Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران ارشد ستادی و استانی دانشگاه فرهنگیان در مرکز شهید بهشتی اظهار کرد: قلب آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان است و میزان موفقیت نظام تعلیم و تربیت در همین دانشگاه رقم زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بار سنگین تحول در نظام تعلیم و تربیت و اجرای دقیق و سنجیده سند تحول بنیادین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بر دوش دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هشت محور در نظر گرفته شده برای تحقق اهداف در آموزش و پرورش گفت: نیمی از این محورها ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه فرهنگیان دارد و مهم‌ترین وظیفه آن تربیت نیروی انسانی مورد نیاز براز آموزش و پرورش است.

حاجی میرزایی بیان کرد: جایگاه دانشگاه فرهنگیان الزاماتی را برای ما ایجاد کرده است و باید ببینیم دانشگاه فرهنگیان چه معلمی تربیت می‌کند؛ معلم در تراز سند تحول بنیادین یک اسوه و هدایت کننده است که موثر‌ترین عنصر در اهداف تعلیم و تربیت است، او جانشین همه نداشتن‌هاست.

بیشتر بخوانید: ورود ۱/۵ میلیون کلاس اولی به مدارس کشور

او ادامه داد: توجه عمیق و بایسته‌ای به تربیت معلم استاندارد در دستور کار باید باشد، نظام آموزشی ما زمانی دست به یک انتخاب مهم زد تا چتر آموزش در سراسر کشور گسترش داده شود اما چون منابع کافی نبود، کیفیت را قربانی کرد، در دانشگاه فرهنگیان به هیچ عنوانی آن را جایز نمی دانیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: کسی که دانش‌آموخته دانشگاه تربیت معلم است، باید ویژگی منحصر به فرد کسب و توانمندی را داشته باشد و صرفا  شرط قطعی تاسیس دانشگاه داشتن هیئت علمی خبره است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتبار دانشگاه فرهنگیان را خود این دانشگاه باید حفظ کند، گفت: در سند تحول بنیادین به ساحت‎‌های متنوع تربیتی بسط پیدا می کنیم، معلمی که می‌تواند این ساحت‌ها را ایجاد کند باید ویژگی های لازم را داشته باشد.

او ادامه داد: معلمی کارمندی یا دانشجویی نیست، معلم باید انسانی الگو باشد که رفتارش الهام بخش باشد، کثرت گرایی ما را به عدول از استانداردهای مهم نباید سوق دهد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مدام اعضای دانشگاه فرهنگیان بابد بر استانداردهای این دانشگاه تاکید داشته باشند، باید به دور از جریانات سیاسی و هیجانی به تاسیس دانشگاه توجه شود، اکنون در آستانه انتخابات هستیم و شاید هر کسی بخواهد دانشکاه تاسیس کند، معلمان ما نیازمند آموزش هستند، اگر بخواهیم در هر جزئی از نظام تعلیم و تربیت تغییر ایجاد کنیم، زمان لازم داریم.

او با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان اتفاقی جدید است، گفت: از روسای دانشگاه فرهنگیان می‌خواهم از دانشگاه فرهنگیان مراقبت کنند و این دانشگاه آدم‌هایی را در تراز سند تحول بنیادین تربیت کند.

حاجی میرزایی بیان کرد: در محیط ایزوله نمی‌توان انسانی موفق تربیت کرد، معلم باید نسل نو را در برابر خطراتی که در جامعه وجود دارد مصون نگه دارد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر حمایت فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد از عملیات وعده صادق

جمعی از فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در جلوی فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از حمله مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع رژیم صهیونسیتی، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امروز _یکشنبه، بیست‌وششم فروردین_ جمعی از فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مقابل فرماندهی سپاه فتح استان در شهر یاسوج از حمله پهپادی و موشکی سپاه پاسداران به سرزمین‌های اشغالی حمایت کردند.

فرهنگیان در این تجمع با سردادن شعارهای الله‌اکبر، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا و با در دست داشتن پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت و پلاکاردهای «نصر من الله و فتح قریب» حمایت خود را از حملات مقتدرانه پهپادی سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم اشغالگر قدس را اعلام کردند.

محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این اجتماع خودجوش، گفت: فرهنگیان استان در هر شرایطی در راستای فرامین مقام معظم رهبری و حمایت از مردم مظلوم فلسطین آمادگی خود را جهت پشتیبانی از سپاه پاسداران اعلام می‌کند و در هر شرایط و زمانی که بخواهند آموزش و پرورش و فرهنگیان سراسر استان همانند هشت سال دفاع مقدس آماده هر گونه جان‌فشانی هستند.

وی افزود: به نمایندگی از جامعه فرهنگیان استان به پاس قدردانی از رشادت‌ها و احساس غروری که شب گذشته سپاه پاسداران به ملت ایران و جهان اسلام هدیه کردند در سپاه فتح حضور پیدا کردیم تا مراتب تقدیر و تشکر فرهنگیان و دانش‌آموزان سراسر استان را اعلام کنیم.

سعید برومندزاده معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد هم در ادامه این تجمع از اعلام همبستگی جامعه فرهنگیان با سپاه تقدیر کرد و گفت: مجموعه سپاه پاسداران و کلیت نظام مجموعه‌ای است که از بطن مردم شکل گرفته است و جوانانی که امروز با افتخار در حوزه دفاعی سرآمد هستند، دست‌پروده همین قشر فرهنگی و معلم هستند.

وی افزود: به وجود قشر فرهنگی فرهیخته در استان کهگیلویه و بویراحمد افتخار می‌کنیم و همه قشر نخبگانی ما در سپاه و دیگر ارگان‌ها برخواسته از تفکر و تربیت معلمان و آموزش و پرورش است.

کد خبر 744364

دیگر خبرها

  • دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در رویداد ملی الف‌تا
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش
  • ‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا
  • لزوم استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد در راستای تأمین تجهیزات مدارس
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • اجتماع خودجوش فرهنگیان در حمایت از اقدام انقلابی سپاه
  • تقدیر حمایت فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد از عملیات وعده صادق
  • نیاز آموزش و پرورش از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تأمین شود
  • ضرورت حمایت همه جانبه جهت توسعه اموزشی در اشنویه
  • بخشی از زندان رجایی شهر به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یابد