Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:06:34 GMT

پنج واحد آموزشی در سیرجان تحویل آموزش و پرورش داده شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۱۰۶۹

پنج واحد آموزشی در سیرجان تحویل آموزش و پرورش داده شد

رئیس آموزش و پرورش سیرجان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : با تحویل این تعداد واحد آموزشی نوبیناد در سال تحصیلی ۶۰ کلاس درس مستحکم و جدید پذیرای بیش از ۲ هزار دانش آموز شده  که از این تعداد ۴ باب آموزشگاه با ۴۸ کلاس درس را خیرین مدرسه ساز با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان احداث کرده و یک باب واحد آموزشی هم با ۱۲ کلاس درس با هزینه ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی ساخته شه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 اکبر محیاپور با اشاره به کسب رتبه اول شهرستان سیرجان در جذب خیرین مدرسه ساز، نقش خیرین را در رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرستان ارزنده و مهم عنوان کرد و افزود : در سطح این شهرستان بیش از ۳۰۰ واحد آموزشی دولتی داریم که ۱۰۰ واحد از این مدارس نیازمند مقاومسازی و ۴۰ باب هم تخریبی هستند که اگر دولت بخشی از اعتبارات را تامین کند خیرین مدرسه ساز نقش پررنگی در ساخت و بهسازی  این مدارس نیز خواهند داشت.
وی از اتمام مجتمع ورزشی پاریز،  استخر شنای دانش آموزی و کانون فرهنگی بازنشستگان با هزینه ۲۰  میلیارد تومان از کمک های خیرین و اعتبارات دولتی در سیرجان خبر داد و گفت : در این بخش هم خیرین بیش از ۸۰ درصد هزینه را پرداخت کردند و از این استخر بیش  از ۱۰ هزار دانش آموز استفاده خواهند کرد و کانون فرهنگی یاد شده هم برای سه هزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته فرهنگی خدمات رسانی دارد.
رئیس آموزش و پرورش سیرجان افزود: در اجرای طرح پروژه مهر هم ۸۰ واحد آموزشی با کمک ۲ میلیارد تومانی مردم و خیرین، تجهیز و زیبا سازی شدند .

وی ادامه داد: از مهرماه امسال  ۷۰ هزار دانش آموز این شهرستان در 2هزار و 600کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
 محیاپور از افزایش ۳ هزار نفری دانش آموز نسبت به سال تحصیلی گذشته هم خبرداد و گفت : در مقطع ابتدایی نیز ۵۰ معلم کم داریم که باید از طریق خرید خدمات آموزشی معلمان ابتدایی جبران کنیم و در سال تحصیلی پیش رو هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت.
وی  اضافه کرد : در این شهرستان ۹۸ درصد دانش آموزان دوره پیش دبستانی را می گذرانند، ۳۵ درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند و ۵۰ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه هم در هنرستان های فنی و حرفه ای یا کار و دانش تحصیل می کنند .

۷۴۳۵/ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا سیرجان خیرین مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور