Web Analytics Made Easy - Statcounter

رستم سعداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بانک‌ها در ارایه تسهیلات تبصره و بندهای مختلفی در قراردادنامه می گنجانند که از اساس این متن به طور کامل غیرقانونی است.

وی خاطر نشان کرد: حتی نسخه‌ای از قرارداد بانک و صنعتگر برای اعطای تسهیلات در اختیار مشتری قرار نمی گیرد که این رویه باعث مبهم بودن اصل قرارداد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان با بیان اینکه اعطای تسهیلات به شیوه کنونی از سوی بانک‌های عامل با اصل رویکرد اسلامی و قانون اساسی فاصله زیادی دارد، گفت: مراجع قضایی و بخش های نظارتی نسبت به این موضوع‌ها برخورد کنند.

سعداللهی تصریح کرد: تولیدکننده‌ای که برای دریافت تسهیلات اقدام می کند مجبور به پذیرش هر نوع تبصره و بندی در قراردادنامه است و در صورت بروز هر مشکلی در بازپرداخت تسهیلات، زندگی متقاضی با امضا تبصره و بندهای متعدد نابود می شود.

وی اضافه کرد: اقدام‌های از این دست از سوی بانک‌های عامل به نوعی زورگویی است و باید با این رویکردهای مبهم و سردرگم کننده برخورد شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی، نظارتی و قضایی با مطالعه قرارداد بانک‌ها با مشتری، موارد مشکل‌آفرین برای رونق تولید را تفکیک کنند و این بند و تبصره‌های غیرقانونی را به مدیران بالادستی و بانک مرکزی اطلاع دهند.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید صنعت تسهیلات اشتغال بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

یاسر عبداللهی عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، گفت: پارسال ۲۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴هزار متقاضی و ۶۴۴میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

او با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، گفت: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند ب، خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰میلیون تومان، دوم ۸۰میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی