Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم محمدی عصر شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت تشریح برنامه های بازگشایی مدارس اظهارداشت: ساماندهی نیروی انسانی امسال، از اول دی ماه سال گذشته یعنی ۹ ماه پیش از آغاز بازگشایی مدارس در مهر ۹۸ انجام شده بود و ساماندهی نیروی انسانی سال ۹۹ نیز از آذر امسال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۹۷۵ نیروی حق‌التدریس از سال‌های قبل با این نهاد همکاری دارند و امسال هم بخشی از حق التدریس‌ها و نهضتی‌ها که شامل قانون جذب هستند، وارد عرصه یاددهی و آموزش می‌شوند که پیش بینی می‌شود در این قالب یک هزار و ۶۰۰ نفر جذب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی گفت: بخشی از این کمبود نیرو نیز از طریق معلمان تمام وقت یا معلمانی که راغب به تدریس بیشتر به میزان ۶ ساعت در هفته هستند، جبران می‌شود که یکهزار و ۷۰۰ نفر در این راستا اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: بخشی دیگر از این کمبودها نیز از طریق شاغلان رسمی جبران ‌می‌شود و ۲۰۰ کلاس درس نیز از طریق خرید خدمات آموزشی تامین نیرو می‌شود.

وی کمبود فضای آموزشی و تجهیزات را مهمترین مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در ۲ حوزه نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مطلوبی ندارد و انتظار می‌رود همه مسئولان اعم از کشوری و استانی و همه آحاد جامعه در این زمینه یاریگر آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به موضوع دریافت کتب درسی افزود: هم‌اکنون ۹۷ درصد دانش‌آموزان سطح استان، کتاب‌های مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند

محمدی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال ۶۵ تیم نظارتی به تخلفات مدارس در بحث گرفتن شهریه غیرقانونی نظارت کرده در حالی که اخذ شهریه در قالب کمک به مدرسه ممنوع بوده مگر اینکه از طریق ساز و کار قانونی به شکل اختیاری از طریق انجمن اولیاء و مربیان دریافت شود.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود که ۵۹۸ هزار دانش‌آموز در اول مهر به مدرسه بروند ‌تصریح کرد: امسال پنج هزار نفر دانش‌آموز به تعداد محصلان استان اضافه شده که یک هزار و ۵۰۰ نفر از آنها کلاس اولی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به ورود گوشی تلفن همراه به مدارس بیان کرد: ورود گوشی تلفن همراه به مدارس ممنوع بوده و هیچ دانش‌آموزی حق بردن گوشی به مدرسه را ندارند.

محمدی در ادامه نیز با اشاره به تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۶ ساله در مدارس در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ اظهار کرد: این تعداد ۶ هزار و ۸۷۴ نفر شامل سه هزار و ۱۲۰ نفر پسر و سه هزار و ۷۵۰ نفر دختر بوده و تاکنون سه هزار و ۲۹۳ نفر از آنها شناسایی و به چرخه آموزشی بازگشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید، ۶۳ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در آذربایجان‌غربی به مدرسه خواهند رفت گفت: آموزش و پرورش استان سال تحصیلی ۱۳۹۸ را با شعار مهر و مهربانی آغاز می‌کند و سیاست کلی برای امسال آموزش و پرورش منسجم و برنامه‌محور بوده و برنامه‌های امسال بر مبنای سند تحول برنامه‌ریزی شده‌ است.

کد خبر 4724891

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم محمدی آموزش و پرورش آذربایجان غربی آغاز سال تحصیلی هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 ماه محرم خطبه های نماز جمعه عاشورا سانحه تصادف گرگان بیرجند ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان