تحویل و بازداشت آنها، در مرزهای اتحادیه اروپا آزاد خواهند شد.


بر اساس اعلام ارتش آمریکا، هزاران نفر از جنگجویان داعشی که تعدادی از آنها شهروندان اروپایی هستند در بازداشت آمریکا قرار دارند اما کشورهای اروپایی در این زمینه همکاری با آمریکا انجام نمی‌دهند.


ترامپ در ادامه تاکید کرد که آمریکا قصد ندارد تا هزاران هزار نفر را در بازداشتگاه گوانتانامو نگه داشته و میلیاردها دلار برای آنها هزینه کند.


رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد: ما کارهای زیادی به نفع اروپایی‌ها انجام داده‌ایم. اگر آنها این افراد را باز نگردانند ما احتمالا قصد داریم که آنها را در مرزهای کشورهای اروپایی رها کنیم و آنها مجبور خواهند بود که دوباره آنها را بازداشت کنند.


این نخستین بار نیست که ترامپ کشورهای اروپایی را درباره پیامدهای عدم همکاری درباره شرایط زندانیان داعشی تهدید می‌کند.


در ماه آگوست، ترامپ هشدار داد که در صورت عدم همکای داوطلبانه کشورهای اروپایی، واشنگتن آماده رها کردن ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی داعشی به سوی این کشورهاست. وی در ماه فوریه نیز تهدید مشابهی انجام داده بود.


هنوز هیچ کشور اروپایی به خواسته ترامپ واکنش نشان نداده‌ است اما کشورهای اروپایی هیچگونه تمایلی به بازگرداندن این افراد نشان نداده‌اند.


بر اساس اعلام کمیسیون اروپا، ۴۲ هزار جنگجوی خارجی از بیش از ۱۲۰ کشور جهان از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به داعش پیوسته‌اند که دست کم ۵ هزار نفر از آنها از اروپا آمده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن داعش زندانیان آمریکا ترامپ اتحادیه اروپا کشورهای اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

کارمندان سرویس مخفی ایالات متحده در حال آماده سازی طرحی در صورت زندانی شدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند. این را شبکه تلویزیونی ABC به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است.

طبق اعلام این خبرگزاری، سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد برای همه تاسیسات در سراسر جهان، ما مکان را مطالعه می‌کنیم و مدل‌های حفاظتی جامع و چند سطحی را توسعه می‌دهیم. علاوه بر این، ما در مورد عملیات حفاظتی خاص اظهار نظر نمی‌کنیم.

این سرویس همچنین تاکید کرد که در حال تدارک اقدامات خاصی هستند تا در صورت وقوع شرایط غیرمترقبه در پرونده جعل اسناد مالی سازمان ترامپ و پرداخت وجه به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگسال که از ترامپ شکایت کرد، بکار گیرند.

پیش از این مشخص شده بود که دونالد ترامپ تنها در مارس ۲۰۲۴، ۴.۹ میلیون دلار برای هزینه‌های حقوقی هزینه کرده است و تنها ۶.۸ میلیون دلار در حساب‌های او باقی مانده است که برای تأمین مالی وکلایش باقی مانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه