Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: اخیرا طی نامه نگاری با محیط زیست از آنان درخواست کردیم تا مکانی را برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی معرفی کنند اما تا این لحظه هیچ زمینی در اختیار ما قرار ندادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حمیدرضا رحیم دل در گفتگو با یزدرسا در خصوص اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در خصوص طرح تجمیع گود نخاله های ساختمانی گفت: از 6ماه قبل تاکنون که در کارگروه پسماند استان مصوبه ای برای جانمایی مکان گود نخاله‌های ساختمانی به تصویب رسیده هنوز وزارت کشور اقدامی در این خصوص صورت نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد افزود: بر اساس ماده 12  قانون مدیریت پسماندها محلهای دفن پسماندها براساس ضوابط زیست محیطی توسط وزارت کشور با هماهنگی سازمان و وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود و این وزارتخانه موظف است برای دفن نخاله های ساختمانی مکانی را در اختیار سازمان قرار دهد البته  مباحث آماده‌سازی و ساماندهی آن مکان‌ها برعهده سازمان است.

رحیم دل خاطرنشان کرد: وزارت کشور نه تنها اقدامی در این زمینه صورت نداده بلکه مکان هایی را که خودمان معرفی کرده ایم نیز مورد موافقت قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: اخیرا طی نامه نگاری با محیط زیست از آنان درخواست کردیم تا مکانی را معرفی کنند اما تا این لحظه هیچ زمینی در اختیار ما قرار ندادند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد تصریح کرد: پس از نا امیدی از این نامه نگاری مجددا خودمان دست به کار شده و زمینی را در مسیر دربید پیشنهاد دادیم که با مخالفت اعضای شورا با ادعای وجود تپه تاریخی در آن محدوده روبرو شدیم.  

رحیمدل خاطر نشان کرد: در یک اقدامی دیگر زمین کوره های آجرپزی قدیمی را که زمین های دولتی به حساب می آیند و به دلیل ایجاد ارزش افزوده با موافقت صاحبان کوره ها نیز روبرو بوده است را  پیشنهاد دادیم اما متاسفانه باز هم مورد موافقت قرار نگرفته و دلیل آن را باید از اعضای کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر سوال کنید.

سپنتا نیکنام هم در این زمینه به خبرنگار ما گفت:هر چند در شیوه نامه اجرایی مدیریت نخاله های ساختمانی یکی از موضوعات مورد بحث  ایجاد گود برای این گونه نخاله هاست اما امروزه  مهمترین مشکل ما در زمینه نخاله های ساختمانی، خودروهای حفار و حمل این نخاله ها هستند که سر منشا تخلفات ساختمانی به حساب می آیند.

عضو کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد افزود: در حال حاضر در زمینه دفن نخاله های ساختمانی مشکلی نداریم چرا که در کنارمحل دفن  زباله های خانگی محل دفنی برای این نخاله ها نیز در نظر گرفته شده  البته  در نظر گرفتن مکان دیگری برای آینده در این زمینه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

نیکنام در ادامه ساماندهی خودروهای حفار و حمل نخاله ساختمانی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: امروزه این خودروها به دلیل اینکه بدون مجوز ما اقدام به تخریب و گودبرداری می کنند بزرگترین معظل شهر یزد هستند و متاسفانه نداشتن پلاک هم باعث شده تا نتوانیم از مجرای قانونی و پلیس راهور با آن ها برخورد کنیم.

البته دادستان سابق حکمی را در این زمینه صادر کردند که تنها برای خودروهایی است که در میادین پارک می کنند و ما می توانیم با این حکم در صورت عدم حضور راننده آن را جابه جا کنیم

وی نخاله های ساختمانی را اصلی ترین تهدید زیست محیطی شهر یزد برشمرد و گفت: ساماندهی این موضوع به  صورت جدی در دستور کار کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای پنجم قرار دارد و  از همین رو امسال بنده نیز به عنوان ناظر شورا  در سازمان پسماند شهرداری حضور دارم و در سال گذشته نیز در تمامی جلسات  استانداری شرکت کردم

این عضو شورای شهر یزد اضافه کرد: در ادامه بازدید از شهرهای موفق در زمینه دفن نخاله های ساختمانی پس از اصفهان فردا به قم سفر خواهیم کرد که از شهر های موفق در این عرصه محسوب می شوند و قصد داریم تا از تجربیات آن ها در خصوص شیوه نامه اجرایی استفاده کرده و بتوانیم در یزد نیز به کار ببندیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، علی نیازی دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر در بازدید میدانی از محل دپوی زباله از نزدیک مشکل سرازیر شدن شیر آبه‌های ناشی از دپوی زباله به محیط زیست را مورد بررسی قرار داد.

دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر، حفظ و سلامت محیط زیست را یک مطالبی عمومی دانست و از مسئولان و دستگاه‌های ذی ربط این شهرستان خواست نسبت به جلوگیری و رفع مشکلات زیست محیطی اهتمام جدی ورزند.

نیازی با اشاره به خطرات و تبعات ناشی از سرازیر شدن شیرآبه‌های زباله به محیط زیست بر ضرورت تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط با شهرداری قائم شهر برای برون رفت از این معضل زیست محیطی تاکید کرد.

او با اشاره به مجاورت محل انباشت زباله قائم شهر با رودخانه تلار و نزدیکی آن به شهر قائم شهر و چندین روستا و اراضی کشاورزی در پایین دست، خواهان اتخاذ تدابیر ویژه از سوی ادارات آب منطقه‌ای، محیط زیست، شورای شهر و شهرداری قائم شهر در مهار و جلوگیری از ورود شیر آبه‌های زباله به رودخانه به ویژه دراین ایام و فصل زراعی کشاورزان شد.

دادستان قائم شهر با اشاره به نگرانی کشاورزان پائین دست به خاطر ورود شیرآبه و بالابودن میزان آلودگی در آب رودخانه و خطرات و تهدیدات آن به آبزیان و محیط زیست، بر تعامل و همکاری و تلاش مضاعف دستگاه‌های مسئول شهرستانی در حل این معضل زیست محیطی تاکید کرد.

در این بازدید اسماعیلی عضو شورای شهر قائم شهر گفت: با مصوبه شورا، شهرداری ساخت مرکز تصفیه خانه شیرابه‌ها را در محل دپوی زباله آغاز کرده و در صورت حمایت مسئولان استانی در تامین اعتبارات مالی این پروژه ظرف چند ماه آینده تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

در شهرستان قائم شهر روزانه ۲۰۰ تن زباله در محل سایت زباله دپومی شود که با تکمیل پروژه تصفیه خانه شیرآبه زباله، بخش عمده این معضل زیست محیطی در قائم شهر برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)