Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر دادگستری لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در مقابل خشونت را موجب بازدارندگی از وقوع جرم دانست و گفت: این لایحه تامین امنیت زنان را که موجب امنیت خانواده و حفظ چارچوب آن می شود در پی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دادگستری، پوران ولویون مشاور امور بانوان و خانواده وزیر دادگستری و قاضی دیوان عالی کشور شب گذشته (شنبه ۳۰ شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت با اشاره به اینکه حدود ۱۰ سال پیش در دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با نخبگان ایشان دغدغه هایی را درباره امنیت زنان مطرح کردند و از آن زمان در حال تدوین لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در مقابل خشونت بودیم، گفت: زمان بر شدن آن نیز به دلیل بحث های کارشناسی فراوان در این باره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ولویون با بیان اینکه مبنای این لایحه این است که آیا در اسلام خشونت پذیرفته شده است و بر این اساس صیانت، کرامت و تامین امنیت زنان در این لایحه آمده و اسم این لایحه نیز آرامش بخش است، گفت: این لایحه ۷۷ ماده دارد، گفت: هر آنچه که از عدالت درباره زنان خارج شود مصداق خشونت می دانیم و این خشونت در اسلام رد شده است. به بعد معنوی و مادی این لایحه توجه زیادی شده و هدف اصلی این لایحه تامین امنیت خانواده است.


وی لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در مقابل خشونت را موجب بازدارندگی از وقوع جرم دانست و گفت: این لایحه تامین امنیت زنان را که موجب امنیت خانواده و حفظ چارچوب آن می شود در پی دارد. یکی از آثار مثبت این لایحه این است که جرایم خشونت آمیز علیه زنان کاهش می یابد و زنانی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند مورد حمایت قانون گذار قرار می گیرند.


ولویون با بیان اینکه خشونت‌ها در این لایحه جرم تلقی شده و حتی اگر مردی اقدام به اخراج همسر خود از خانه یا برای مدتی خانه را ترک کند مرتکب خشونت شده و برای آن مجازات مشخص شده که منطبق بر مجازات اسلامی است، افزود: زنانی که در محافل کارگری کار می کنند اما کارفرمایان حقوق کافی به آنها نمی دهند مورد خشونت قرار گرفته اند و کارفرمایان آنها مجرم هستند.

قاضی دیوان عالی کشور با بیان اینکه در دستگاه های دولتی نیز تحمیل تعهدات نادرست به زنان که مطابق شرع و فرهنگ جامعه نیست جرم است و مجازات دارد، افزود: ایجاد مزاحمت در اماکن عمومی برای زنان مجازات حبس دارد و قابل گذشت نیست. همچنین بر اساس این لایحه وادار کردن زنان به تکدی گری و اعتیاد نیز مجازات حبس دارد که قابل گذشت نیست.


وی با اشاره به اینکه در ماده ۲ این لایحه هر رفتاری نسبت به زن که موجب آسیب روحی و جسمی وی شود خشونت محسوب شده است، گفت: این لایحه در مجموع بسیار خوب است البته ممکن است در اجرا نقایصی داشته باشد و قوه قضاییه موظف شده است برای اجرای این قانون شعب و دادگاه های تخصصی ایجاد کند.


ولویون با بیان اینکه برای تحقیقات بر اساس این قانون باید از قاضی زن استفاده شود و بودجه اجرای این قانون نیز از صندوق حمایت خانواده به طور کامل تامین شده است، خاطر نشان کرد: وزارت کشور بر اساس این لایحه مکلف شده است در فضای مجازی طرحی را برای امنیت زنان تدوین کند. همچنین در ماده ۴۹ بخش مجازات های این لایحه پیش بینی شده است که اگر افرادی در فضای مجازی زنان را به مراکز فحشا دعوت کنند مجازات آنها بسیار شدید و معادل مجازات کسانی است که مراکز فساد راه اندازی می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: تامین کننده امنیت و حافظ جان و مال مردم هستیم

سردار احمدرضا رادان روز سه‌شنبه در رزمایش نوروزی ۱۴۰۳ فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در محل میدان آزادی گفت: سالی که آخرین لحظات آن را طی می‌کنیم با تقدیم بیش از ۹۰ شهید در راه آرامش و امنیت مردم پست سر گذاشتیم مردمی که شایسته بهترین‌ها خاصه در بعد امنیت و انتظام هستند.

وی ادامه داد: در حالیکه در نوروز و تعطیلات زمانی حاصل می‌شود تا مردم خستگی یک سال را از تن بیرون کرده و استراحتی توأم با آرامش انجام دهند، مجاهدان فی سبیل‌الله نیروی انتظامی در بهار قرآن و طبیعت از آسایش خود گذشته تا امنیت و آرامش مردم را پایداری کنند، آنها بر این عهد ایستاده و امروز نمونه‌ای از آمادگی خود در کشور را به نمایش گذاشتند.

فرمانده فراجا تاکید کرد: امروز پلیس خدمتگزار از مرز، شهرها، روستاها، خیابان‌ها و جاده‌های سراسر کشور آماده‌باش قرار گرفته تا خادمان خوبی برای مردم باشند، شهر‌های مسافرپذیر در زمره پوشش کامل نیروی انتظامی قرار دارند.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم آرامش و امنیت را به گونه‌ای رقم بزنیم که سال ۱۴۰۳ توأم با امنیت بیشتر برای مردم باشد؛ اجازه نمی‌دهیم که گردن‌کشان و قانون‌گریزان بر مردم چیرگی داشته باشند.

سردار رادان اظهار کرد: سارقان تحت رصد کامل پلیس هستند و با قاچاقچیان کالا و مواد مخدر نیز برخورد لازم صورت گرفته و رصد و پایش مرز‌ها را نیز با دقت انجام می‌دهیم.

به گفته وی، امروز رزمایش پلیس پایتخت با چند هزار خودرو، موتور و یگان‌های انتظامی، آگاهی و راهور در شرق و غرب تهران بزرگ برنامه‌ریزی شده تا با تلاش بی وقفه در خدمت مردم باشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: امیدواریم همه شهروندان با رعایت مقررات و مسایل امنیتی و انتظامی در نگهداشت وسایل خود همکاران خوبی برای پرسنل نیروی انتظامی باشند.

وی از خانواده‌های مجاهدان فی سبیل‌الله نیروی انتظامی عذرخواهی کرد که امسال هم در تعطیلات باید صبوری بیشتری داشته باشند تا این امر مهم در آماده‌باش همسران و فرزندان آنها برای تأمین امنیت و آرامش مردم اثرگذار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • افتتاح قرارگاه تامین نظم و امنیت نوروزی در فارس
  • تامین کننده امنیت و حافظ جان و مال مردم هستیم
  • پلیس پایتخت برای تامین امنیت و آرامش مردم آماده است
  • سردار رادان: تامین کننده امنیت و حافظ جان و مال مردم هستیم
  • افزایش تدابیر امنیتی جشن نوروز در مزارشریف
  • تدابیر امنیتی ویژه سال نو در مزارشریف
  • توانمندسازی بانوان از مسیر تقویت صندوقهای خرد زنان روستایی و عشایر 
  • وقوع آتش سوزی در ورودی بیمارستان شفای غزه و مصدومیت زنان و کودکان
  • درخواست محمدرضا عارف از رئیس قوه قضاییه برای جلوگیری از اقدامات خلاف قانون در جامعه به بهانه امر به معروف و نهی از منکر: فیلم برداری از زنان و دختران به بهانه مبارزه با بی حجابی هیچگونه توجیه عقلانی، شرعی و اخلاقی ندارد/ لایحه حجاب بر اساس تفکرات ایدئولوژ
  • رونمایی از لباس تیم ملی والیبال نشسته زنان