Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر لغو مذاکرات با طالبان به دلیل عدم اعلام آتش‌بس گفت که نیروهای خارجی افغانستان را اشغال کرده‌اند و تا پایان اشغال نیز جنگ ادامه خواهد داشت. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیراً در اظهاراتی گفت که مذاکره با طالبان را به دلیل عدم اعلام آتش‌بس توسط این گروه لغو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان در واکنش به سخنان ترامپ در وبسایت رسمی این گروه نوشت که جنگ کنونی در افغانستان توسط آمریکا آغاز شد و آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را برای تداوم آن انجام داده‌اند.

در ادامه این مطلب نیز تاکید شده است که اگر آمریکا واقعاً خواستار پایان جنگ باشد باید با خروج تمام نظامیان خود از خاک افغانستان به اشغال این کشور پایان دهد.

طالبان تصریح کرد: تا زمانی که گلیم اشغال برچیده نشود جنگ پایان نمی‌یابد و درصورت تداوم اشغال ما شرعاً و بر اساس فطرت مکلف هستیم تا به جهاد علیه اشغالگران ادامه داده و آن‌ها را از خاک خود بیرون کنیم.

این گروه افزود که اعلام آتش‌بس بدون ایجاد توافق و تضمین پایان اشغال سبب ادامه اشغال خواهد شد.

ترامپ؛ از بهانه «آتش‌بس» برای لغو مذاکره با طالبان تا تکرار کشتن 10میلیون نفر در افغانستانشرط طالبان برای بازگشت به مذاکره؛ آمریکا به توقف حملات و توافقنامه متعهد باشدکشته‌شدن نخستین نظامی آمریکایی پس از لغو مذاکرات با طالبان

چندی پیش نیز «شیر محمد عباس استانکزی» رئیس تیم مذاکره‌کننده طالبان در سفر مسکو گفته بود که جنگ توسط آمریکا بر این گروه تحمیل شده و طالبان مجبور است تا مقابل اِشغال خارجی از خود دفاع کند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار داعش در افغانستان

شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد و علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود طالبان گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • توهین دیاز به داوران زن: توانایی داوری ندارند!
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد