Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:41:21 GMT

راهپیمایی هزاران ونزوئلایی در حمایت از کمپین ضدترامپ

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۳۳۶۷

راهپیمایی هزاران ونزوئلایی در حمایت از کمپین ضدترامپ

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، این حامیان کمپین بین المللی "ترامپ دیگر نه"(کمپینی در مخالفت با محاصره غیرقانونی آمریکا علیه ونزوئلا) روز گذشته(شنبه) مقابل دفتر دادستانی کل ونزوئلا تجمع کرده تا از این کمپین که تاکنون حدود ۱۳ میلیون امضاء جمع آوری کرده، حمایت کنند.

دلسی رودریگز معاون رئیس جمهوری و خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا قرار است نامه مربوط به این کمپین را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا طی این راهپیمایی عنوان کرد: من به شرکت کنندگان این گردهمایی ضد امپریالیستی در خیابان های کاراکاس برای حمایت از کمپینی که علیه ترامپ و در راستای صلح بیش hز ۱۳ میلیون رای جمع آوری کرده، تبریک می گویم.

وی افزود: از اینجا به جامعه جهانی فریاد می زنیم: "ترامپ دیگر نه".

دلسی رودریگز نیز در این گردهمایی خاطر نشان کرد که درخواست امضاکنندگان این کمپین در مسیر صلح، پیشرفت، حفظ آرامش و دفاع از تمامیت ارضی بوده است.

این کمپین بین المللی از ۱۰ اوت(۱۹ مرداد) و به دنبال تشدید فشارهای دولت ترامپ علیه ونزوئلا اغاز شد.

مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های غیرقانونی آمریکا برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحران سیاسی کشانده است. بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. طی سال‌های گذشته دستکم سه میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته اند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) "خوان گوایدو" رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع مجدد دولت "نیکولاس مادورو"، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سووال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راههای مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، بخشی از ذخایر طلای خود را بفروشد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز گذشته دادگاه عالی ایالتی در شهر سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا، رسیدگی به پرونده‌ای را درباره وضع افراد بی خانمان شروع کرد. همزمان با برگزاری جلسه دادرسی، صد‌ها نفر از فعالان آمریکایی در مقابل ساختمان دادگاه تجمع کردند. تجمع کنندگان با برپایی راهپیمایی و تجمع، حمایت خود را از افراد بی خانمان نشان دادند. آنها توجه ویژه دولتمردان را به وضع افراد بی خانمان خواستار بودند.
یک شهروند آمریکایی گفت: بی خانمان بودن، جرم نیست. افراد بی خانمان به خانه و حمایت نیاز دارند. جریمه کردن آنها و مجازات آنها، سبب نمی‌شود آنها سرپناه داشته باشند بلکه باعث می‌شود مشکل بدتر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

راهپیمایی کنندگان نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «جنگ با افراد فقیر را متوقف کنید». «با فقر مقابله کنید و نه با فقرا»

شهروند آمریکایی دیگری در این باره گفت: به نظرم، رای صادرشده در دادگاه قبلی درباره افراد بی خانمان، یک حکم غیرعادی و بیرحمانه است. با این رویه، افراد محکوم شده کارت شناسایی و حمایت‌های دارویی و ارتباط با اعضای شبکه‌های محلی را از دست می‌دهند که می‌توانند به آنها کمک کنند. چرا باید این کار را کرد؟ چرا باید فرد را جایی فرستاد که هیچ تعلقی به آنجا ندارد؟ باید آنها را در جایی قرار دارد که حس خوبی داشته باشند و از این راه، بتوان به حل مشکل کمک کرد.

 

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا
  • راهپیمایی در استانبول در حمایت از غزه