Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید ابوالقاسمی، فرزند غلامعلی  پانزدهم فروردین ۱۳۴۸ در روستای جیلان از توابع شهرستان شاهرود در خانواده‌ای مومن دیده به جهان گشود.

این شهید والامقام، تیزهوش و چابک بود و علاقه زیادی به مطالعه و کتاب خواندن داشت و هیچگاه خواندن نماز اول وقت را ترک نمی‌کرد.

 این شهید جلیل القدر محصل بود که شروع جنگ تحمیلی تاب ماندن در شهر را از او گرفت و برای دفاع از خاک میهن اسلامی رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید ابوالقاسمی اولین بار به عنوان بسیجی از طرف  سپاه لشگر ۲۵ کربلا گردان مهدی صاحب الزمان (عج) به جبهه اعزام شد و در بخش‌های مختلف پا به پای دیگر رزمندگان در دفاع از کشور جانانه ‌جنگید.

شهید احمدی پس از پنج ماه و ۹ روز نقش آفرینی در دفاع از خاک وطن سرانجام در سوم تیر ۱۳۶۶  در منطقه ماوت عراق در عملیات کربلای ۱۰ در اثر اصابت ترکش به دوستان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار، در گلزار شهدای زادگاهش واقع در روستای جیلان به خاک سپرده شد.

شهید ابوالقاسمی در بخشی از وصیت نامه خود گفته است: راه شهدا را ادامه دهید و نگذارید خون شهیدان پایمال شود و درست تربیت کردن فرزندان و جهت دهی به آنها در مسیر انقلاب راه ادامه خون شهداست.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان ایثار و شهادت شهدا جنگ تحمیلی ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ امام جمعه خوروبیابانک در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان خوروبیابانک با اشاره به اینکه یکی از افتخارات این شهرستان تقدیم هشت شهید والامقام در روز ۲۹ فروردین است گفت: درتقویم خوروبیابانک به عنوان روز حماسه ایثار نام گرفته است.
حجت الاسلام محمد حسین رمضانی افزود: شهدا و ایثارگران مایه عظمت و اقتدار نظام هستند و همه در قبال خون شهدا مسئول هستیم چرا که شهدا برای عزت ما نظام و انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند.
شهرستان خوروبیابانک؛ روز ۲۹ فروردین سال ۶۷ در منطقه فاو؛ هشت شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد، ۶ شهید از روستای چاهملک هستند.
همچنین از مجموع ۱۲۰ شهید تقدیمی شهرستان خوروبیابانک به انقلاب اسلامی، ۹ شهید از شهدای والامقام ارتش هستند.

دیگر خبرها

  • تجدید پیمان با آرمان شهدا
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • ۷ شهید در بمباران خانه‌ای در جنوب غزه
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است