Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در کشور چند نوع گزارشگر داریم که نه تنها این کارکرد را ندارند، بلکه با جملات قصار و عجیبی که بر زبان می‌آورند، سوهانی بر روان بینندگان حرفه‌ای فوتبال‌های خارجی و حتی داخلی می‌شوند. وقتی فردی دچار لغزش کلامی می‌شود، می‌توان فرضیه‌های زیادی مطرح کرد. ساده‌ترین فرضیه این است که او را فردی ساده‌لوح خطاب کنیم یا او را فردی جسور تلقی کنیم که حرف‌های غیرعادی می‌زند، اما برای پرداختن به این موضوع باید نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهم کردن افراد به ساده بودن، نوعی قضاوت است، اما توصیف این ماجرا از دیدگاه علمی شاید برای بسیاری جذاب باشد.

لغزش‌های کلامی

موضوع مهم برای پرداختن به این مسئله، نقش احساسات یا هیجانات در لغزش‌های کلامی است، اما هیجانات چگونه می‌تواند باعث لغزش‌های کلامی شود؟ هیجانات ما نقش زیادی در رفتارهای ما دارند. ما در طول روز احساسات و هیجانات زیادی را تجربه می‌کنیم که به آن توجه نمی‌کنیم. به‌طور مثال احساس ترس، خشم، غم، شرم یا احساس شادی، تعجب، شگفتی و ... این احساسات می‌توانند سازگار یا ناسازگار باشند. جالب است بدانید احساس ترس گاهی می‌تواند باعث اجتناب و گوشه‌گیری ما شود و گاهی می‌تواند از ما در برابر خطرات محافظت کند.

بروز احساسات

احساساتی مانند خوشحالی و شگفت‌زدگی می‌تواند باعث جوگیر شدن افراد و مختل شدن لحظه‌ای تفکر و در نتیجه لغزش کلامی شود. این احساسات در برخی از مشاغل برجسته‌تر است و اهمیت بیشتری دارد. طبعا برای یک گزارشگر ورزشی آن هم از نوع فوتبال، بروز احساسات یک توانمندی محسوب و باعث جذب بیشتر مخاطب می‌گردد، اما در عین حال همین احساسات می‌تواند تصمیم‌گیری در لحظه را مختل کند و باعث ایجاد لغزش کلامی شود. افرادی که بیش از حد احساساتی هستند، وقتی در شغلی قرار بگیرند که با هیجانات زیاد همراه است، ممکن است لغزش بیشتری در کلام داشته باشند.

کنترل احساسات

به همین دلیل بسیاری از گزارشگران فوتبال باید سعی کنند از تمام ظرفیت هیجانی خود برای گزارش استفاده نکنند و تا حدودی احساسات خود را کنترل کرده تا اوضاع از دست‌شان خارج نشود. همچنین باید مراقب بود که کنترل کردن احساسات منجر به سرکوب آن نشود، چرا که می‌تواند مانند یک بمب در زمان نامناسب منفجر شود. همه ما در طول زندگی دچار این لغزش‌های کلامی می‌شویم، اما این مسئله برای افرادی که در رسانه ملی کار می‌کنند، خیلی بیشتر به چشم می‌آید، چرا که مخاطبان زیادی دارند و بیشتر هم دیده می‌شوند.

سیدجلال حسینی!

برخی نقل قول‌ها که از سوی گزارشگران فوتبال انجام شده، در تاریخ به ثبت رسیده و هنوز پس از سال‌ها، مردم اگر چه جزئیات بازی را فراموش کرده‌اند، اما نقل قول آن گزارشگرها را همچنان در ذهن دارند. علیرضا علیفر، به‌دلیل اشتباه فاحشی که در حین گزارش بازی‌ تیم‌های رئال مادرید و لوانته انجام داد، تا اطلاع ثانوی از گزارشگری محروم شد. او که پیش از این با اظهارات فنی حین گزارش خبرساز شده بود، این‌بار هنگام معرفی بازیکنان لوانته، سیدجلال حسینی را بازیکن شماره 17 این تیم معرفی کرد! ماجرای امیر دولاب را که به یاد دارید؟ با این گزارش‌ها بیش از پیش نبود عادل فردوسی‌پور را حس می‌کنیم.

اشتباهات ماندگار

بسیاری از گزارشگران تازه نفس برنامه‌های ورزشی از تسلط کامل به نحوه اجرای مسابقه برخوردار نیستند تا به این ترتیب تاریخچه گاف‌های گزارشگران به وجود بیاید. به هر حال احتمال بروز اشتباه و خطا در هر کاری به‌ویژه گزارشگر ورزشی آن هم در یک برنامه زنده وجود دارد، اما چه خوب است که برخی گزارشگران با مطالعه بیشتر ضریب اشتباهات را پایین بیاورند تا به این ترتیب اشتباهات ماندگار کمتری از آنها سر بزند. علیفر که در بدو تأسیس شبکه سه و پس از تست گزارشگری انتخاب می‌شود، در گزارش خود سبک خاصی را پی می‌گیرد و با اظهارنظرهای فنی موجب رنجش فوتبالی‌ها می‌شود.

دفاع ۴ نفره خطی!

مشهورترین اظهارنظر او، مخالفت با سیستم‌های فوتبالی با دفاع ۴ نفره خطی است، که حتی باعث ناراحتی همکارانش می‌شود. اشتباهات سرهنگ این بار باعث شد تا روابط عمومی شبکه ورزش در اقدامی کمتر دیده شده، دست به واکنش زده و این گزارشگر قدیمی را تا اطلاع ثانوی از گزارشگری محروم کند؛ انتقادی که به این اقدام صداوسیما وارد است، این است که چرا دیر به فکر این موضوع افتاد. چرا رسانه ملی مخاطبان خود را وادار می‌کند بازی تیم مورد علاقه خود را با گزارش گزارشگرانی پراشتباه ببینند. تا کی باید منتظر اتفاقاتی از این دست باشیم.

صندلی گزارش

گزارشگران اغلب با پدیده تعریف نشده‌ای تحت عنوان خط قرمز درگیرند و هرکدام تعریف جداگانه‌ای از آن دارند. برخی از آنها حتی تلفظ صحیح اسم بازیکنان را تغییر می‌دهند تا مبادا بابت به زبان آوردن کلمه‌ای دور از شأن توبیخ شوند و صندلی گزارش را از دست بدهند. خط قرمز فرضی گاهی تا نزدیکی زبان آنها پیشروی می‌کند و محصول کار بعضا چیزی غیراز یک گزارش خشک و بی روح نیست. هر کدام از گزارشگران ما دوست دارند صحبت‌هایی را انجام دهند که تا به حال هیچ گزارشگری انجام نداده است. برخی اوقات فکر می‌کنند تنها خودشان هستند که این اطلاعات را دارند.

محرومیت علیفر

در پی اشتباه فاحش علیرضا علیفر در گزارش بازی رئال مادرید و لوانته، شبکه ورزش سیما به‌منظور بررسی بیشتر درباره دلایل بروز این اشتباه، او را تا اطلاع ثانوی از گزارش مسابقات در این شبکه محروم کرد تا پس از بررسی بیشتر موضوع، مدت زمان قطعی محرومیت علیفر را اعلام نماید. این تصمیم کم سابقه و علنی در حالی گرفته شده که رسانه ملی نسبت به اشتباهات پرشمار جواد خیابانی، محمد سیانکی و بعضاً پیمان یوسفی و دیگر گزارشگران شبکه ورزش و شبکه سه تاکنون هیچ واکنشی نشان نداده است؛ هر چند اشتباهات گوناگون خیابانی که در بسیاری از گزارش‌های او یافت می‌شود، هیچ‌گاه به این حد شگفت‌انگیز نبوده‌اند.

جای خالی عادل و مزدک

تفاوت میان گزارشگران در ارائه گزارش‌های ورزشی زیاد است. گزارشگرانی مثل عادل فردوسی‌پور و مزدک میرزایی که به زبان انگلیسی اشراف دارند و معلومات‌شان نیز به روز بود، گزارش‌های خوبی از مسابقات می‌دادند، ناگهانی محو شدند. نوع گزارش‌های عادل و مزدک بیانگر این بود که به برنامه گزارشگران خارجی خوب گوش می‌دادند و خیلی خوب می‌دانستند باید در کجا صدایشان اوج داشته باشد و در کجا فرود.

ارکان مهم

آنها از تکیه کلام‌ها به‌موقع استفاده می‌کردند. بینندگان تلویزیونی هم به صدای خوب آنها عادت کرده بودند؛ مسلماً وقتی گزارشگری گزارش خوبی ارائه نمی‌دهد، بیننده هم زیاد تمایل به شنیدن گزارش‌های او به‌دلیل به روز نبودن اطلاعات‌اش ندارد. متاسفانه بعضی گزارشگران گاف‌های بزرگی می‌دهند که قابل تحمل نیست و از طرفی باعث دلسردی بینندگان تلویزیونی از لذت بردن بازی می‌شوند. گزارشگری فوتبال یکی از ارکان مهم در القای جنبه‌های خوب یا بد یک مسابقه است و نقشی تعیین کننده در رونمایی یک بازی برای میلیون‌ها بیننده تلویزیونی یا شنونده رادیویی دارد.

بازیکنان میکرفون به دست شوند!

در خیلی از کشورهای صاحب فوتبال بازیکن‌هایی پس از آویختن کفش‌ها، میکروفون در دست گرفته و تبدیل به گزارشگر فوتبال یا چهره تلویزیونی در برنامه‌های ورزشی می‌شوند و یا به تحلیل فنی مسابقات علاقه داشته و این مسیر را برمی‌گزینند. اگر ما نیز به این سمت و سو برویم صاحب گزارشگران قابلی خواهیم شد تا دیگر شاهد اشتباهاتی‌ از قبیل امیر دولاب، سیدجلال حسینی و ... نباشیم. شاید گری لینه‌کر مشهورترین نمونه از این بازیکن‌ها باشد، اما حتماً نام اندی گری را شنیده‌اید، یکی از معروف‌ترین گزارشگرهای فوتبال که صدایش نه تنها در پخش زنده بازی‌ها بلکه در بازی‌های رایانه‌ای فوتبال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین مفسر فوتبال

اندی گری یک گزارشگر درجه یک محسوب شده و همواره در قله قرار داشته است. او را بهترین مفسر فوتبال در بریتانیا می‌دانند و زوج مارتین تایلر – اندی گری بهترین زوج گزارشگری فوتبال برای انگلیسی زبان‌ها محسوب می‌شوند. نفراتی مانند؛ تروور بروکینگ، کریگ برلی، آلن هانسن، گری نویل، مایکل اوون، باب ویلسون، رابی سویج، اندی تاونزند، نایال کوئین، مارک لاورنسون، جیمی هیل، جیمی ردنپ، آلن شیرر، دیوید جیمز، مارتین کیون، استیو مک منمن، روی کین، کریس وادل، تیری آنری، پت نوین، ریو فردیناند، لی دیکسون، نایجل وینتربرن، ری ویلکینز، کوبی جونز، اریک وینالدا، ایان رایت، تروور فرانسیس، اندی هینچکلیف، شاکا هیسلاپ، گرام سونس، فیل تامسون، کوین کیگان، جان بارنز، کوین کیلبین، گرام لوسو، دنی میلز، دیوید پلیت، برایان مک براید، دین استوریج، آلن اسمیث، رابی فاولر و جیمی کرگر هستند.

برخی هم اعتقاد دارند که چهره هایی مثل جوی بارتون، ونسان کمپانی، خوان ماتا، پیتر چک، آسمیر بگوویچ، تیم هاوارد، برد فریدل و جاناتان والترز به علت درک بالای فوتبالی، فن بیان قوی و خوش قلم بودن از شانس زیادی برای ورود به این عرصه برخوردارند. امید است ما نیز به این موضوع حرفه‌ای بیندیشیم تا بتوانیم با این راهکار شاهد گزارشگران توانمندی در شبکه‌های تلویزیونی خود باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تلویزیون گزارشگر فوتبال صداوسیما عادل فردوسی پور مزدک میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس با پیکان سواری به دنبال برد در آزادی/ جدال لالیگایی در ورزشگاه خالی از تماشاگر دستگردی

مسابقات هفته بیست و یکم و آخرین بازی‌های لیگ برتر فوتبال در سال ۱۴۰۲ با انجام ۸ دیدار روز یکشنبه برگزار می‌شود و بعد از آن مسابقات به مدت ۲ هفته تعطیل خواهد شد. در حساس‌ترین بازی ها،  تیم استقلال به مصاف تیم هوادار می‌رود و تیم پرسپولیس پذیرای تیم پیکان در ورزشگاه آزادی است.

پرسپولیس - پیکان/  یکشنبه ساعت ۱۸:۴۵

تیم فوتبال پرسپولیس بعد از ۳ برد متوالی در دربی ۱۰۳ نتوانست برابر استقلال رقیب دیرینه خود به برتری برسد و نوار پیروزی هایش قطع شد، همچنان با اختلاف ۳ امتیازی و کسب ۴۰ امتیاز در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارد.

سرخپوشان پایتخت می‌خواهند آخرین بازی خود را در پایان سال با برتری برابر پیکان به پایان برسانند تا عیدی به هواداران خود بدهند.

در آن طرف، تیم پیکان در ۲ بازی اخیر خود برابر تیم‌های سپاهان و ملوان به برتری رسید و این تیم می‌خواهد با برد برابر پرسپولیس شگفتی دیگری خلق کند و سومین برد متوالی خود را جشن بگیرد، اما کار سختی جلوی هواداران سرخپوش دارد.

رضا عنایتی در قامت سرمربی هیچ‌گاه موفق به برد پرسپولیس نشده است. حاصل تقابل این مربی با سرخپوشان ۲ تساوی و ۲ شکست بوده است.

سروش رفیعی به علت محرومیت به بازی با پیکان نمی‌رسد، اما حسین کنعانی زادگان بعد از گذراندن یک جلسه محرومیت می‌تواند تیمش را در این بازی همراهی کند. همچنین گولسیانی مصدومیتش برطرف شده است و قادر به همراهی تیمش در این بازی است.

همچنین ۲ تیم تاکنون ۳۷ مرتبه به مصاف هم رفته اند که ۲۷ برد سهم پرسپولیس و ۵ برد سهم پیکان و ۵ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

علاوه بر این، آخرین برد خودرو سازان برابر سرخپوشان پایتخت نزدیک ۷ سال می‌گذرد که شاگردان مجید جلالی با تک گل مرتضی آقاخان توانستند تیم پرسپولیس را با سرمربیگری برانکو شکست بدهند.  

سپاهان- گل گهر/  یکشنبه ساعت ۱۸:۴۵

تیم فوتبال سپاهان هفته گذشته  با برتری برابر تیم فولاد توانست به ۵ باخت متوالی  خود در لیگ برتر پایان بدهد.

 البته آخرین برد طلایی پوشان در اصفهان به ۳ ماه قبل برمی گردد و باید دید آن‌ها می‌توانند با بردن گل گهر در نقش جهان در آخرین دیدار پایان سال  به هواداران خود عیدی بدهند یا نه!

در آن طرف، تیم فوتبال گل گهر در نیم فصل دوم نتایج خوبی گرفته است. این تیم هفته گذشته با برتری برابر تیم صنعت نفت آبادان ۳۳ امتیازی شده و در رتبه پنجم قرار گرفت.

تیم گل گهر می‌خواهد با کسب امتیاز در نقش جهان به روند رو به رشد خود ادامه بدهند و وضعیت خود را در جدول رده بندی ارتقا بدهد.

جدال ۲ مربی خارجی لیگ برتر فوتبال در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود. بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۳ بر یک به نفع تیم گل گهر سیرجان به پایان رسید.

مس رفسنجان - ذوب آهن/  یکشنبه ساعت ۱۸:۴۵

تیم مس رفسنجان با سرمربی‌گری محرم نویدکیا تاکنون شکستی نداشته است و این تیم می‌خواهد با بردن ذوب آهن در آخرین بازی پایان سال  رکورد شکست ناپذیری خود را حفظ کند.

 در آن طرف، تیم ذوب آهن بردی در نیم فصل دوم کسب نکرده  و  به میانه جدول سقوط کرده است. شاگردان محمد ربیعی در ۸ بازی فقط ۳ گل زدند تا مشخص شود آنها در خط حمله مشکل دارند.

محمد ربیعی فصل گذشته سرمربی مس رفسنجان بوده است و شناخت خوبی از تیم سابق خود دارد و باید دید این مربی می‌تواند انتقام شکست بازی رفت را از تیم سابق خود بگیرد یا نه!

آلومینیوم اراک - نساجی مازندران/  یکشنبه ساعت ۱۸:۴۵

تیم فوتبال آلومینیوم هفته گذشته برابر تیم مس رفسنجان شکست سنگینی متحمل شد و با ۲۵ امتیاز در رتبه نهم قرار گرفت.

شاگردان مجتبی حسینی ۳ باخت متوالی در لیگ برتر متحمل شدند و آنها می‌خواهند با کسب ۳ امتیاز خانگی برابر تیم نساجی نوار ناکامی‌های خود را قطع کنند و با برد به تعطیلات بروند.

در آن طرف، تیم نساجی مازندران بعد از مدت‌ها هفته گذشته توانست برابر تیم شمس آذر به برتری دست یافت، اما همچنان با ۱۵ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان الهامی می‌خواهند با کسب امتیاز برابر تیم آلومینیوم همچنان به بقا در لیگ برتر امیدوار بمانند و به تعطیلات بروند، اما کار سختی در اراک پیش رو دارند.

این ۲ تیم در جام حذفی هم به مصاف هم رفتند که تیم آلومینیوم توانست تیم نساجی را شکست بدهد و به مرحله بعدی این رقابت‌ها راه یابد.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه یک بر صفر به نفع آلومینیوم به پایان رسید.

ملوان‌ - صنعت نفت آبادان/  یکشنبه ساعت ۱۹

تیم فوتبال ملوان هفته گذشته با یک گل برابر تیم پیکان شکست خورد و با ۳۲ امتیاز در جایگاه ششم قرار دارد. قو‌های سپید انزلی به ۳ امتیاز بازی خانگی برابر تیم صنعت نفت آبادان نیاز مبرم دارند تا با خیال راحت راهی تعطیلات شوند.

در آن طرف، تیم صنعت نفت آبادان  وضعیت خوبی ندارد و این تیم هفته گذشته برابر تیم گل گهر شکست خورد و با ۱۳ امتیاز در انتهای جدول رده بندی قرار دارد.

از زمانی که سهراب بختیاری زاده سرمربی تیم صنعت نفت آبادان شده، این تیم رنگ برد را ندیده است.شاگردان بختیاری زاده نیاز به ۳ امتیاز بازی خارج از خانه برابر تیم ملوان را دارند تا همچنان به بقا در لیگ برتر امیدوار باشند.

البته ۱۳ سال از آخرین برد نفتی‌ها برابر ملوان می‌گذرد و باید دید آنها می‌توانند این طلسم را بشکنند یا نه! بازی رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

استقلال خوزستان - فولاد/  یکشنبه ساعت ۱۹

دربی اهواز بین تیم‌های ته جدولی  استقلال خوزستان و فولاد  از حساسیت خاصی برخوردار است و به نوعی بازی ۶ امتیازی محسوب می‌شود.

آبی پوشان اهوازی با برد برابر تیم ذوب آهن دست به کار بزرگی زدند و با ۱۵ امتیاز در رتبه چهاردهم قرار گرفتند.شاگردان پورموسوی می‌خواهند با برد در دربی اهواز همچنان به بقا در لیگ برتر امیدوار بمانند.

تیم استقلال خوزستان در نیم فصل دوم عملکرد بهتری نسبت به نیم فصل اول داشت و در ۵ بازی ۲ برد کسب کرده است.

در آن طرف، تیم فولاد خوزستان هفته گذشته برابر تیم سپاهان شکست سنگینی متحمل شد و با ۱۹ امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول رده بندی قرار گرفت.

تیم فولاد خوزستان با هدایت آل نعمه هم شرایطش بهتر نشد به همین علت مدیران باشگاه تصمیم گرفتند عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی تیم خود را انتخاب کنند تا شوکی به تیم خود وارد کنند.

به هر حال عبدالله ویسی که به گواردیولای وطنی معروف است، باید دید می‌تواند تیم فولاد خوزستان را از انتهای جدول دور کند یا نه! بازی رفت ۲ تیم با نتیجه یک بر صفر به نفع فولاد خوزستان به پایان رسید.

شمس آذر قزوین - تراکتور/  یکشنبه ساعت ۱۹

تیم شمس آذر در نیم فصل دوم نتوانسته نتایج خوبی به دست آورد و تاکنون ۳ شکست و ۲ تساوی به دست آورده و فقط یک برد کسب کرده است. این تیم در ۴ بازی اخیر خود ۲ گل زدند که این گل‌ها هم به تنها برد این تیم در نیم فصل دوم برابر تیم آلومینیوم برمی گردد و در ۳ دیدار خود گلی به ثمر نرساندند.  

