Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  مجید علی پور مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تولید گوشت قرمز عشایر استان که در سال ۱۳۹۶ کمتر از هفت هزار تن بوده امسال به هشت و هزار و ۱۸۰ تن افزایش یافته است.   او بیان کرد: در این مدت ۳۵ طرح پرواربندی دام در مناطق عشایری استان انجام شد که باعث افزایش ۱۵ هزار راسی جمعیت دام این مناطق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال عشایر استان اختصاص یافته است.

علی پور اظهار داشت: به هر یک از عشایر براساس تعداد دام بین ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

او عنوان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دولت تدبیر و امید ۷۰۰ شغل برای عشایر استان ایجاد کرده است.

علی پور بیان کرد: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: همچنین به منظور کمک به اشتغال زنان ۱۶ صندوق تعاونی خرد برای پرداخت تسهیلات در استان فعال است و هفت صندوق دیگر در مراحل راه اندازی است.

او اضافه کرد: سال گذشته در مجموع یک میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات این صندوق‌ها برای توانمند سازی زنان عشایر کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد براساس آمار هم اکنون عشایر استان یک میلیون و ۱۵۰ راس دام سبک و سنگین در اختیار دارند.

علی پور با بیان اینکه تامین علوفه دام به شکل یارانه‌ای از دیگر حمایت‌های دولت برای رونق تولید در مناطق عشایری است افزود: در ۲ ماه گذشته ۸۰۰ تن علوفه بین دامداران عشایری در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.   عشایر استان ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.   ۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱هزار و ۵۰۰خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.  انتهای پیام/غ   فراهم کردن ۷۰۰ شغل برای عشایر استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه و بویراحمد دارای تنوع ویژه جانوری است.

تصاویر ثبت شده از ارتفاعات خاییز کهگیلویه و بویراحمد، ۲ قلو زایی یک بز را نشان می‌دهد.

کد خبر 6079730

دیگر خبرها

  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • ۹۴۰ واحد مسکونی مددجویی در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید
  • مستندهای زندگی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در حال تولید است
  • دستگیری شکارچی سابقه‌دار همراه با گوشت کَل‌وحشی آماده طبخ در بویراحمد