Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@23:58:33 GMT

لزوم افزایش آگاهی مردم فیروزکوه درباره پدافند غیر عامل

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۳۴۵۴

لزوم افزایش آگاهی مردم فیروزکوه درباره پدافند غیر عامل

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یوسفی جمارانی صبح یکشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان فیروزکوه که با حضور مدیران اجرایی و مسئولین در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: برخی از تهدیدها، بلایای طبیعی هستند که بخش مورد توجهی از آنها قابل مدیریت است و برخی تهدیدها با منشأ انسانی، داخلی و خارجی است.

فرماندار فیروزکوه گفت: نظام کشور ما در شرایط خاصی شکل گرفته که به ذائقه خیلی از کشورهای سلطه‌گر خوش نمی آید و طبیعی است که دشمن این ملت و نظام باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وظیفه داریم نقاط آسیب پذیر را در حوزه های مختلف شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی و مدیریت داشته باشیم.

یوسفی جمارانی بیان داشت: مدیریت آسیب ها نیازمند هماهنگی دستگاه ها و اقدامات عملی می باشد تا با اولویت بندی در برنامه های چند ساله، شهرستان را از آسیب پذیری حفظ کنیم.

وی بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیرعامل تاکید کرد و بیان داشت: با فرهنگ سازی بر این اساس آسیب کمتری از تهدیدات متوجه مردم می شود و به منظور جلوگیری از آسیب ناشی از تهدیدات باید دارایی ها و تهدیدات مرتبط با آنها برای انجام اقدامات اجرایی در تمامی حوزه ها شناسایی شود.

فرماندار فیروزکوه خطرات ناشی از بیوتروریسم را بسیار بیشتر از حملات نظامی دانست و گفت: باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها و ارائه آموزش به جامعه، مردم را در این زمینه آگاه کنیم و فضای مجازی با توجه به تعداد بالای کاربرانی که دارد محیطی مناسب و کم هزینه برای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این زمینه است.

کد خبر 4725138

منبع: مهر

کلیدواژه: پدافند غیرعامل فیروزکوه هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 ماه محرم خطبه های نماز جمعه عاشورا بیرجند گرگان سانحه تصادف استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان پدافند غیر عامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ارسال پیامک جعلی از طرف سازمان پدافند غیرعامل با هدف ایجاد تشویش در افکار عمومی، گرچه با آگاهی و بصیرت شهروندان عزیز کشورمان بی اثر شد؛ اما نشان از جایگاه سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان مرجعی قابل اتکا در میان مردم دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت کشور، در نشست وبیناری شورای مدیران کل پدافند غیرعامل کشور که امروز - یکشنبه -  با حضور مسئولان سازمان و مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری های سراسر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد، برنامه های سال ۱۴۰۳ استانها در حوزه پدافند غیرعامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سردار محمدعلی قمی معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در این جلسه با اشاره به پیامک جعلی که از طرف این سازمان به شهروندان کشور ارسال شده بود، گفت: ارسال پیامک جعلی از طرف سازمان پدافند غیرعامل با هدف ایجاد اغتشاش در افکار عمومی، گرچه با آگاهی و بصیرت شهروندان عزیز کشورمان بی اثر شد، اما نشان از جایگاه سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان مرجعی قابل اتکا در میان مردم دارد.  

بر این اساس،‌ روز شنبه و در آستانه عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم متجاوز صهیونیستی، پیامی با مضمون ایجاد آمادگی برای وضعیت اضطراری از طریق یک سامانه پیامکی با هدف ایجاد رعب و وحشت عمومی توسط دشمنان برای برخی از شهروندان ارسال شد که با واکنش فوری و سریع روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور همراه گردید. این روابط عمومی در اطلاعیه ای ارسال چنین پیامی را کذب دانست و در خصوص سوءاستفاده از نام این سازمان با ارسال پیامک به شهروندان، هشدار داد."

محمدعلی قمی در ادامه با اشاره به پیشرفت هایی که به خصوص با توجه به قانون و اساسنامه جدید در این سازمان صورت گرفته است، افزود: به طور قطع هم اکنون فرصت مغتنمی در استفاده از ظرفیت های این سازمان وجود دارد و باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود.

سردار قمی با اشاره به جایگاه استانها به عنوان لایه دوم پدافند غیرعامل کشور، نقش آنها به خصوص ادارات کل استانها را در انجام ماموریت های سازمان حیاتی توصیف کرد.

در این جلسه آرش قندچی معاون امور شهری و کلانشهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز با اشاره به همپوشانی های زیادی که بین فعالیت امور استانها و امور شهری سازمان پدافند غیر عامل وجود دارد عنوان کرد: به نتیجه رسیدن ماموریت های سازمان در صورت هم افزایی بخش ها و سطوح مختلف این سازمان امکانپذیر است.

وی با اشاره به طرح های توسعه در شهرهای مختلف کشور به خصوص حاشیه خلیج فارس، توسعه متوازن را استراتژی اصلی این طرح ها عنوان کرد و افزود: سازمان پدافند غیر عامل در طرح های توسعه  شهرها نگاه جامعی را در توسعه شهر، استان و منطقه در نظر دارد.

جلسات شورای پدافند غیر عامل کشور، به صورت ماهانه برگزار می شود و در جریان این نشست ها آخرین موضوعات حوزه پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجموعه پدافند هوایی متناسب با تهدیدات در حال ارتقا است
  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید
  • لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم
  • تنبیه اسراییل ضرورت داشت
  • تنبیه اسرائیل ضرورت داشت
  • مردم بر لزوم پاسخگویی به تهدیدات اسرائیل اشتراک نظر داشتند
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر
  • آگاهی مردم از اصول استاندارد کالاها افزایش پیدا کند
  • سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است/ همپوشانی بین امور استانها و شهری سازمان
  • سازمان پدافند غیر عامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است