Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش... سید جواد حسینی کیا عضو فراکسیون حمایت از طب اسلامیایرانی گفت: مهمترین بخش های زندگی بشر اعم از خوراک و درمان و چگونگی سبک زندگی مطلوب که سلامت جسم و روح انسان را تامین می کند؛ از روایت های دینی معصوم علیهم السلام به ما رسیده است. این روایت ها که در قرن های پیش مهمترین منابع دارویی و درمان به شمار می رفتند و همگی با استفاده از طبیعیات و آنچه خداوند در طبیعت به بشر ارزانی کرده در حوزه پیشگیری و درمان بسیار کارآمد بوده اند و اصلی ترین بخش درمان مردم در قرن ها به واسطه استفاده از داروهای گیاهی بدون عارضه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی دراین باره افزود: مافیای دارویی در دهه های گذشته و با ترویج و افزایش طب شیمیایی مانع مهمی در برابر توسعه روزافزون طب اسلامی – ایرانی شد؛ قطعا با پیشرفت علم اگر به طب اسلامی –ایرانی بها داده می شد شاهد رونق این موضوع و به تبع آن پیشگیری از بسیاری امراض و درمان بسیاری از بیماری¬ها بدون کمترین تبعات برای بیمار بودیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: افزایش بیماریهای روحی و روانی و فشارهای مضاعفی که بشریت در زندگی روزمره تجربه می کند ما را باید به این مهم وادارد که نیازمند اجماع نظر و توجه هر چه بیشتر در امر اطلاع رسانی؛ ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی – ایرانی و توجه به درمان های سنتی هستیم. لذا انتظار می رود دولت در کنار مجلس شورای اسلامی عاملین اصلثی بسترسازی¬های لازم در تامین سلامت جامعه به عنوان یکی از اساسی ترین ارکان هر نظامی باشند؛ چرا که حفظ سلامت مردم به معنای افزایش بهره وری انسانی و عدم تحمیل هزینه های سرسام آور درمانی به نظام است.
سید جواد حسینی کیا در پایان خاطر نشان کرد: از سوی دیگر در کنار ظرفیت سازی برای ترویج و گسترش طب اسلامی – ایرانی باید مانع ورود و حضور سودجویان دراین عرصه شویم. ارائه آموزش های لازم توسط حکمای امر و شناخته شدگان این حوزه در کنار ارائه خدمات پژوهشی شناخت داروهای گیاهی و نحوه استفاده و نوع تاثیرات آنها درامراض مختلف نیز موضوعی است که می تواند یکی از راهکارهای گسترش هر چه بیشتر طب اسلامی – ایرانی باشد. از این رو مجلس شورای اسلامی با پر کردن خلاء های قانونی و تصویب قوانین مورد نیاز باید در عرصه طب اسلامی - ایرانی مهم پیشتاز و علمدار باشد چرا که تامین سلامت مردم در دین مبین اسلام بسیار ضروری و حیاتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی وزارت بهداشت طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادر درمان، خادمانی که لبخند را به مردم عیدی می‌دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، وزارت بهداشت هر سال با اجرای طرح های سلامت نوروزی با استفاده از ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی سعی می کند بهترین خدمات را به بیماران در بیمارستان‌های دولتی و مراکز درمانی در سراسر کشور ارائه کند.

سال نو برای خیلی از هموطنان با واژه استراحت و تعطیلی و مسافرت همراه است اما این موضوع برای کادر درمان مانند بسیاری از مشاغل امدادی معنا و مفهومی ندارد.

در یکی از نوبت های کاری شبانه اورژانس بیمارستان امام خمینی مهاباد، آقای اعظمی با پشتوانه تجربه چهار ساله اش به مداوای بیماران می پردازد.

 آقای حسن ریحانی هم دو سال است در بخش جراحی داخلی مردان به بیماران خدمت رسانی   می کند.

در اجرای طرح سلامت نوروزی، در هر 24 ساعت، 220 نفر کادر درمان و 9 پایگاه فعال شبانه روزی مشغول ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به بیماران هستند.

 طرح سلامت نوروزی از 24 اسفند پارسال آغاز شد و تا 18 فروردین امسال ادامه دارد.

 اگرچه کادر درمان در ایام نوروز آماده باش کامل هستند اما انتظار می رود هموطنان با رعایت اصول ایمنی و نکات بهداشتی و پرهیز از رفتارهای پرخطر، علاوه بر حفظ سلامتی خود، تلاش کنند تا فشار کاری کادر درمان مضاعف نشود و در ابتدای سال، خستگی بر تن شان سنگینی نکند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد کار مجلس دوازدهم باید نظارت بر اجرای قوانین باشد
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • کادر درمان، خادمانی که لبخند را به مردم عیدی می‌دهند
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند
  • ضرورت تحول در رویکرد مدیران دولتی
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • تصویب تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در دولت/ افزایش ۳۵ درصدی؛ ۱۱ درصد کمتر از مصوبه شورای عالی بیمه!
  • مردمی‌سازی در عرصه اقتصاد مشکلات را حل می‌کند