Web Analytics Made Easy - Statcounter

موشک های زیردریایی های اتمی روسی پروژه «بوری» قادرند آمریکا را به سرزمینی غیر قابل زیست و تهی از سکنه تبدیل کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی ناشنال اینترست در این باره نوشت: حتی اگر سایر نیروهای هسته ای روسیه «در حمله اول» از بین بروند، موشک های زیردریایی های اتمی این قدرت را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیل گر این روزنامه می نویسد: «هر یکی از شانزده موشک پی۳۰ «بولاوا» در زیردریایی ، شش کلاهک هسته ای با قدرت ۱۵۰ کیلوتن حمل می کند که تقسیم شده و اهداف مختلف را از بین می برند. این بدان معناست که یک «بوری» قادر است به شهر و پایگاه های نظامی واقع در فاصله بیش از ۵.۸ هزار مایل،۷۲ کلاهک هسته ای پرتاب کند که بر اساس قدرت مخرب ده برابر بمب پرتاب شده در هیروشیما است.»

به گفته ی وی در سال های جنگ سرد، زیردریایی های روسی پرسروصدا تر از زیر دریایی های غربی بودند و بدان معناست که آسیب پذیریشان بیشتر بود. این مشکل را  که در مقاله متذکر شده است در سال ۱۹۸۰ متوجه شدند ، زمانی که شوروی از ژاپن و نروژ فناوری برای ساخت زیردریایی پروژه «شوکا-بی» آورد ، زیردریایی که خفای صوتی آن یا «اسب کاری نیروی دریایی آمریکا»یعنی زیردریایی درجه لس آنجلس برابری می کرد.

اکنون مجهز شدن زیر دریایی پروژه بوری آنرا «بی صداتر» کرده و قادر است بدون جلب توجه با سرعت بیشتر نسبت به زیردریایی درجه اوهیو حرکت کند.   

کد خبر 390407

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روسیه آمریکا اسپوتنیک ژاپن نروژ جنگ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) از زیر نظر داشتن اوضاع در ایران، در پی تنش‌ها با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش فارس، آژانس اتمی در بیانیه‌ای تاکید کرد: «ما تایید می‌کنیم که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است و از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه آمده است: «ما تکرار می‌کنیم که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف اقدامات نظامی قرار بگیرند».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با توجه به تلاش ناموفق برخی عوامل برای خرابکاری در اصفهان، گفت: «ما همچنان از همه می‌خواهیم که حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان بدهند».

بامداد امروز بود که ۳ ریزپرنده در آسمان اصفهان هدف اصابت سامانه‌های ضدهوایی قرار گرفته و از بین رفتند.

منابع آگاه نیز ساعتی پیش به خبرگزاری فارس اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • روزنامه اسرائیلی : موشک ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل اصابت کرد/ 84 درصد حملات ایران دفع شد نه 99 %
  • عبور موشک‌های روسی از روی سر اوکراینی‌ها مردم را ترساند! | فیلم
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • ببینید | لحظه عبور موشک‌های روسی از روی سر اوکراینی‌ها؛ مردم به وحشت افتادند
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • اولیانوف: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند