Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@23:38:18 GMT

پاکستان؛ فرار فعال زنان بعد از انتقاد از ارتش

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۲۳۸۹

پاکستان؛ فرار فعال زنان بعد از انتقاد از ارتش

به گزارش "فاکس ‌نیوز"، "گلالی اسماعیل"  -فعال حقوق بشر پاکستانی- با وجود ممنوع الخروج بودن از سوی مقامات پاکستان به نیویورک رفته و با خواهرش زندگی می‌کند. او در سال گذشته بارها بازداشت شده و اینک خواستار پناهندگی سیاسی از آمریکاست.

"گلالی اسماعیل" فعال پاکستانی حقوق بشر زنان / فاکس نیوز 

او به خبرگزاری فرانسه گفت: اگر بازداشت و شکنجه‌ها در زندان ادامه می‌یافت برای همیشه ساکت می‌شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از انتقاد از سوء استفاده‌های صورت گرفته توسط مقامات ارتش پاکستان در تحت فشار قرار گرفت.

گلالی اسماعیل در این باره اعلام کرد: عملکرد ارتش پاکستان در حذف شبه‌نظامیان در نزدیکی مرز افغانستان منجر به اذیت و آزار زنان شده است.

این فعال حقوق بشر 32 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: ده‌ها زن در مراجعه به ما آزار و اذیت جنسی را گزارش داده و از تکرار آن سخن گفتند. وی افزود: این عمل به شکلی سیستماتیک رخ داده و در طول سال‌ها تکرار شده است.

به گفته این فعال حقوق زمان، زمانی که یک مرد به پا می‌خیزد در برابر ظلم دولت ایستادگی می‌کند، اما زمانی که یک زن به پا می‌خیزد در تمام سطوح با ظلم می‌جگند. او با نُرم‌های فرهنگی، پدرسالاری و ظلم‌های اجتماعی مبارزه می‌کند.

وی برای ایراد بیانیه‌ای در سال 2010 به سازمان ملل دعوت شد/ نیویورک تایمز

 گلالی اسماعیل در نوجوانی سازمان "دختران آگاه" را برای توانمندسازی زنان و دفاع از حقوق برابر زنان جوان، قدرتمند کردن آنها در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی در کشورش تاسیس کرد.

ملاقات "گلالی اسماعیل" با ملکه الیزابت دوم در لندن در سال 2015/  نیویورک تایمز

بی‌بی‌سی نیز در این باره شرایط وی در پاکستان نوشت: اسماعیل از اکتبر 2018 تا کنون 3 بار زندانی شده است. آخرین بار او به دلیل اعتراض به مقامات دولت در پی تجاوز و قتل دختری  10 ساله در ماه "می" بازداشت شد. در آن زمان مقامات پاکستان او را به تشویش اذهان عمومی  و ایجاد خشونت علیه مقامات دولت متهم کردند.

محمد اسماعیل پدر گلالی در این باره به بی‌بی‌سی گفت: 6 پرونده علیه گلالی در دادگاه های پاکستان تشکیل شده و وی به دلیل نگرانی از امنیت  خود از کشور گریخته است.

"محمد اسماعیل" معلم بازنشسته و پدر گلالی: او باعث افتخار من است/ نیویورک تایمز

گلالی نیز در این خصوص اظهار کرد: ماه‌های گذشته بسیار وحشتناک بود. من تهدید شده و آزار دیده‌ام و بسیار خوش شانسم که زنده‌ام.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه سفر به پاکستان با بیان اینکه حوزه فرهنگی در تعاملات ایران و پاکستان نقش محوری و پیشینی دارد و در پاکستان مزیت مطلق حوزه دیپلماسی، فرهنگی است، اظهار کرد: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کرد که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرایی را آغاز می‌کنند.

اسماعیلی گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

کد خبر 747672

دیگر خبرها

  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها