Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین احمد مرتضوی مقدم درباره اینکه چه بخشی از حکم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران در دیوان عالی کشور نقض شده است؟ افزود: پرونده‌ای که در دیوان رسیدگی شده مانند همه پرونده‌های قتل پرونده‌ای عادی است، اما چون افکار عمومی را مشغول کرده بود باید زودتر تعیین تکلیف می‌شد.
وی گفت: پرونده‌های قتل دو جنبه خصوصی و عمومی دارد و جنبه خصوصی این پرونده تمام شده است و اولیای دم رضایت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای مرتضوی مقدم گفت: اکنون باید جنبه عمومی جرم تعیین و تکلیف شود که اگر قتل عمد باشد تا ۱۰ سال مجازات دارد و اگر غیرعمدی باشد در مجازات تخفیف داده می‌شود و ما باید نوع قتل را مشخص کنیم تا جنبه عمومی جرم را بتوانیم رای بدهیم.
رئیس دیوان عالی کشور افزود: دیوان در نوع قتل تردید کرده است، اما آقای نجفی را قاتل می‌داند و باید یک سری ابهام‌ها و نقض‌ها برطرف شود.
وی گفت: عمده ابهامی که در این پرونده بوده، این است که گلوله‌ای که در بدن مقتوله یافت شده تغییر شکل پیدا کرده و این شائبه مطرح است که شاید گلوله به دیوار خورده و کمانه کرده و سپس به بدن مقتوله برگشته باشد که اگر این نقض اثبات شود قتل غیر عمد محسوب و به لحاظ مجازات جنبه عمومی جرم تخفیف داده می‌شود.
آقای مرتضوی مقدم گفت: از نظر دیوان، رسیدگی دادگاه ناقص است و ما در عمدی بودن قتل تردید داریم.
وی افزود: البته این موضوع هیچ ارتباطی به جنبه خصوصی جرم و بحث قصاص ندارد و آن بحث تمام شده و تصمیم ما در خصوص جنبه عمومی جرم است.

۲۳۴۷۴۷ کد خبر 1302142

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: میترا استاد قتل باشگاه استقلال دربی باشگاه پرسپولیس عربستان ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم آرامکو دونالد ترامپ ایران و عربستان دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پنجاه و نهمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌های کشور، درباره مصوبات این جلسه گفت: در جلسه امروز کمیته ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور انتخاب شدند.

خسروپناه افزود: بر اساس رأی اعضای کمیته، ولی‌اله خوش‌طینت به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل،  رضا رستمی به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه، محمد چمکوری به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر، رجب اکبر زاده به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، آباد بهادری منفرد به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، حسین دین‌محمدی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، منصور نیک‌پناه به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان،یاسر اسماعیلیان به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد،حامد سروش به‌عنوان رئیس مرکز آموزش عالی محلات و محمد جواد محمودی به‌عنوان رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • گزارش‌های جدید دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • کلاف پیچیده تعرفه خدمات درمانی؛ اصرار دولت، استنکاف پزشکان