Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@23:13:43 GMT

وقف مهربانی در طرح مهر تحصیلی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۲۸۵۴

وقف مهربانی در طرح مهر تحصیلی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح مهر تحصیلی به منظور حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت و مستعد استان از محل موقوفات مرتبط و مشارکت خیرین به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور » امروز (31 شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح مهر تحصیلی به منظور حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت و مستعد استان از محل موقوفات مرتبط و مشارکت خیرین به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تشریح کرد: امسال ۳۰ هزار بسته تحصیلی توسط سازمان تهیه و توزیع خواهد شد که ۱۸ هزار بسته تحصیلی ویژه دانش‌آموزان دبستان و ۱۲ هزار بسته ویژه دانش آموزان متوسطه است.

 

وی افزود: در استان خراسان جنوبی ۵۲ بسته تحصیلی از محل موقوفات مرتبط توزیع خواهد شد که بر این اساس ۳۵ بسته از محل موقوفه پرویز رحیمی در روستای خراشاد بیرجند و ۱۲ بسته از محل موقوفه عبداله در شهرستان سربیشه و ۵ بسته از محل موقوفه سلم‌آباد سربیشه اجرای نیت خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، تأکید کرد: با توجه به نزدیکی شروع سال تحصیلی جدید یکی از حوزه‌هایی که نیاز روز جامعه است و واقفین بایستی به آن توجه ویژه داشته باشند، کمک هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت است که می‌توانند به‌ منظور شاد کردن دل‌های بسیاری از دانش‌آموزان و نیز بهره‌مندی از این اجر بزرگ حسنه موقوفه‌هایی را به این نیت وقف کنند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه اردبیل مسجد طراز اسلامی رادیو فعالیت های مسجدی اربعین حسینی بسته تحصیلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی دانش آموزان وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی برخی پایه‌ها به تعویق افتاده است به طوریکه در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شده که «تاریخ ثبت سفارش متعاقباً اعلام خواهد شد».

در حالیکه پیش از این زمان ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه اعلام شده بود اما در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شده که تاریخ ثبت سفارش پایه‌های مذکور متعاقباً اعلام خواهد شد.

باید متذکر شد بر اساس جدول تقویم زمانی اعلام شده، زمان ثبت‌نام پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی اول ابتدایی، هفتم و دهم همچنان بدون تغییر و از دهم تیرماه آغاز خواهد شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمامی دوره های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می‌شود.

تغییر محتوای درسی کلاس اولی‌ها از مهر ۱۴۰۳ | عذرخواهی آموزش و پرورش از دانش‌آموزان

لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی یاد شده نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه می باشد.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

مدارس موظفند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی نت‌ها پرهیز نمایند.

تبصره: دانش‌آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش فردی اقدام کنند.

تحویل کتاب درسی از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، براساس سفارش های (فردی یا گروهی) پرداخت شده در سامانه خواهد بود.

از منوی «آمار فروش مدرسه» حتماً تعداد دانش‌آموزان باقی مانده و بدون سفارش کتاب درسی را ملاحظه و نسبت به ثبت سفارش آنان اقدام کنید.

دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) می‌باشد؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان از طریق سامانه امکان‌پذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز ممنوع است.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می شود.

کد خبر 844878 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان خبر مهم دانش آموز

دیگر خبرها

  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات
  • آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • افزایش امتحانات نهایی به سه مقطع تحصیلی
  • پیام تبریک سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی
  • توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس