Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-20@00:28:07 GMT

حل پیچیده‌ترین معادلات در سه دقیقه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۱۵۱۵

حل پیچیده‌ترین معادلات در سه دقیقه

ایتنا - محققان گوگل از تولید رایانه کوانتومی قدرتمندی خبر داده‌اند که قادر به انجام محاسبات پیچیده در زمانی بسیار کوتاه و با سرعتی بی‌سابقه است.

پژوهشگران گوگل رایانه‌ای ساخته‌اند که می‌تواند محاسباتی را که رایانه‌های عادی برای انجامشان به ده هزار سال زمان نیاز دارند در عرض کمتر از چهار دقیقه انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از فارس، این دستاورد علمی انقلاب در حوزه تولید رایانه‌های کوانتومی محسوب می‌شود، این رایانه کوانتومی که سیکامور نامیده شده با استفاده از الگوریتم‌های منحصر به فرد خود در عرض سه دقیقه و بیست ثانیه می‌تواند نتیجه پیچیده‌ترین محاسبات و دشوارترین پرسش‌ها را بیابد. این در حالی است که قدرتمندترین رایانه‌های تجاری برای انجام چنین کاری به حدود ده هزار سال زمان نیاز دارند.

این نخستین بار است که رایانه‌ای کوانتومی با چنین قدرتی در دنیا ساخته می‌شود. رایانه‌های کوانتومی که بر مبنای اصول فیزیک کوانتومی ساخته می‌شوند اطلاعات را در قالب‌های دیجیتال مختلف نمایش می‌دهند و برای این کار محدود به صفر و یک نیستند. همین مساله توان پردازش آنها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

مشکل اساسی برای استفاده از رایانه‌های کوانتومی این است که بسیاری از آنها برای استفاده و فعالیت به شرایط خاصی نیاز دارند که از جمله آنها می‌توان به دمایی پایین‌تر از شرایط عادی اشاره کرد. از همین رو همه‌گیر شدن رایانه‌های کوانتومی به گذشت زمانی قابل توجه نیاز دارد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: رایانه گوگل کامپیوتر کوانتومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپادهای ایرانی؛ این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که داشتم | چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم

به گزارش همشهری آنلاین بهنقل از یورونیوز، این خلبان نیروی هوایی اسرائیل که با نام «سرگرد جی.» معرفی شده، به روزنامه تلگراف بریتانیا گفته که او به عنوان یکی از افسران ذخیره ارتش اسرائیل روز شنبه ۱۳ آوریل فراخوانده شده بود تا در این ماموریت شرکت کند.

سرگرد جی. می‌گوید: «رهگیری صدها پهپاد و موشکی که در هوا در اطراف شما هستند، مانند رویارویی "تاپ گان" با "جنگ ستارگان" بود. انفجارها و رهگیری‌های بی‌پایانی که در اطراف شما اتفاق می‌افتد، چیز دیگری است.... این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که در ۲۰ سال گذشته در نیروی هوایی داشته‌ام؛ زیرا می‌دانستم اگر در نابودی هرکدام از آنها موفق نشوم، ممکن است در اسرائیل منفجر شود.»

این خلبان می‌گوید: «ما در ائتلافی فوق‌العاده با آمریکا، بریتانیا و سایر نیروها پرواز کردیم. اگرچه این حمله‌ای بسیار تهاجمی بود که توسط ایران انجام شد و احتمالا چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیده‌ایم، اما دفاع اسرائیل نیز تمام و کمال عمل کرد.»

او درباره ویژگی چنین حملاتی گفت: «همیشه یافتن و سرنگونی این اهداف در شب سخت‌تر است. زیرا این اهداف بسیار پایین پرواز می‌کنند بنابراین شما نیز باید در ارتفاع پایین پرواز کنید آنهم در حالی که نمی‌توانید زمین را ببینید... شما مجبورید به حسگرها تکیه کنید. شما نورهای خیابان یا چیزهای دیگر را روی زمین بسیار نزدیک به خود می‌بینید و این یک احساس بسیار ناراحت کننده است.»

به گزارش همشهری آنلاین، ایران در عملیات وعده صادق، در تلافی تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، با ده ها موشک و پهپاد اهداف معینی را در سرزمین های اشغالی هدف گرفت که تا به امروز موضوع تحلیل محافل سیاسی و نظامی و رسانه ای جهان قرار گرفته است.

کد خبر 845313 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • عده‌ای از طرف شبکه‌های تقلب اجیر شده‌اند که در کنکور غایب باشند | یک روش ابداعی و پیچیده را برای مبارزه با تقلب آغاز کرده‌ایم
  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • ناگفته های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپادهای ایرانی؛ این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که داشتم | چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  • قطر: خاورمیانه شرایط سخت و پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • حمله دشمن به باورها و اعتقادات جامعه پیچیده و خطرناک است
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • حمله ایران فوق‌العاده پیچیده بود اما بدون پیشرفته‌ترین سلاح‌هایش