Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروغی، از وجود ۳۲۱ واحد صنایع تبدیلی در استان خبر داد و گفت: بیش از ۳ میلیون و ۳۵۰ تن ماده خام جذب صنایع تبدیلی گلستان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عیدمحمد فاروغی» امروز (یکشنبه ۳۱ شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف از صنایع تبدیلی جلوگیری از خام فروشی و جذب مواد خام مازاد بر مصرف استان گلستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: در راستای تحقق صنایع تبدیلی صنایع مورد نیازی که بتواند محصول مازاد را جذب و امکان ماندگاری آن را فراهم کند در دستور کار دارد.

 

وی بیان کرد: صنایع تبدیلی به دنبال عمل آوری، فرآوری و بسته بندی محصولات است تا امکان ماندگاری و ارزش افزوده محصولات را افزایش دهد و در نهایت درآمد بیشتری را برای بهره‎برداران به ارمغان بیاورد.

 

فاروغی با بیان اینکه در راستای صنایع تبدیلی در 14 شهرستان استان گلستان با توجه به ظرفیت تولیدات آن، صنایعی مستقر شدند، بیان کرد: در مجموع 321 واحد صنایع تبدیلی در شهرستان های استان گلستان وجود دارد که حدود هفت تا 10 درصد آنها غیرفعال هستند.

 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اضافه کرد: 36 واحد در آزادشهر، 24 واحد در آق قلا، 35 واحد در بندرگز، 16 واحد در بندرترکمن، 15 واحد در رامیان، 20 واحد در علی آبادکتول، 32 واحد در کردکوی، 12  واحد در کلاله، گرگان 71 واحد، گالیکش چهار واحد، مینودشت 31 واحد، گمیشان هشت واحد، مراوه تپه دو واحد و گنبدکاووس 30 واحد صنایع تبدیلی مستقر هستند.

 

وی متذکر شد: ماده خامی که این واحدهای صنایع تبدیلی می توانند جذب کنند بیش از 3 میلیون و 350 هزار تن است که برخی شهرستان ها وضعیت مطلوبی دارند اما برخی شهرستان هایی مانند مراوه تپه و گالیکش و ... نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارند.

 

فاروغی تأکید کرد: همه علاقه مندانی که مایل به سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و غذایی هستند ما آمادگی داریم آنها را راهنمایی کنیم تا صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان های ضعیف تر نیز رونق بگیرد.

 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه کارگروه استانی بخش صنایع تبدیلی و غذایی استان گلستان نیز براساس ظرفیت های موجود استان و شهرستان ها اولویت هایی را برای بخش سرمایه گذاری مشخص کرده است، ابراز کرد: فرآوری در بخش پشم، پوست و چرم، فرآوری تخم مرغ، گیاهان دارویی، سورتینگ میوه، سیب زمینی، کشتارگاه دام سنیگن، فرآوری کودهای آلی، بسته بندی بذر، بسته بندی ماهی و میگو و بسته بندی و فریز سبزیجات از جمله اولویت ها برای سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی بندرعباس کانون های مساجد اربعین حسینی رژه نیروهای مسلح روزنامه جذب مواد خام صنایع تبدیلی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، دسرها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منوهای خوشمزه رستوران‌ها هستند. دسرها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسرها معمولا مقدمات زیادی دارند و درست کردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد. اما برخی از دسرها هستند که خیلی راحت تهیه می‌شوند و درست کردنشان زمان زیادی نمی‌برد.

همچنین دسرها در بیشتر مواقع دارای موادی مانند تخم مرغ، خامه و کره هستند که موجب می‌شود دسر سنگین و پرکالری شود. اگر دوست دارید یک دسر لطیف و سبک بخورید که کالری بالایی هم نداشته باشد و در مدت زمان کوتاهی هم آماده شود، حتما این دسر کاکائویی خوشمزه را امتحان کنید، پس در ادامه این مطلب با طرز درست کردن این دسر با ما همراه باشید.

مواد لازم

موز: ۲ عدد
بیسکوییت مادر: ۱ بسته
پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: یک چهارم لیوان

طرز تهیه دسر بیسکوییت و موز

برای درست کردن این دسر راحت و فوق‌العاده خوشمزه فقط کافی است موز را پوست و خرد کنید و همراه با بیسکوییت مادر، پودر کاکائو و شیر داخل دستگاه غذاساز بریزید و یک دقیقه دستگاه را روشن کنید تا همه مواد کاملا با هم میکس شوند. حالا مقداری از دسر را داخل لیوان یا ظرف مخصوص دسر بریزید و کمی موز خرد شده روی آن قرار بدهید، سپس بقیه مواد دسر را روی لایه موز بریزید. دسر را به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ برای درست کردن این دسر می‌توانید از هر نوع بیسکوییت وانیلی که دوست دارید استفاده کنید.
۲ ـ اگر دوست دارید این دسر سفت‌تر باشد، می‌توانید به دلخواه میزان بیسکوییت دسر را بیشتر کنید.
۳ ـ شیرینی این دسر از موز است، در صورتی که دوست دارید دسر شما شیرین‌تر شود، می‌توانید کمی شکر به مواد آن اضافه کنید.

کد خبر 846349 برچسب‌ها خبر مهم آشپزی - دستور پخت دسر

دیگر خبرها

  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان
  • تامین ۳۶ روز از امنیت غذایی کشور بر عهده گلستان است
  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در فریمان