Web Analytics Made Easy - Statcounter

نه تنها رسانه‌ها بلکه حتی مهمترین متحد نخست وزیر رژیم صهیونیستی یعنی ترامپ در پذیرشی تلویحی شکست نتانیاهو اعلام کرد، او با اسرائیل روابط خوبی دارد نه با یک شخص خاص تا بدین شکل از آماده سازی برای پایان عمر سیاسی نتانیاهو پرده برداری‌ کند. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش  گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مسئله پایان کار نتانیاهو این روزها به بحث داغ رسانه‌های رژیم صهیونیستی بدل شده است، نگاهی به تیتر برخی از این رسانه‌ها گویای شرایط بغرنجی است که نتانیاهو در حال سپری کردن آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یوسی فیرتر» تحلیلگر امور حزبی روزنامه هاآرتص در یادداشتی در این باره، وضعیت نتانیاهو را به شعبده بازی تشبیه کرد که فقط یک خرگوش در کلاهش باقی مانده است.

او با تاکید بر اینکه ساعت شماته دار پایان کار نتانیاهو در آستانه به صدا در آمدن است، نوشت : با نزدیک شدن موعد بازجویی بنیامین نتانیاهو در دفتر مشاور قضایی دولت باید منتظر صدور فهرست اتهامات علیه وی باشیم در حالی که او فقط آخرین خروگشش یعنی بازی پیش کشیدن اتهامات قدیمی را در چنته دارد، شاید بتواند با کشیدن اوضاع به برگزاری انتخابات سوم برای مدت دیگری از این فشار خارج شود.

«مارکر» ضمیمه اقتصادی این روزنامه هم در تحلیلی درباره شرایط نتانیاهو تاکید کرد نتانیاهو در حفره‌ای که خود حفر کرده بود، افتاد؟ آینده بازیگری که چیزی برای ارائه ندارد چیزی بهتر از این نیست.

در این تحلیل همچنین اعلام شد نتانیاهو از سوی رهبران لیکود برای اعلام کناره‌ گیری از قدرت و بازنشستگی تحت فشار است.

گزارش|وقتی از بین رفتن اسرائیل باور پذیرتر می‌شود

این در حالی است که روزنامه یدیعوت احرونوت در گزارشی تحلیلی از معطوف شدن تمام نگاه ها به کلید خوردن مرحله «پایان عصر نتانیاهو» نوشت. این روزنامه عبری زبان خبر داد ، در حال حاضر بزرگترین رسانه های جهان سرگرم پرداختن به اسرائیل بعد از نتانیاهو هستند.

روزنامه یسرائیل هیوم متحد رسانه‌ای نتانیاهو هم در گزارشی تحت عنوان «بازی پایان بی بی» به نحوه پوشش شکست نتانیاهو توسط رسانه های ایرانی پرداخت و به نقل از یکی از اساتید دانشگاه متخصص در امور ایران به تحلیل تیتر روزنامه های ایرانی همچون کیهان ، ابتکار و ایران پرداخت.

در مقابل معاریو تنها راه خروج اسرائیل از این معضل را کناره گیری نتانیاهو عنوان کرد. «بن کاسبت» تحلیلگر این روزنامه عبری زبان نوشت : دوره نتانیاهو به پایان رسید، او با دست خود، خودش را از بین برد، همه چیز داشت و اکنون هم مشخص خواهد شد که هیچ چیز ندارد.

این تحلیلگر در ادامه نوشت نتانیاهو برنده بود، اما به یک بازنده تبدیل  شد حتی اعضای لیکود هم به او پشت کرده اند. بسیاری از هوادارانش ترجیح دادند اصلا رای ندهند، در خانه بمانند یا برای تفریح به ساحل بروند.

بن کاسبیت افزود: مردم حرفشان را اینجا هم زدند، نتانیاهو با دست خود دوره تاریخی اش را به پایان رساند. ماکو پایگاه شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارش خود در این رابطه از تیتر «احتمالا پایان دوره نتانیاهو را شاهدیم» استفاده کرد.

این پایگاه اطلاع رسانی عبری زبان همچنین در گزارش دیگری درباره انتخابات کنست پرسید: آیا جادوی نتانیاهو در لیکود به پایان رسیده است؟ امروز هم راستگرایان و هم چپگرایان با حقیقتی باورنکردنی روبرو شده‌اند: بنیامین نتانیاهو بیش از هر زمان به خروج از صحنه سیاسی نزدیک شده است.

انتهای پیام/

R36361/P36446/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل بنیامین نتانیاهو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل بنیامین نتانیاهو اسرائیل بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!

رسانه‌های اصلاح‌طلب در روزهای اخیر سعی دارند با به‌کارگیری کلیدواژه «وحدت اجتماعی» برخی خطوط قرمز را رد کرده و به عادی سازی هنجار شکنی بپردازند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه در حالی چاپ و منتشر شد که آغازگاهی بر پایان رژیم صهیونیستی، وقوع سیل و بارندگی در شش استان‌ کشور، ایران پیروز جنگ روایات‌ در مقابل تل‌آویو، سایه روشن‌های بازار سرمایه پس از یک هفته در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

دست روی ماشه؛ این وضعیت فعلی تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی است. توانایی نظامی ایران برای هدف قرار دادن نقاطی در اسرائیل مورد توجه رسانه‌ها و کارشناسان نظامی قرار گرفته است. روزنامه هم‌میهن در تشریح وضعیت فعلی منطقه در گزارشی نوشته است:

اسرائیل فکر می‌کرد می‌تواند بدون هیچ تبعاتی به ایران حمله کند. اکنون دیگر چنین نیست. در حال حاضر مقامات اسرائیل در حال ارزیابی خسارات وارده به پایگاه‌های خود بوده و این را دریافته‌اند که ایران عامدانه تصمیم گرفت اقدام فوق‌العاده مرگباری علیه اسرائیل انجام ندهد، ایران با این حمله پیامی به اسرائیل و همچنین آمریکا ارسال کرد و نشان داد می‌تواند حمله به «نواتیم» و «رامون» را در هر کجای اسرائیل و خاورمیانه اجرا کند. آمریکا و اسرائیل هم در مقابل هیچ‌کاری نمی‌توانند بکنند. این یعنی بازدارندگی.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود نوشته است:

این نخستین‌بار است که ایران حمله مستقیم به اسرائیل را آغاز می‌کند و با انجام این کار آستانه درگیری قبلی در جنگ طولانی‌مدت بین اسرائیل و ایران را درهم می‌شکند و آن را از سایه‌ها بیرون می‌آورد و به روشنایی می‌کشاند... د. صرف‌نظر از شکل هرگونه اقدام تلافی‌جویانه اسرائیل، اکنون واضح است که این آغاز عصر جدیدی است.

در حالی که بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی به تحلیل و تجلیل از دفاع ایران از خاکش و بازدارندگی پس از آن پرداخته‌اند، روزنامه آرمان ملی در یادداشتی خواهان عادی سازی بی‌حجابی پس از عملیات صبح صادق با هدف حمایت اجتماعی از آن شده است، در بخشی از این یادداشت آمده است:

مشاهده می‌کنیم که مجلس اکنون در شرایطی که تکانه‌های اقتصادی وجود دارد اما در اندیشه پیگیری سرنوشت لایحه عفاف و حجاب است. این درحالی است که باید همه به وحدت در شرایط جنگی فکر کنند و به اقدامی دست نزنند که وحدت کنونی آسیب ببیند. ایجاد چالش اکنون به نفع منافع ملی نیست و در طول تاریخ هیچ کشور خارجی نتوانسته بدون در نظر گرفتن رضایت و همراهی مردم به موفقیت‌های بزرگ دست یابد. جنگ احتمالی و کنونی جنگی فرامرزی است و در شرایط کنونی نمی‌توان جنگی که احتمال آن وجود دارد را یک جنگ مقدس تعریف کرد!

روزنامه شرق نیز به سراغ صادق زیباکلا رفته و به نقل از این فعال سیاسی نوشته است که انتقام از اسرائیل غلط بود زیرا باعث تحریک نتانیاهو شده است، این روزنامه می‌نویسد:

همین که جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار به اسرائیل حمله کرد و این میزان از موشک کروز، بالستیک، موشک زمین به زمین و پهپاد را به سرائیل شلیک کرد، کفایت می‌کند که اسرائیل و نتانیاهو بهانه‌ای برای پاسخ مستقیم و واکنش متقابلی به ایران پیدا کنند و حمله به خاک ما را کلید بزنند؛ اما سؤال اینجاست که اگر در یک سناریوی بدبینانه واقعا اسرائیل به خاک ایران حمله کرد و آن‌گونه که عنوان داشتند، برخی از پایگاه‌ها و تأسیسات ما را هم هدف قرار دادند، آن وقت دوباره توپ در زمین ایران می‌افتد و آن‌گونه که مقامات گفته‌اند و هشدار داده‌اند، پاسخ شدیدتری خواهند داد و این بسیار خطرناک است و این همان چیزی است که من ماه‌ها پیش درباره آن هشدار داده‌ام و عنوان کردم ایران هر طور که شده، نباید در این دام بیفتد. فعلا آتش این جنگ محدود است.

رسانه‌های اصلاح‌طلب در روزهای اخیر سعی دارند با پیش بردن کلیدواژه وحدت اجتماعی برخی خطوط قرمز را رد کرده و به عادی سازی هنجار شکنی بپردازند، تلاش های رسانه ای مزبور برای سفیدنمایی حجاب در شرایطی است که چند ماه قبل انتخابات را تحریم کرده و از شکاف اساسی در جامعه خبر می‌دادند، حالا همین جریان مدعی است که پیوند پسل‌های اجتماعی با عملیات موشکی امکان پذیر است به این شرط که مسائلی چون حجاب و عفاف از کف جامعه زدوده شود.

واقعیت آن است که گفتن از وحدت نیروها نباید بر اساس انتخاب جریانی باشد که با عبور از مسئولیت پذیری مواردی چون تحریم داخلی، خارجی، اغتشاش و جنگ داخلی را تا همین مدت پیش تجویز می‌کرد، واقعیت آن است که اخلال در سیاست داخلی را زمینه ساز تعدی دشمن خارجی سازند.

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان
  • رسانه عبری: جنگ غزه نتایج معکوسی برای ما داشت
  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  •  رسانه امریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • صهیونیست‌ها علنا از ترس خود در برابر ایران می‌گویند
  • پایان نبرد سایه‌ها، تغییر منطق بازدارندگی و آغاز فصل جدید در رویارویی ایران و اسرائیل
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • «سودهای فرضی و هزینه‌های واقعی» واکنش به پاسخ ایران/ محاسبات رژیم‌صهیونیستی، وقتی یک «قمارباز احمق» در رأس آن قرار دارد