Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حرم امام راحل گفت: ما امسال در سازمان ملل متحد با شعار ائتلاف امید، هرمز، صلح برای منطقه و ابتکار صلح هرمز حضور خواهیم داشت

رئیس جمهور افزود: ما طرحی را در روزهای آینده در سازمان ملل پیش روی جهانیان خواهیم گذاشت که ایران با همکاری کشورهای مختلف می‌تواند و اعلام می‌کند که امنیت خلیج فارس دریای عمان و تنگه هرمز را با کمک کشورهای منطقه ایجاد کند و به دنیا اعلام می‌کند حضور نیروهای خارجی برای منطقه و آبراهه های خارجی و امنیت کشتی رانی و امنیت نفت و انرژی مشکل زا و خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری تصریح کرد: مسیر ما و راه ما ایجاد وحدت و هماهنگی با کشورهای منطقه است، آن هایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به ایران نسبت دهند همانند همه دروغ های افشا شده آنان است اگر راست می‌گویند و دنبال امنیت منطقه هستند این همه سلاح و هواپیما و بمب و سلاح های خطرناک به منطقه ارسال نکنند اگر راست می‌گویند منطقه را تبدیل به مسابقه تسلیحاتی در این منطقه ننمایند اگر واقعا به دنبال امنیت منطقه هستند از این منطقه فاصله بگیرند.

روحانی اضافه کرد: امروز سی و نه سال از تجاوز افلقیان به سرزمین پاک ایران می‌گذرد و امروز زمانی است که باید یک بار دیگر فراز و نشیب دهه اول انقلاب را بازخوانی کنیم، انقلابی که برای استقلال و آزادی مردمش و برای تحقق حکومت مردمی و اسلامی مسیر خود را یافته و به پیروزی رسیده بود و می‌توانست خیر و نعمت برای کل منطقه و جهان استضعاف باشد.

وی ادامه داد: دشمنان این انقلاب از همان روز اول رو به روی ملت و اراده ملت تلاش مذبوحانه خود را آغاز کردند، از ایجاد ناامنی ها، توطئه برای تجزیه کشور، ترورها ترور بزرگانی چون شهید علامه مطهری، کسی که تفکر اعتدال اسلامی را برای نسل جوان ما تبیین کرد و مدیران بزرگی چون آیت الله بهشتی شهید رجایی، شهید باهنر و دیگر عزیزان ما را به شهادت رساندند و به این هم اکتفا نکردند، طراحی کردند تا زیربناهای قدرت امنیتی و دفاعی ما را متزلزل کنند.

رئیس جمهوری افزود: اولین توطئه دشمنان طراحی انحلال ارتش بود که توسط هم مزدوران راست و هم مزدوران چپ طراحی شده و تبلیغ شده بود و از طرفی هم تلاش می‌کردند با کلمه حق باطلی را دنبال کنند کلمه الحق یراد بها الباطل. به نام شورا می‌خواستند اساس نظم فرماندهی را برهم زنند

روحانی ادامه داد: امام عزیز و بزرگوار ما با درایت خود اولین فرمانش به مردم ایستادگی و مقابله در برابر همه توطئه گران بود از خوزستانش، تا کردستانش، تا گلستانش، تا سیستان و بلوچستانش، همه آن هایی که به عنوان مزدور می خواستند اساس این انقلاب و پایه های این انقلاب را سست کنند، جوانان غیور ما و نیروهای مبارز مسلح ما در برابر آن‌ها ایستادند و بالاخره جنگی به نام جنگ افلقیان بر ما تحمیل کردند.

وی تصریح کرد: امام از پیش در برابر چنین توطئه ای با هوشیاری و مدیریت و درایت خود در اولین قدم به ارتش جمهوری اسلامی ایران استحکام بخشید و ثانیا نیروی انقلابی جدیدی را به نام سپاه پاسداران بنیان‌گذاری کرد و در کنار این دو نیرو فرمان تشکیل بسیج مستضعفین و سازمان‌دهی سازمان این بسیج را صادر کرد.

رئیس جمهور کشورمان افزود: این ها سه پایه اصلی برای حفاظت و حراست از انقلاب، کشور و امنیت ملی ما بود. اگر این درایت امام در آن شرایط سال های اولیه انقلاب با همه پیچیدگی هایی که کشور با ان ها مواجه بود، وجود نداشت ممکن بود دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

رئیس شورای امنیت ملی افزود: نیروهای مسلح ما با فرمان امام (رض) و با وحدت، هماهنگی و یکپارچگی نیروی های مسلح و حضور مردم در همه صحنه‌های نبرد هشت سال در برابر مزدوران و دشمنان اسلام مقاومت کردند. دشمنانی که با ایدئولوژی شرق، سلاح غرب، چراغ سبز آمریکا و با پول ارتجاع منطقه به جنگ مردم مبارز و انقلابی این سرزمین رفتند و سلاح های خود را بر سینه مردم نشانه رفته بودند. اما این ملت بزرگ با وحدت، ایستادگی و یکپارچگی نه از هیمنه شرق و غرب ترسید و نه از سلاح هایشان.

روحانی تصریح کرد: ملت ما در برابر حمایت قدرت های سیاسی شرق و غرب و پول ارتجاع عرب و بندرهایی و پایگاه هایی که در اختیار افلقیان قرار داده بودند، تردید و هراسی به خود راه ندادند. جنگی که در کنار خسارت های بی‌شمار ارزش های فراوانی را برای ما ارمغان آورد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگی بود که برای ملت ما گنج به ارمغان آورد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همین ایستادگی باعث شده است که امروز دشمنان بزرگ این سرزمین، برای تجاوز به آب وخاک ما و برای تجاوز به سرزمین اسلامی ما و برای تحمیل جنگی دیگر بر این ملت به تردید و پشیمانی واداشته شده اند. آن‌ها جرات تصمیم گیری در برابر نیروهای مسلح برزگ و ملت بزرگ ایران عزیز ما را ندارند و نخواهند داشت.

روحانی تصریح کرد: در عین حال دشمن راه دیگری را در سال های اخیر برگزیده است و به جای جنگ نظامی به تعبیر خودشان جنگ اقتصادی و به تعبیر صحیح تروریسم اقتصادی را علیه ملت ما آغاز کرده اند. اما مردم ما که در طول ۴۰ سال گذشته و به ویژه ۱۰ سال اخیر، فشار تحریم‌ها را در مقاطع مختلف تحمل کرده اند، امروز هم با ایستادگی، هوشیاری، اتجاد و جهاد در میدان اقتصادی از این تنگه سخت عبور خواهند کرد.

رئیس جمهوری یادآورشد: امروز همه کارآفرینان، سرمایه داران، کارگران، شرکت های دانش بنیان و مبتگران کشور به عنوان سراداران و سربازان خط مقدم جنگ در برابر دشمن مستکبر و صهیونیسم جهانی هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور هفته دفاع مقدس سازمان ملل صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: باید مراقب سلامت بازیکنانمان باشیم/پله به پله جلو می‌رویم

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در گفت و گو با دوربین کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از دیدار برابر کویت گفت: ۲ بازی اول را با پیروزی پشت سر گذاشتیم و هدف ما صعود به مرحله یک چهارم نهایی بود. در این مسابقات پله به پله جلو می‌رویم. کویت تیم قابل احترامی است و ما از گروه صعود کرده ایم و باید مراقب بازیکنانمان برای مرحله بعد باشیم. قطع به یقین تلاش می‌کنیم در این بازی برنده شویم و سعی می‌کنیم بهترین خودمان باشیم.

وی ادامه داد اینکه کویت تا کنون شکست نخورده است برای ما مهم نیست و ما کار خودمان را می‌کنیم و ایده‌های ذهن خودمان را در زمین پیاده می‌کنیم.

تیم ملی ایران با ۶ امتیاز صدر نشین گروه است و از ساعت ۱۷:۳۰ در سومین دیدار به مصاف کویت خواهد رفت تا برای کسب صدرنشینی رقابت کند.

کد خبر 6085740

دیگر خبرها

  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • شمسایی: باید مراقب سلامت بازیکنانمان باشیم/پله به پله جلو می‌رویم
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • ماموریت چندگانه برای برقراری امنیت پایدار
  • کنعانی: دفاع از اصول، ارزش‌ها و ارکان انقلاب و نظام با صلابت ادامه خواهد یافت