Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@08:42:58 GMT

تدارک آغاز سال تحصیلی جدید در مناطق سیل‌زده گلستان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۲۵۴۳

تدارک آغاز سال تحصیلی جدید در مناطق سیل‌زده گلستان

مدرسه ۴۰ هزار دانش‌آموز گلستانی در سیل امسال آسیب‌دیده بود و با تلاش صورت گرفته، هیچ دانش‌آموزی اول مهر بدون کلاس درس نخواهد بود.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، سیل ابتدای امسال به ۳۲۴ مدرسه در استان گلستان خسارت وارد کرد. در آن زمان با توجه به اینکه سیل در نوروز رخ داده بود و فرصتی برای تعمیر یا بازسازی مدارس آسیب‌دیده وجود نداشت، سعی شد مشکل فضای آموزشی دانش‌آموزان با دو شیفته کردن مدارس و استقرار کانکس برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از پایان سال تحصیلی، تعمیر و بازسازی مدارس آسیب‌دیده به همت آموزش‌وپرورش، سپاه، گروه‌های جهادی و خیرین با جدیت در دستور کار قرار گرفت و به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان، ۳۰۰ مدرسه آسیب‌دیده از سیل، تعمیر شده و دانش‌آموزان از اول مهر در آن‌ها مشغول به تحصیل خواهند شد.

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۷ مدرسه در مناطق سیل‌زده در دست‌ساخت است که بین ۱۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. همچنین قرارداد و توافق‌نامه ساخت ۷ مدرسه دیگر نیز بسته‌شده است.

وی گفت: تمامی این مدارس تا پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۹ آماده خواهند شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی شامل میز و نیمکت، کمد و ... برای مدارس مناطق سیل‌زده تهیه شد. همچنین حدود ۳ میلیارد تومان تجهیزات کامپیوتری و ۷۰۰ میلیون تومان وسایل ورزشی در اختیار این مدارس قرار گرفت.  

گوهری راد با اشاره به اینکه هیچ دانش آموزی در این مناطق بدون کلاس درس نخواهد بود، یادآور شد: به کمک خیرین تقریباً به‌تمامی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده لوازم‌التحریر اهداء شد.

نماینده مردم آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: تعدادی از مدارس شهر آق‌قلا و روستاهای آن‌که در سیل آسیب‌دیده بود را کوبیدند و در حال ساخت است.

نبی هزارجریبی با اشاره به همت خیرین و گروه‌های جهادی در ساخت مدارس، گفت: یکی از این مدارس توسط کسبه بازار ابزار تهران در حال ساخت است.

وی بیان کرد: وقتی‌که فضای آموزشی کم باشد به‌ناچار مدارس دو شیفته و یا کلاس‌ها تجمیع می‌شود که این امر مشکلاتی را برای دانش‌آموزان به همراه خواهد داشت. مدارس باید به‌سرعت ساخته شوند و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

نماینده مردم آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلامی که به ما شده مدارس تخریبی تا پایان سال تحصیلی آینده ساخته خواهد شد و دانش‌آموزان از مهر سال آینده می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بازگشایی مدارس سیل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، رسانه‌های‌محلی گزارش دادند که علی‌رغم انتقادها و تهدیدها مدرسه‌ای در شمال ایتالیا بر تصمیم خود مبنی بر تعطیلی یک روزه دانش‌آموزان مسلمان برای عید فطر اصرار دارد.
 
پیش از این مدرسه اقبال مسیح در پیولتلو در نزدیکی میلان، پس از اینکه تصمیم گرفت به مناسبت تعطیلات عید فطر تعطیل شود، مورد انتقاد و حتی تهدیدات راست افراطی قرار گرفت.
 
آژانس خبری ایتالیایی ANSA گزارش داد که دفتر مدرسه منطقه‌ای لمباردی هفته گذشته اعلام کرد که این تصمیم غیرقانونی است و از آن خواست تا در این حرکت تجدید نظر کند.
 
بسیاری از سیاستمداران ایتالیایی از جمله ماتئو سالوینی، معاون نخست وزیر نیز از این اقدام انتقاد و آن را غیر قابل قبول توصیف کردند.
 
این مدرسه گفت که به این تصمیم پایبند است و خواستار احترام به این انتخاب شد.
 

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست
  • اعزام دومین محموله کاروان تجهیزات به مدارس مناطق آسیب‌دیده از سیل سیستان و بلوچستان