Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:15:33 GMT

رئیس جمهوری کلمبیا، مادورو را با میلوشویچ مقایسه کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۲۴۱۹

رئیس جمهوری کلمبیا، مادورو را با میلوشویچ مقایسه کرد

رئیس جمهوری کلمبیا، همتای ونزوئلایی خود را به جنایتکار جنگی صربستان شبیه کرد و هشدار داد، اگر مادورو به کلمبیا حمله کند، اشتباه احمقانه‌ای مرتکب می‌شود.

به گزارش ایسنا، ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا در گفتگویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس پیش از سفر به نیویورک برای شرکت در نشست سازمان ملل گفت، بر این باور است که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا نه تنها مسئول فاجعه انسانی در کشورش است بلکه حالا تهدیدی علیه ثبات منطقه‌ای بابت پناه دادن به چریک‌های کلمبیایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که خواستار تحقیقاتی برای "نقض‌های حقوق بشری" از سوی مادورو در دادگاه بین‌المللی کیفری است، گفت: خشونت صورت گرفته از سوی دولت مادورو شبیه به اسلوبودان میلوشویچ، جنایتکار جنگی دوران جنگ صربستان است و باید به آن پایان داد.

در حالیکه دوکو حمله نظامی علیه چریک‌های کلمبیایی را رد نکرد که در سراسر مرز با ونزوئلا مخفی شده‌اند، گفت: هرگونه تهاجم از سوی نیروهای مسلح ونزوئلا واکنش منطقه‌ای را در پی دارد که شامل تحریم‌های بیشتر و اقدامات سیاسی می‌شود. اگر آنها به دنبال انجام چنین کار احقمانه‌ای باشند، می‌دانند که پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.

انتظار می‌رود که رئیس جمهوری کلمبیا در نشست سازمان ملل مادورو را به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متهم کند.

در همین حال، خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات ونزوئلا در ارتباط با این صحبت‌ها گفت: اولیگارشی کلمبیایی به دنبال انجام اقدام مسلحانه علیه ونزوئلا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجمع عمومی سازمان ملل نیکولاس مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد

گوستاوو پترو رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل متحد در غزه متهم کرد.

پترو در مورد تصاویر حمله نیرو‌های اسرائیلی به اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز غزه شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دوباره شروع شده است. در پی واکنش شدید به حملات [ایران]، کشتار کودکان و نقض قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل ادامه دارد. اکثریت قریب به اتفاق بشریت خواهان صلح هستند.»

از روز پنجشنبه، دومین روز عید سعید فطر، ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران شدید اردوگاه نصیرات ادامه داده است.

پیش از این، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • رئیس جمهور ونزوئلا: تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران