Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر ثقفی، تهیه کننده سینما، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ‌ و هنر خبرگزاری برنا گفت: میزان دستمزد عوامل یک فیلم را تجربه، توانایی، تخصص، تحصیلات و شناخت عوامل از حوزه کاری شان تعیین می کند اما در حال حاضر در سینمای ما برند بودن و شهرت؛ تعیین کننده قیمت است.

وی در ادامه افزود: الان بازیگران براساس گیشه و برند بودن شان قیمت می‌گویند نه براساس میزان توانایی که دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به طور مثال یک بازیگر طی سیکل دوساله ای دستمزدش از 2 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش پیدا می کند آن هم فقط به دلیل شهرت پیدا کردنش است.

تهیه کننده فیلم «هلن» ادامه داد: برای مثال بازیگرانی همچون سوسن تسلیمی، فاطمه معتمد آریا و گلاب آدینه می توانند با توجه به توانمندی که دارند هر قیمتی درخواست کنند، هر چند که این افراد همیشه همراه بودند و اینگونه نبوده که دنبال پول باشند.

ثقفی با اشاره به بالا رفتن توقع بازیگران درجه پایین اظهار داشت: تعداد بازیگرانی که دستمزدهای کلان دریافت می کنند محدود است. اما متاسفانه بازیگران درجه سه و چهار توقع شان بالا رفته است. برای مثال می گویند چون فلان بازیگر 1 میلیارد تومان دستمزد می گیرد من هم دستمزد 100 میلیون تومانی می گیرم. من به شخصه عقیده دارم نه 100 میلیون و نه 1 میلیارد تومان رقم درستی است.

این تهیه کننده با اشاره به دستمزد عوامل پشت صحنه یک پروژه تصریح کرد: بعضی از عوامل پشت صحنه فقط به خاطر عشقی که دارند کار می کنند وگرنه قیمت دستمزد عوامل پشت صحنه بسیار اندک است و تغییر چندانی نداشته است. در حال حاضر اگر خانه سینما 6500 اعضای فعال دارد  حدود 6000 نفر از این افراد بیکار هستند. جالب اینجاست بسیاری از این افراد هم  متخصص هستند و بیکاری شان به علت عدم توانایی شان نیست بلکه به این علت است که آنها برند و به روز نیستند.

خبرنگار: مینا سجادی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون سینما تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرخ و سفید و دوست‌داشتنی

  پیوند مویی
آن‌طور که بالا و پایین کردن منابع مختلف به من فهماند، از روز ازل مو برای ایرانیان بسیار مهم بوده است. در ایران باستان، داشتن موی‌ مشکی مجعد چه در خانم‌ها و چه در آقایون نشانه‌‌ آراستگی به شمار می‌رفته و موی صاف را یک جور شلختگی می‌دانستند. در قرن‌های بعد، بنا بر آنچه شعرای فارسی‌زبان برای ما به جا گذاشته‌اند، نشانه‌‌ زیبایی زن ایرانی داشتن موی مجعد مشکی وابروهای پرپشت کمانی شکل بوده است اما قسمت عجیب وجالب این علایق که خودش را درعکس‌های دوران قاجار به خوبی نشان می‌دهد، محبوبیت سبیل وموی صورت برای خانم‌هاست. همچنین در دوره‌های مختلف پیوند ابروهای پرپشت و کمانی شکل معشوق، دین و دنیایی از عاشق می‌برده. ‌

طلای سیاه
این معیاری که می‌خواهم درچند خط آینده برای‌تان بگویم، ازهمان‌هایی است که گفتنش دردوران ما با این حجم ازهزینه برای صاف کردن دندان‌ها و سفید کردن‌شان، مسخره به نظر می‌‌آید. شنیده‌‌اید که می‌گویند فلانی، دندان طلاست؟ در ژاپن خبری از روکش طلا نبوده بلکه ماجرا چیز دیگری است. جانم برای‌تان بگوید که در این کشور، رسمی به نام « اوهاگورو» وجود داشته است که بنا بر آن دندان‌های‌شان را سیاه می‌کردند تا زیباتر به نظر برسند‌. از آنجا‌که مسأله‌‌ دندان برای‌شان خیلی اهمیت داشته، یک معیار عجیب دیگر هم برای خود قرار داده بودند. آنها اعتقاد داشتند کج و کوله بودن دندان‌های‌شان، آنهارا جوان‌تر و زیباتر نشان می‌دهد‌‌ اما این‌که چرا چنین تصوری داشتند؟ ا... اعلم. 

گردن دراز
هروقت بیش ازحد در کاری دخالت می‌کردیم، خانواده تشر می‌زدند که‌«مبادا گردن‌درازی کنی!» حال می‌خواهم به شما بگویم که درجهان ما زنانی هستند که به گردن‌درازی‌های خود می‌بالند!دهکده‌ای درتایلند هست که زنانش گردن‌درازی می‌کنند، البته نه به صورت کنایه‌ای بلکه با روش سنتی و سختی گردن خود را دراز می‌کنند. ساکنان این دهکده از نسل آوارگان برمه‌ای هستندکه بعد از جنگ به تایلند پناه برده‌اند. در این سنت برمه‌ای، زنان از۹سالگی یک حلقه‌‌ برنجی به دورگردن خود می‌اندازند وتا وقت ازدواج، هر سال یک حلقه به آن اضافه می‌کنند. آنها معتقدند که با این کار از خود در برابر یورش پلنگ‌ها محافظت می‌کنند و حتی برخلاف آنچه در تصور عامه است، آنها از این روش برای کاهش جذابیت زنانه‌‌ خود استفاده می‌کنند تا در امان بمانند. البته درسال‌های اخیر،همین موضوع سبب جذب توریست شده است. 

پنج برعکس!
نمی‌دانم اولین بار چه کسی شکل قلب تپنده سینه آدمیزاد را شبیه به عدد پنج برعکس ترسیم کرد و بعد هم آن قدر آن را رواج داد که امکان ندارد کسی بعد ازشنیدن کلمه‌‌ «قلب» تصوری جدای ازاین داشته باشد.(اگر تصوری جز این دارد، به ما ربطی ندارد!)این علاقه به شکل‌های قلبی و وسایل قلبی شکل، آن‌قدر شدت پیدا کرد که پایش به اتاق‌های جراحی کره باز شد. زنان کره‌ای با به جان خریدن درد و رنج‌های زیاد و هزینه‌های سنگین، تن به قلبی شکل شدن چهره‌های خود دادند. گمان آنها بر این بود که با تغییر چهره به شکل قلبی، زیباتر خواهند شد. 

ماه‌پیشونی!
در دوران رنسانس و دردل اروپای از نو متولد شده، استفاده ازلوازم آرایشی شدت پیدا کرده بود و زنان بر صورت‌های خود نقاشی می‌کشیدند. یکی از معیار‌های جالب وعجیب آن زمان داشتن پیشانی بلندبوده است‌؛ زنان برای داشتن این معیار،موهای جلوی سر خود را می‌تراشیدند تا پیشانی‌شان بلند‌تر به نظر برسد.البته ازاین هم فراترمی‌رفتند و برای زیبا شدن صرفا به تراشیدن موی جلوی سر بسنده نمی‌کردند، بلکه گمان می‌کردند با کندن مژه‌های‌شان چهره‌هایی دلربا خواهند داشت پس خودشان راازداشتن مژه هم محروم می‌کردند و آنها را می‌کندند.همین معیار را با زمان حال مقایسه کنید! تفاوت درسلیقه و معیارزیبایی زمین تا آسمان است. 

خال‌خالی
خال ازآن ویژگی‌هایی است که زیبا بودن یا نبودنش حتی در زمان حال هم نسبی و سلیقه‌ای است. بعضی معتقدند که داشتن خال، زیباست و بعضی هم از این دکتر پوست به آن دکتر پوست راه می‌افتند تا هرچه خال روی بدن‌شان دارند را محو کنند. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید در قرن ۱۸میلادی و در کشور انگلستان، زنان برای زیباتر شدن روی صورت خود خال می‌گذاشتند. قضیه‌ آنجایی جالب‌تر می‌شود که می‌فهمیم این خال‌ها هر کدام یک معنایی داشته‌اند. مثلا خال بر گونه‌‌ راست، نشان‌دهنده‌‌ تأهل آن خانم بوده است و خال بالای لب، نشان از مجرد بودن. حال شما بگویید که به نظرتان، خال زیباست یا نه؟

دیگر خبرها

  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • حال کارگران خوب است!
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • «س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • جوجه یک روزه
  • بازیگرانی که از کودکی به شهرت رسیدند (فیلم)
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • تیپ خاص بازیگران زن ایرانی در گشت‌وگذار چین