شاگردان دقیقی می‌خواهند ۳ امتیاز بازی خانگی برابر تیم تراکتور را بگیرند تا نوار ناکامی‌های خود را قطع کنند  و با خیال راحت به تعطیلات بروند.

در آن طرف، تیم تراکتور هفته گذشته برابر تیم هوادار برد پرگلی به دست آورد و با ۳۵ امتیاز در جایگاه سوم جدو ل رده بندی قرار دارد.

شاگردان خمز با وجود اینکه در بازی‌های خانگی ۲ برد کسب کردند، اما در دیدار‌های خارج از خانه از ۲ بازی فقط یک امتیاز به دست آوردند. آنها می‌خواهند با برد برابر تیم شمس آذر طلسم پیروز نشدن خود را بشکنند و  علاوه بر این انتقام شکست بازی رفت را از حریف قزوینی خود بگیرند و همچنان جزو مدعیان قهرمانی باشند.

رحمان جعفری چهره ویژه این بازی است و او در نیم فصل اول با زدن ۵ گل برای شمس آذر بهترین مهاجم این تیم بود، اما با توجه به سیاست باشگاه قزوینی به تراکتور انتقال یافت و در این تیم تبریزی هم تاکنون ۳ گل زده است. به هر حال باید دید او می‌تواند به تیم سابقش شمس آذر گل بزند یا نه!بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع تیم شمس آذر به پایان رسید.

هوادار - استقلال/  یکشنبه ساعت ۲۱

دیدار تیم‌های فوتبال هوادار و استقلال در ورزشگاه خالی از تماشاگر پاس قوامین برگزار می‌شود و همین موضوع باعث اعتراض آبی پوشان شده است، اما مهدی مسئول برگزاری مسابقات بیان کرد که اگر استقلالی‌ها به این موضوع اعتراض دارند باید کتبا اعلام کنند نه اینکه بیانیه صادر کنند.

تیم هوادار بعد از کسب نتایج خوب با سرمربیگری مسعود شجاعی هفته گذشته برابر تیم تراکتور شکست سنگینی متحمل شد و با ۱۹ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفته است.

تیم هوادار در ۶ بازی قبلی خود برابر تیم استقلال شکست خورد و این تیم می‌خواهد طلسم باخت‌های خود را بشکند، اما کار سختی جلوی صدرنشین لیگ دارد.

در آن طرف، تیم استقلال هفته گذشته با وجود  ارائه بازی تدافعی  و ضعیف برابر تیم پرسپولیس رقیب دیرینه خود توانست یک امتیاز در دربی بگیرد و همچنان اختلاف ۳ امتیازی خود را با سرخپوشان حفظ کند.

آبی پوشان پایتخت با یک تساوی هم می‌توانند با حفظ صدرنشینی به تعطیلات لیگ برتر فوتبال بروند، اما آنها می‌خواهند با برد برابر هوادار همچنان اختلاف خود را با رقیب دیرینه خود حفظ کنند. جدال مسعود شجاعی و جواد نکونام همبازی‌های سابق در تیم اوساسونا به جذابیت این بازی می‌افزاید. بازی رفت با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع تیم استقلال به پایان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • چگونه روان‌شناسی غذا انتخاب‌های ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟
  • فردوسی‌پور از صداوسیما بازنشسته شد
  • خالی‌ترین نیمکت فوتبال ایران برای این تیم است
  • عادل فردوسی‌پور رسما بازنشست شد
  • ادعای یک خبرگزاری: عادل فردوسی‌پور از صدا و سیما بازنشسته شد
  • دعوت از ٢٩ بازیکن برای دو دیدار برابر ترکمنستان
  • دعوت قلعه نویی از ۲۹ بازیکن به اردوی تیم ملی/ خداحافظی با حاج صفی و انصاری فرد؛ چشمی هم دعوت نشد
  • اعلام لیست جدید تیم ملی؛ سورپرایزهای قلعه‌نویی برای عید نوروز
  • رسانه آمریکایی: اوکراین برای روستاهای خالی از سرباز، «آدم‌ربایی» می‌کند
  • پرسپولیس با پیکان سواری به دنبال برد در آزادی/ جدال لالیگایی در ورزشگاه خالی از تماشاگر دستگردی