Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@20:17:44 GMT

درجه نفت خام صادراتی عربستان تغییر می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۲۵۳۰

درجه نفت خام صادراتی عربستان تغییر می‌کند

شرکت آرامکو به بزرگترین پالایشگاه نفتی ژاپن خبر داد احتمال دارد تغییراتی در درجه محموله‌های نفتی تحویلی به آن ایجاد شود و به جای نفت سبک نفت سنگین و یا متوسط به این کشور ارسال گردد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شرکت نفتی آرامکوی عربستان سعودی به پالایشگاه «نفت و انرژی نیپون» ژاپن که بزرگترین پالایشگاه این کشور محسوب می‌شود خبر داد احتمالا تغییراتی در محموله‌های نفتی ارسالی به آن ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر یک هفته پس از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو و افزایش نگرانی‌ها از میزان تولید نفت عربستان منتشر می‌شود.

خبرگزاری «نیکی آسیا» به نقل از مقامات پالایشگاه نیپون ژاپن نوشت آرامکو دلیل تغییر در نوع نفتی که به ژاپن عرضه می‌کند را مشخص نکرده است. آرامکو گفته است از ابتدای ماه اکتبر نفتی که به ژاپن تحویل می‌دهد از سبک به سنگین و متوسط تغییر خواهد کرد.

بنا به نوشته این روزنامه، مقامات نیپون معتقدند مدت زمانی که آرامکو برای تعمیرات تاسیسات سولفور زدایی که برای تولید نفت سبک به کار می‌رود لازم دارد بیش از میزان پیش‌بینی شده است.

رویترز گزارش داد در یک هفته گذشته دستکم سه نفت‌کشی که نفت خام عربستان را به چین و هند حمل می‌کردند محموله خود را از نفت خام سبک به نفت خام سنگین تغییر دادند. این در حالی است که از خریداران دیگر آسیایی هم خواسته شده است تاریخ تحویل نفت مورد نیاز خود را به تاخیر بیندازند و نوع آن را در ماه‌های سپتامبر و اکتبر تغییر دهند.

شنبه گذشته ۱۰ پهپاد انصارالله یمن ۲ پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن مقامات این کشور اعلام کردند نیمی از تولید نفت خام آن‌ها که بیش از ۵ میلیون بشکه در روز بوده و ۵ درصد مصرف جهانی را شامل می‌شود متوقف شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت عربستان سعودی آرامکو بقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!

عبدالعلی رحیمی مظفری گفت: راهی نداریم جز اینکه به بخش خصوصی برای پالایشگاه‌سازی اعتماد کنیم و به دور چالش‌های قانونی که سر راه سرمایه‌گذاران خصوصی قرار می‌دهیم، اجازه دهیم هر کسی که به این حوزه علاقه دارد، ورود کند.

به گزارش انرژی پرس، عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس یازدهم با انتقاد از بی توجهی نسبت به ساخت پالایشگاه در کشور به «انرژی پرس» گفت: مهمترین چیزی که مانع از ساخت پالایشگاه بوده، این است که به معنای واقعی قوانینی که در حوزه مردمی سازی و سرمایه گذاری مردمی بوده و امسال به درستی مورد تاکید رهبری قرار گرفته است را در این حوزه اجرا نکرده ایم.

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس یازدهم ادامه داد: نیاز است به بخش خصوصی به طور واقعی اعتماد کنیم و اجازه دهیم در حوزه پالایشگاه ها ورود کنند و سرمایه گذاری خصوصی انجام شود؛ چرا که ساخت پالایشگاه در داخل کشور یکی از ضروریات انکار ناپذیر است که از چند جهت باید مورد توجه قرار گیرد.

او تاکید کرد: اول اینکه در سیاست کلان کشور دائم تاکید می کنیم که خام فروشی ممنوع است. اگر خام فروشی ممنوع است، چرا فروش نفت خام باید برای ما افتخار باشد؟ در حالی که اصلا افتخار نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: نکته دیگر اینکه باید با کمک مردم و بخش خصوصی بتوانیم نفت خام را به فراورده ها تبدیل کنیم و ناترازی فراورده و انرژی را بتوانیم در کشور حل کنیم. همچنین باید در کشور اشتغال ایجاد کنیم و هم ارزش افزوده ایجاد کرده و از خام فروشی که برخلاف سیاست کلی است بپرهیزیم.

او تاکید کرد: یکی از راه های مهمی که می تواند درحوزه نفت تحریم ها را بی اثر کند، این است که پالایشگاه سازی کنیم.

رحیمی مظفری همچنین اضافه کرد: راهی نداریم جز اینکه به بخش خصوصی اعتماد کنیم و به دور از روش های دست و پا گیر و چالش هایی قانونی و بوروکراسی اداری که سرراه سرمایه گذاران خصوصی قرار می دهیم، اجازه دهیم هر کسی که به این حوزه علاقه دارد ورود کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اگر این چالش ها و موانع برداشته شوند، شک نکنیم بخش عمده مشکلات ساخت پالایشگاه هم در کشور حل می شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • پایان عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • کل کل جدید استقلال و پرسپولیس؛ پالایشگاه و بانک!
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم