Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@20:14:21 GMT

سال گذشته در حرم به روی صحنه رفت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۲۱۴۶

سال گذشته در حرم به روی صحنه رفت

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، اصغر گروسی کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس ضمن اعلام این مطلب گفت: این نمایش از تولیدات واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس است. وی افزود: این نمایش از 25 شهریور الی 5 مهر 1398  هر شب در ساعت 19:30 در تالار استاد سپاسدار و در قالب نهمین دوره جشنواره تئاتر صاحبدلان  در شیراز روی صحنه رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروسی گفت: این اثر پیرامون زنی است که گذشته خود را فراموش کرده و به همراه شوهرش وارد حرم می شوند.مرد آنجا را آخرین امید برای برگشتن حافظه زن می داند.آنها تمام روز را درگیر گذشته می شوند. گذشته ای همراه با یک بچه و یک انفجار. کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس ادامه داد: مدت زمان نمایش  55 دقیقه و در ژانر مستند درام Docudrama و به نویسندگی و کارگردانی مسعود احمدی تولید شده است. وی بازیگران اثر را شیما پورسهم الدین، علیرضا یقطین و مبینا خیری خواند و گفت: این اثر مقام اول کارگردانی،  مقام برتر نمایش نامه در بخش صحنه ای مقام اول بازیگری زن مقام برتر بازیگر خردسال مقام اول طراحی صحنه و مقام اول طراحی پوستر سیزدهمین جشنواره سراسری رضوی 1397 را کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر سال صحنه حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری

قطب‌الدین صادقی نمایشنامه‌نویس و کارگردان با سابقه تئاتر ایران قصد دارد ۴ پروژه تئاتری را در سال جاری به سرانجام برساند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، قطب‌الدین صادقی هنرمند شناخته‌شده تئاتر ایران درباره برنامه‌های خود در زمینه تولید و اجرای تئاتر در سال جاری، گفت: چند پروژه تئاتری را برای تولید و اجرا در سال جاری مدنظر دارم. هم‌اکنون در حال تمرین نمایش «چنور» برای ضبط در قالب تئاتر تلویزیونی هستیم. این نمایش قرار است در مرکز «سیمرغ» تلویزیون که در آن تله‌تئاتر‌هایی با حضور ۱۰ نویسنده و ۱۰ کارگردان ساخته می‌شوند، ضبط و تولید شود.

وی درباره بازیگران این تئاتر تلویزیونی، افزود: نمایش حدود ۶ نفر بازیگر اصلی دارد که همگی از بازیگرانی هستند که در سال‌های اخیر با آن‌ها کار کرده‌ام.

صادقی درباره موضوع تئاتر تلویزیونی «چنور»، توضیح داد: «چنور» نمایشی عاشقانه است و روایت‌گر سرخوردگی نسلی است که زندگی‌شان را به باد دادند. این نمایش روایت‌گر زندگی مردی است که بعد از ۲۰ سال به سراغ عشقش می‌رود و متوجه می‌شود که او مرده است.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان با سابقه تئاتر، درباره دیگر برنامه‌های خود اظهار کرد: قرار است در شهریور و مهر نمایش «سفرنامه آبجی مظفر» را که در واقع تئاتری ملی است و بزرگترین نمایشی است که در ژانر تئاتر روحوضی و کمدی ایرانی نوشته‌ام، در کاخ سعدآباد روی صحنه ببرم.

وی درباره احتمال اجرای اثری نمایشی در مجموعه تئاتر شهر نیز یادآور شد: سال گذشته قرار بود در تئاتر شهر اجرا داشته باشم که این امر میسر نشد. اگر بشود، ترجیح می‌دهم نمایش «سفرنامه آبجی مظفر» را در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه ببرم و در کاخ سعدآباد نمایش «میرزاده عشقی» را که بر اساس زندگی میرزاده عشقی و آثارش نوشته‌ام در کاخ سعدآباد اجرا کنم.

صادقی با اشاره به دعوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از او برای اجرای اثری نمایشی، گفت: به دعوت کانون قرار است نوبت اجرایی برای به صحنه بردن یک اثر نمایشی داشته باشم. قصد دارم نمایش «تله موش» را که یک کمدی بسیار زیبای خاص نوجوانان است و به نظر من شور و تصاویر و پیام‌های قشنگی دارد، در کانون اجرا کنم.

این هنرمند شناخته‌شده تئاتر در پایان تاکید کرد: صحبت‌ها برای تولید این پروژه‌ها خیلی جدی است و باید دید که شرایط برای اجرای آن‌ها فراهم می‌شود یا نه.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • رامبد جوان از ته دل خندید!
  • رامبد جوان: با تماشای «دُشمنِ خدا» از ته دلم خندیدم
  • از رنج در زندگی بدون عشق تا عشق به وسعت بی نهایت
  • نمایش «سپیده» در حوزه هنری روی صحنه می‌رود
  • «سپیده» در حوزه هنری به روی صحنه می‌رود
  • پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد
  • نمایش «سپیده» در حوزه هنری روی صحنه می رود
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش در سال جدید
  • قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری