Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@02:49:08 GMT

گران‌ترین هنرمند زن جهان بشناسید

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۱۰۰۱

گران‌ترین هنرمند زن جهان بشناسید

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد، علی‌رغم نشانه‌های پیشرفت زنان در دنیای هنر این حوزه هنوز تحت سلطه مردان است.

 به نقل از گاردین، با توجه به تحقیقاتی که اخیرا توسط مجله هنری «آرت‌نت نیوز» صورت گرفته است، در ۱۰ سال گذشته تنها ۲ درصد آثار فروخته شده در حراجی‌های سراسر جهان به هنرمندان زن تعلق داشته است. با توجه به این آمار، ۴۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷% آثار فروخته شده در این بازه زمانی به پنج هنرمند زن و ۲۵% آن به آثار «یایویی کوساما» ـ. هنرمند معاصر ژاپنی ـ. تعلق دارد.

این اطلاعات با بررسی ۲۶ موزه و موسسه هنری ایالات متحده و بازار جهانی هنر طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ به دست آمده است.

طبق این گزارش، تنها ۱۴ درصد از نمایشگاه‌های فردی و گروهی ۱۰ سال اخیر به زنان عرصه هنر تعلق داشته است و آثار زنان سهم ۱۱ درصدی را در فروش آثار هنری به خود اختصاص داده‌اند. (یعنی از ۲۶۰،۴۷۰ اثر فروخته شده تنها ۲۹،۲۴۷ اثر به هنرمندان زن تعلق داشته است.)

دبیر مجله هنری «آرت نت نیوز» بیان کرد: «زمانی که این تحقیق را آغاز کردیم بسیار مشتاق بودیم تا ببینیم شرایط برای زنان هنرمند تا چه میزان تغییر کرده است. کم بودن حضور زنان در دنیای هنر و افزایش ناچیز رشدشان در این حوزه بسیار ناامیدکننده است.»

اوایل سال جاری، یک تحقیق در رابطه با گوناگونی منشا آثار هنری در موزه‌های سراسر ایالات متحده صورت گرفت که با توجه به نتیجه آن، ۸۵ درصد آثار هنری ۱۸ موزه و موسسه هنری بزرگ ایالات متحده به هنرمندان سفیدپوست و ۸۷ درصد آن به هنرمندان مرد تعلق دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هنرمند زنان فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| دست نیافتنی ترین تیم های جهان را بشناسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ «بایر لورکوزن» در رده‌بندی تیم‌های با بیشترین بازی متوالی بدون شکست (مربوط به 10 لیگ برتر اروپایی از سال 2000) دست‌نیافتنی‌تر شد و در زیر می توانید لیست تیم های دست نیافتنی اروپا را مشاهده کنید.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898449

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • عکس| دست نیافتنی ترین تیم های جهان را بشناسید
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • مستند راز میرزا رونمایی می‌شود
  • ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تربیت هنرمند در گام دوم انقلاب
  • مستند «راز میرزا» رونمایی می‌شود
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود