Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن حسینقلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد سهم بخش معدن از  قرارداد اقتصادی با کشور چین که اخیرا مطرح شده است، گفت: تا کنون در این خصوص، دستورالعملی به کمیسیون معادن و صنایع معدنی ابلاغ نشده و در راستای آن استعلامی درخواست نشده است. به نظر می‌رسد این قرارداد بیشتر مربوط به بخش‌های پتروشیمی، نفت، راه آهن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است: معمولا این نوع تعهدات مربوط به بخش دولتی بوده و بخش خصوصی سهمی از آن نمی‌برد.

وی با اشاره حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران پس از برجام گفت: بیش از 150 هیات بازرگانی از کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری وارد ایران شدند که تعداد کمی از این افراد در اتاق بازرگانی حضور پیدا کردند. سوال اینجاست از این تعداد هیات تجاری چه تعداد با بخش خصوصی وارد معامله شده و قرارداد امضا کردند؟ در واقع تمام قراردادها سهم و قسمت بنگاه‌های دولتی شد.

حسینقلی با بیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی به شدت نیازمند نقدینگی هستند، افزود: آورده‌های نقدی کشور چین می‌تواند کمک شایانی به بخش معدن و صنایع معدنی کند.

نایب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با شاره به سطح پیشرفت کشور چین در تکنولوژی گفت: حضور ماشین‌آلات پیشرفته معدنی، تکنولوژی، دستگاه‌های فرآوری و... کشور چین که عموما به روز هستند، می‌توانند تاثیر مثبتی روی صنایع معدنی کشور بگذارد.

گفتنی است، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در هفته گذشته از قرارداد 400 میلیارد دلاری ایران و چین خبر داد و عنوان کرد که مستندات دریافت شده نشان می‌دهد ایران و چین یک قرارداد 400 میلیارد دلاری امضا کرده‌اند که بر اساس آن، شرکت‌های چینی بدون ورود در مناقصات کار را به عهده خواهند گرفت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معدن صنایع معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس



هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از رشد ۹ درصدی تولید این منطقه عظیم اقتصادی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از رشد ۹ درصدی تولید این منطقه عظیم اقتصادی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.


به گزارش  روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، محمدرضا پیرحسینلو ضمن اعلام این مطلب، بیان کرد: سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شد و ایشان بار دیگر با انتخابی دقیق، اهمیت اقتصاد به‌ ویژه در حوزه‌ تولید را مورد تاکید قرار دادند و مشارکت مردمی را محور این هدف متعالی عنوان کردند.

از این رو ما نیز امیدواریم بتوانیم در جهت تحقق این هدف ارزشمند گام برداریم.


وی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را یکی از قطب‌های مهم تولید در کشور خواند و افزود: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹ میلیون و ۶۹۶ هزار تن تولید انواع مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تولید شد؛ در حالی که این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ (هشت میلیون و ۹۱۰ هزار تن محصول تولید شده)، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تصریح کرد: تنوع تولید محصولات در سال گذشته چشمگیر بود. با این حال اسلب، آهن اسفنجی، بریکت، بیلت و گندله از مهم‌ترین تولیدات ما در این برهه زمانی بوده است.


پیرحسینلو اعتماد به نظرات مردم در ظهور و تجلی ظرفیت‌های اقتصادی، تقویت انگیزه‌های عمومی برای ایجاد جهش در تولید، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در اقتصاد و تنوع‌بخشی به شیوه‌های تامین مالی را محرک‌های افزایش تولید در این منطقه عظیم اقتصادی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵ پروژه فعال زیرساختی در منطقه به ارزش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است. همچنین ۲۲ شرکت با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۷۰۵ میلیون‌ دلاری در منطقه فعالیت دارند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری، موید و پشتوانه‌ای برای تحقق ادعای افزایش تولید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است و امیدواریم به مدد ظرفیت‌های موجود در راستای دستیابی به تولید بیشتر حرکت کنیم و رضایت عمومی را از عملکرد خود افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • خصوصی‌ها در تور خصولتی‌ها
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • گرفتگی گوش را این گونه برطرف کنید
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی
  • مراسم معارفه مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد
  • تصویب ۹ طرح پژوهشی کاربردی در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس