Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@11:55:30 GMT

اسرائيل بار‌ها حاکميت لبنان را نقض کرده است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۳۰۵۸

اسرائيل بار‌ها حاکميت لبنان را نقض کرده است

خبرگزاری آریا- وزیر خارجه لبنان: در دو ماه گذشته اسرائیل 480 بار حاکمیت و تمامیت ارضی کشور ما را نقض کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در مصاحبه با تلویزیون بی بی سی گفت ما خواهان پرهیز از هرگونه درگیری و جنگ در منطقه هستیم. سیاست ما برخلاف هرگونه اقدام جنگ طلبانه در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ما متعهد به دفاع از کشور خود هستیم. ما بار‌ها از طرف اسرائیل مورد تجاوز قرار گرفته ایم. این اقدامات اسرائیل به منزله نقض قطعنامه شماره 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
وی افزود تنها در دو ماه گذشته ما شاهد آن بوده ایم که اسرائیل 480 بار حاکمیت و تمامیت ارضی کشور ما در دریا، زمین و هوا را نقض کرده است.
جبران باسیل گفت:تاکنون شاهد هیچ حمله‌ای از طرف لبنان ضد هیچ کشوری و به طور ویژه اسرائیل نبوده ایم. این تنها یک اقدام دفاع از خود است. زمانی که اسرائیل در سال 2006 به خاک لبنان حمله کرد ما باید از خود دفاع می‌کردیم. از آن زمان ما شاهد 13 سال آرامش بودیم. اما اخیرا شاهد آن بودیم که اسرائیل با دو پهپاد مسلح به بیش از 6 کیلوگرم ماده منفجره به شهر بیروت پایتخت ما حمله کرد.
وی درباره حزب الله نیز گفت:زمانی که چندی پیش کشور ما از طرف اسرائیل مورد حمله قرار گرفت حزب الله از کشورمان دربرابر اسرائیل دفاع کرد.
وزیر خارجه لبنان در ادامه گفت:هیچ فردی درباره این واقعیت که اسرائیل همچنان بخش‌هایی از سرزمین ما را در اشغال خود دارد اختلاف نظری ندارد. آن‌ها همچنان مناطقی از سوریه را در اشغال دارند. آن‌ها مزارع شبعاء و تپه‌های کفر شوبا را در اشغال خود دارند. آن‌ها همچنین بخشی از روستای قجر را هم در اشغال خود دارند. هیچ فردی شک ندارد که ما همچنان پذیرای صد‌ها هزار آواره فلسطینی در کشور خود هستیم. آن‌ها در کشور ما زندگی می‌کنند. آن‌ها از کشور خود آواره شده اند.
وی گفت : ما مخالف آن هستیم که نمایندگان مجلس ما تحریم شوند. این موضع آمریکا از مدت‌ها پیش بوده است. ما با موضع آمریکا مخالفیم. با این وجود ما روابط خوبی با آمریکا داریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اسرائیل حاکمیت لبنان نقض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۴ نفر از نیروهای حزب‌الله توسط اسرائیل

جنبش حزب‌الله لبنان امروز پنج‌شنبه از شهادت ۴ تن از نیرو‌های خود طی حملات ارتش رژیم اسرائیل به جنوب لبنان خبر داد.   به گزارش فارس؛ حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که علی عباس یزبک با نام جهادی «محمد الجواد»، علی محسن عقیل با نام جهادی «عابس»، حسین علی زهور با نام جهادی «حبیب» و اسماعیل علی مطلق با نام جهادی «رسول» به شهادت رسیده‌اند.   این در حالی است که هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در لبنان امروز اعلام کرد طی یک روز گذشته ۱۱ غیرنظامی در جنوب لبنان، از جمله ۱۰ امدادگر به شهادت رسیده‌اند.    وی با تاکید بر اینکه حملات به مراکز بهداشتی ناقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است، تصریح کرد که نگران حملات به مراکز درمانی و تیم‌های پزشکی در جنوب لبنان هستیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شهادت ۳ رزمنده حزب‌الله در جنوب لبنان
  • ردپای برخی از کشور‌های اسلامی را در تجاوز اسرائیل به فلسطین شاهد هستیم
  • دلیل تشدید تنش‌ها در جبهه لبنان چیست؟
  • حاکمیت جوی پایدار تا ظهر روز شنبه در اردبیل
  • (ویدئو) حمله پهپادی اسرائیل به خودرویی در لبنان
  • فیلم/ حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • نخستین تصاویر از حمله پهپادی اسرائیل به خودرویی در لبنان + فیلم
  • شهادت ۴ نفر از نیرو‌های حزب‌الله توسط اسرائیل
  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • شهادت ۴ نفر از نیروهای حزب‌الله توسط اسرائیل