Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@09:40:44 GMT

تحریم بازی ترامپ!

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۲۶۰۷

تحریم بازی ترامپ!

بازارها به تحریم تکراری بانک مرکزی هیچ واکنشی نشان ندادند به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، گویا این که یک نهاد یا کشور با برچسب‌های مختلف تحریم شود، برای آمریکایی‌ها جذاب است! چنان که این کشور نام بانک مرکزی ایران را که قبلاً تحریم شده بود، این بار جزو فهرستی که حامی تروریست می‌خواند، قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزانه‌داری آمریکا همچنین صندوق توسعه ملی ایران و شرکت اعتماد تجارت پارس را به فهرست حامیان مالی تروریسم اضافه و آن‌ها را تحریم کرده است. آمریکایی‌ها این بار، ضمن متهم کردن بانک مرکزی ایران به تأمین مالی سپاه قدس و حزب‌ا...، مدعی شده اند که این بانک تاکنون میلیارد‌ها دلار برای سپاه پاسداران فراهم کرده است. بیانیه وزارت خزانه داری همچنین افزوده است که شرکت اعتماد تجارت پارس، برخی تراکنش‌های ارزی ایران را تسهیل کرده است و صندوق توسعه ملی ایران نیز یکی از منابع تأمین مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. این تحریم‌ها در شرایطی انجام شد که هیچ تاثیر منفی در بازار نگذاشت. قیمت دلار از ۱۱ هزار و ۵۱۰ تومان در پایان روز پنج شنبه به ۱۱ هزار و ۴۷۰ تومان در پایان روز گذشته رسید و قیمت طلا و سکه هم تغییر چندانی نداشت. شاخص کل بورس نیز رشد بیش از ۳۵۰۰ واحدی داشت.
ریچارد نفیو طراح تحریم‌های ایران: «وای پسر، این خیلی گام بزرگی است...»
در این باره، ریچارد نفیو از طراحان اصلی تحریم‌های ایران در سال‌های گذشته، اقدام اخیر کاخ سفید را مورد تمسخر قرار داد و در توئیتی نوشت: «به لحاظ عملی، دارم تلاش می‌کنم ببینم این تحریم‌ها چه فشاری به فشار‌های موجود فعلی اضافه می‌کنند.» به گزارش انتخاب، وی سپس در جواب کاربری که به نقل از استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نوشته بود: با تحریم‌های امروز منابع مالی سپاه پاسداران قطع شده‌اند نوشت: «این یکی دیگر خیلی عجیب است. ما امروز سپاه را تحریم کردیم؟ وای پسر، این خیلی گام بزرگی است... البته اگر حدود یک دهه قبل همین کار را نکرده بودیم. بانک مرکزی چطور؟‌ای کاش این یکی هم در لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۲ تحریم نشده بود!»
همتی: از دوره «دور زدن تحریم‌ها» به دوره «تحریم‌ناپذیری تجارت خارجی» رسیده‌ایم
رئیس کل بانک مرکزی کشورمان هم که مواضع عمومی اش را از طریق اینستاگرام اعلام می‌کند، در یادداشتی به این اقدام آمریکایی‌ها واکنش نشان داد. عبدالناصر همتی نوشت: تحریم مجدد بانک مرکزی توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد که دست آن‌ها برای پیدا کردن اهرم فشار علیه ایران تاچه حد خالی است. همتی افزود: موفقیت‌های اخیر بانک مرکزی و ثبات بازار نشان می‌دهد که خوشبختانه تجارت و مبادلات مالی کشور از راه‌هایی انجام می‌شود که از سوی آمریکا غیر قابل تحریم است. وی تصریح کرد: خوشبختانه از دوره دور زدن تحریم‌ها به دوره تحریم ناپذیری تجارت خارجی عبور کرده ایم و وقت آن رسیده است که دولت آمریکا از واقعیت‌ها درس بگیرد.
ظریف: تحریم بانک مرکزی نشان دهنده استیصال آمریکاست
وزیر امور خارجه نیز درباره تصمیم دولت ترامپ برای تحریم بانک مرکزی گفت: تحریم بانک مرکزی پیش از هرچیز نشان‌دهنده استیصال آمریکاست، آمریکایی‌ها هر تحریمی را که می‌توانستند علیه ایران انجام دادند. کاری که اکنون انجام می‌دهند، این است که بانک مرکزی را که قبلاً تحریم شده بود با عنوان دیگری تحریم می‌کنند. منبع: خراسان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ تحریم بانکی تحریم ایران تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران به همراه معاون مالی و اقتصادی این شرکت در هفته اول کاری خود با مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و معاونان بانک های تجارت، ملت و اقتصاد نوین به طور جداگانه ملاقات و گفت‌و‌‌گو کرد.

همکاری های ارزی ملی مس و بانک تجارت افزایش می یابد

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه با هادی اخلاقی مدیر عامل بانک تجارت ضمن ابراز خرسندی از همکاری های مشترک دو مجموعه تاکید کرد: شرکت ملی مس به دنبال تامین مالی مورد نیاز پروژه ها می باشد تا در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» بتواند نقش آفرینی موثری داشته باشد.

وی موضوع تامین مالی به منظور تهیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز در حوزه فعالیت های معدنی، اکتشافات و تولید را مسئله اساسی دانست و افزود: لذا با توجه به همکاری های فی مابین امیدواریم از منابع ارزی بانک تجارت در کشورهای روسیه و بلاروس بتوانیم استفاده نمائیم.

ارائه تسهیلات ارزی و ریالی بانک اقتصاد نوین به شرکت ملی مس

دکتر مدرس خیابانی در جلسه با علیرضا بلگوری مدیر عامل بانک اقتصاد نوین با تاکید بر سرعت بخشی به اجرای پروژه های شرکت ملی مس و جهش تولید، دریافت تسهیلات بانکی را از جمله زمینه های همکاری های مشترک فی مابین عنوان کرد.

جذب منابع مالی مورد نیاز طرح های توسعه شرکت ملی مس

وی همچنین در جلسه با فرخ نژاد مدیر عامل بانک ملت، با اشاره به ضرورت گسترش تعاملات مالی و اعتباری گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران بالغ بر 15 میلیارد یورو اعتبار نیاز دارد، به طور قطع اجرای تفاهم نامه همکاری بین دو مجموعه می تواند منابع مالی مورد نیاز پروژه های ملی مس را در زمینه های مختلف از جمله ماشین آلات حفاری، بهره برداری از معادن جدید به ویژه معدن سریدون و کارخانجات تغلیظ فراهم کند.

دکتر مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌افزایی تامین مالی شرکت ملی مس را از طریق ایجاد انسجام در بین تمام بازیگران اقتصادی موجود که در کنار این شرکت فعالیت می‌کنند، را از اولویت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران دانست.

دیگر خبرها

  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم