Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان شنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: برخی از این موارد توسط بخش خصوصی در دست اجرا است و برخی دیگر در مرحله صدور مجوز قرار دارند.  امیدواریم ارزش پروژه های سرمایه گذاری قابل واگذاری به بخش خصوصی در خراسان رضوی به ۲۰ هزار میلیارد ریال برسد.
وی ادامه داد: هم اینک توسعه سرمایه گذاری، توجه به فرصتهای جدید و استفاده از توان بخش خصوصی در خراسان رضوی مورد توجه ویژه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این راستا پروژه های سرمایه گذاری در حوزه های بهداشت، صنعت و معدن، گردشگری و کشاورزی در حال شناسایی هستند تا در "همایش بین المللی" اواخر بهمن ماه آتی به سرمایه گذاران معرفی شوند.  

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس یک بررسی کشوری سه مانع برای توسعه فضای کسب و کار شناسایی شده که شامل غیرقابل پیش بینی بودن قیمتهای مواد اولیه برای تولید، اصلاح قوانین و مقررات و رویه های اجرایی و نیز مشکل تامین مالی هستند.  
وی افزود: به منظور تامین مالی واحدهای تولیدی "کمیته مالی" با مشارکت بانکها در خراسان رضوی تشکیل شد که تاکنون ۶۰ واحد تولیدی را تامین مالی کرده و بانکها پذیرفته اند پروژه های دارای توجیه اقتصادی را تامین مالی کنند.
رسولیان به تلاش برای اصلاح رویه های اجرایی و قوانین زائد نیز اشاره و بیان کرد: با کمک همه دستگاههای اجرایی شش فرآیند در کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی اصلاح و به تصویب ستاد تدبیر استانی رسید.  
وی ادامه داد: این فرآیندهای اصلاحی مربوط به صدور مجوز و موافقت اصولی ساخت واحدهای اقامتی، تفریحی، گردشگری و پذیرایی، صدور مجوز تاسیس یا بهره برداری واحدهای صنعتی، صدور مجوز تاسیس گلخانه، صدور مجوز تاسیس صنایع تبدیلی و غذایی در حوزه کشاورزی، صدور مجوز پرورش دام و راه اندازی پایانه انرژی در مرز دوغارون هستند.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳۰ فرآیند قابل اصلاح در صدور مجوزهای کسب و کار دراین  استان با رویکرد کاهش زمان، کاهش هزینه، کاهش مراجعات مردم به ادارات و کاهش تعداد مدارک شناسایی شده که از این تعداد شش فرآیند مربوط به حوزه های صنایع و معادن، کشاورزی و گردشگری است.
۷۴۸۹/۱۸۵۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد توسعه اقتصادی استانداری خراسان رضوی خراسان رضوی سرمایه گذاری داخلی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی از افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ و نیز زمینه سازی برای جهش تولید خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، جعفر فرشچی در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: واگذاری زمین به متقاضیان برای ایجاد واحدهای جدید صنعتی در سال 1402 به مدت مشابه در سال (1401) قبل 51 درصد رشد داشته است.

وی افزود: تا انتهای سال 1402 حدود 120 هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به 208 متقاضی سرمایه‌گذاری واگذار شده که این میزان درمدت مشابه سال (1401) گذشته 138 قرارداد و حدود 80 هکتار بوده است.

فرشچی تصریح کرد: رشد واگذاری زمین بیانگر افزایش استقبال متقاضیان به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت است که این مسئله خود مصداق فرمایشات مقام معظم رهبری "جهش تولید با مشارکت مردم"و این امر بیانگر ایجاد واحدهای تولیدی فراوان، زمینه ساز اشتغال و توسعه صنعتی در استان خراسان رضوی و سطح کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تسهیل در روند واگذاری زمین به متقاضیان، الکترونیکی شدن مراحل اخذ زمین و ایجاد میز خدمت، شفاف‌ سازی در امور و نیز سیاستهای موثر سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران که باعث تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در شهرک‌های صنعتی شده را از عوامل افزایش واگذاری زمین به کار آفرینان دانست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار سال 1402 در شهرکهای صنعتی رضوی (مشهد5 ) و چناران و بینالود بیشترین واگذاری زمین به واحد‌های تولیدی انجام شده است.

فرشچی عنوان کرد: جذب سرمایه‌گذاران صنعتی با همدلی و همیاری مسئولان استان میسر می شود و تکمیل و تجهیز امکانات و زیرساختها برای استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سبب ارتقای انگیزه سرمایه گذاران و صنعتگران برای حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و رشد تولید، افزایش اشتغال و نیز بهبود وضعیت اقتصادی را به همراه دارد .

وی افزود: علاوه بر آماده‌سازی هرچه بیشتر امکانات زیربنایی از قبیل ایجاد شبکه‌های جمع آوری فاضلاب، شبکه آب، برق و گاز جذب سرمایه گذاران توانمند با مشارکت مردمی همان بخش خصوصی و حرکت به سمت جهش در تولید از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان در امسال است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند
  • صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی
  • برنامه‌ریزی شهرداری برای جذب ۳۰۰ همت سرمایه‌/ برنامه تحولی تهران را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌کنیم
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • اعضای کاروان قرآنی اعزامی جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع سال ۱۴۰۳ معرفی شدند
  • اعضای کاروان قرآنی حج تمتع ۱۴۰۳ معرفی شدند
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • شرکت سهام عام پروژه بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی در توسعه اقتصادی کشور