Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق بررسی‌ها مشخص شده که هیوندا النترا ۲۰۱۸ وارداتی که توسط شرکت آسان موتور عرضه می‌شود، ۴۴ میلیون تومان گران‌تر از بازار به فروش می‌رسد.

به گزارش ایسنا، روز به روز بر تعداد شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که خودرو‌های خود را با قیمت‌هایی بالاتر نسبت به بازار آزاد عرضه می‌کنند، افزوده می‌شود.

پس از شرکت‌هایی همچون مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و بهمن، اکنون نوبت آسان‌موتور است که خودرو‌های خود را گران‌تر از بازار می‌فروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق بررسی‌ها این شرکت قیمت النترا ۲۰۱۸ را حدود ۴۴ میلیون گران‌تر از بازار آزاد و ۴۸۹ میلیون تومان در نظر گرفته است. این در حالی است که این خودرو در بازار با قیمت حدود ۴۴۵ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

این موضوع از شرکت آسان‌موتور پیگیری شد. در این رابطه روابط عمومی این شرکت اعلام کرد که کاملا بی‌اطلاع بوده و مسئول رسیدگی به این موضوع واحد فروش است. واحد فروش شرکت آسان موتور نیز پاسخگو نبود.

این وضعیت در حالی است که طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب هیات دولت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وظیفه نظارت بر عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو را بر عهده دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آسان موتور النترا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های راه اندازی خودرو در دمای انجماد

در یک صبح سرد زمستانی، بیدار شدن و حرکت آخرین کاری است که می‌خواهید انجام دهید. باور کنید یا نه، ماشین شما هم همین حس را دارد. در حالی که ممکن است بخواهید کاور‌ها را روی سرتان بکشید و به ماشین خود یک روز مرخصی بدهید، می‌دانید که مرخصی به دلیل سرد بودن هوا از سوی رئیس‌تان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و اصلا کار درستی نیست.

این اجتناب ناپذیر است که هم شما و هم ماشینتان باید یاد بگیرید که چگونه با دمای زیر صفر که هوای زمستانی به ارمغان می‌آورد، مقابله کنید. ما نمی‌توانیم به شما انگیزه دهیم که از جای خود بلند شوید، اما نکاتی برای کمک به شما در راه‌اندازی خودرو در آن صبح‌های سرد وجود دارد.

در دمای انجماد، روغن موتور، ضد یخ و سایر مایعات خودرو غلیظ می‌شوند. این می‌تواند باعث شود که موتور به سختی روشن شود یا اصلا روشن نشود. در اینجا چند نکته برای راه اندازی خودرو در دمای انجماد آورده شده است:

نکاتی برای روشن کردن وسیله نقلیه در هوای سرد:

بررسی وضعیت باتری خودرو:
قبل از شروع، از وضعیت باتری خودرو مطمئن شوید. باتری‌های قدیمی یا ضعیف ممکن است در دمای انجماد کار نکنند. اگر باتری خودروی شما قدیمی است یا اخیراً از آن استفاده نکرده اید، ممکن است لازم باشد آن را شارژ کنید. 

همه چیز را خاموش کنید:
باتری شما باید تمام انرژی خود را روی روشن کردن وسیله نقلیه شما متمرکز کند، بنابراین با خاموش کردن تمام وسایل الکترونیکی مانند رادیو، بخاری، یخ‌زدایی، چراغ‌های جلو و برف پاک کن‌ها به آن کمک کنید.

موتور را روشن کنید:
موتور را روشن کنید و اجازه دهید چند دقیقه کار کند. این به روغن موتور و سایر مایعات زمان می‌دهد تا گرم شوند و روان شوند.

سعی کنید ماشین خود را روشن کنید:
کلید را بچرخانید و نگه دارید. اجازه دهید موتور حدود ۱۰ ثانیه بچرخد، اما دیگر آن را نگه ندارید - نمی‌خواهید موتور بیش از حد گرم شود یا سیل شود. اگر موتور روشن نمی‌شود، اجازه دهید موتور چند دقیقه استراحت کند و دوباره امتحان کنید. اگر موتور روشن نشد، سعی کنید دوباره آن را روشن کنید. فقط تا سه بار سعی کنید موتور را روشن کنید. اگر بعد از سه بار روشن نشد، با یک مکانیک تماس بگیرید.

دوباره امتحان کنید:
اگر موتور شما نزدیک به روشن شدن است، اما صدای آن کندتر از حد معمول است، دوباره به آن استراحت دهید و دوباره آن را روشن کنید. اگر بعد از چند بار تلاش روشن نشد، می‌توانید باتری را از ماشین خارج کرده و داخل آن ببرید تا گرم شود. پس از اینکه فرصت گرم شدن داشت، آن را در وسیله نقلیه خود قرار دهید و ببینید آیا روشن می‌شود یا خیر.

زمان کار انداختن باتری:
اگر در برداشتن باتری راحت نیستید یا نمی‌توانید موتور خودروی خود را واژگون کنید، می‌توانید از مقاله‌ی "آموزش کامل نحوه صحیح باتری به باتری کردن خودرو" استفاده کنید.

جلوگیری از مشکل موتور در هوای سرد:
کار‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از روشن شدن وسیله نقلیه خود در آن صبح‌های سرد زمستان انجام دهید.

باتری را بررسی کنید:
اطمینان حاصل کنید که باتری شما در شرایط خوبی قرار دارد و آمپر‌های میل لنگ سرد کافی برای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید دارد. مکانیک مورد اعتماد شما می‌تواند باتری شما را آزمایش کند تا مطمئن شود برای زمستان دیگری آماده است. 

ماشین خود را در مکانی گرم پارک کنید:
با پارک کردن در پارکینگ، خودروی خود را در برابر عناصر محافظت کنید. اگر پارکینگ ندارید، پارک کردن زیر یک اسکله، درخت یا در کنار ساختمان می‌تواند تا حدودی از سرمای خودرو محافظت کند.

با پمپ گرمکن باتری آن را گرم کنید:
اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که زمستان‌های بسیار سردی را تجربه می‌کنید، از یک پمپ گرمکن باتری استفاده کنید. یک پمپ گرمکن باتری می‌تواند به گرم کردن باتری شما کمک کند و راه اندازی خودرو را آسان‌تر کند.

از یک شمع گرمکن استفاده کنید:
شمع‌های گرمکن می‌توانند به گرم کردن شمع‌های احتراق شما کمک کنند و راه اندازی خودرو را آسان‌تر کنند. 

روغن را در جریان نگه دارید:
دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از روغن موتور مناسب استفاده می‌کنید. استفاده از روغن صحیح تضمین می‌کند که آزادانه به تمام قسمت‌های مهم موتور شما جریان می‌یابد.

آب را حذف کنید:
قرار دادن یک افزودنی گاز خشک در مخزن سوخت به حذف آب از بنزین کمک می‌کند تا از یخ زدن خطوط سوخت شما جلوگیری کند. همچنین حتما از ضد یخ استفاده کنید.

نکات اضافی برای راه اندازی خودرو در دمای انجماد:
اگر خودروی شما دارای سیستم استارت گرمایشی است، آن را روشن کنید. این به گرم شدن سریع موتور کمک می‌کند.

اگر خودروی شما دارای بخاری پارکینگ است، از آن استفاده کنید. این به گرم شدن موتور و کابین کمک می‌کند.

اگر خودروی شما دارای ژنراتور استارت گرمایشی است، از آن استفاده کنید. این به گرم شدن موتور و سایر مایعات کمک می‌کند.

راه اندازی خودرو در دمای انجماد می‌تواند دشوار باشد، اما با پیروی از این نکات می‌توانید آن را آسان‌تر کنید.

اگر خودروی شما در دمای زیر صفر درجه سانتیگراد گیر کرده است، ممکن است بخواهید از یک کابل بکسل استفاده کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا خودروی خود را به مکانی گرم برسانید تا روشن شود.

نکته: محتوای موجود در این مقاله فقط برای کسب اطلاعات است و نباید به جای یک تکنسین یا مکانیک معتبر استفاده شود. اگر سؤال یا نگرانی خاصی در مورد هر یک از موضوعات مطرح شده در اینجا دارید، توصیه می‌کنیم با یک تکنسین یا مکانیک خبره مشورت کنید. تحت هیچ شرایطی مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به محتوایی نخواهیم داشت.

سخن پایانی:
در دمای انجماد، روغن موتور غلیظ می‌شود و باتری قدرت کمتری دارد. این می‌تواند باعث شود که خودروی شما به سختی روشن شود یا اصلاً روشن نشود. در بالا چند نکته برای راه اندازی خودروی خود در دمای انجماد آورده شده است. با پیروی از این نکات، می‌توانید به احتمال زیاد خودروی خود را در دمای انجماد روشن کنید.

منبع: بیتوته

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • روش بسیار آسان برای جلوگیری از خواب آلودگی در هنگام رانندگی
  • روش‌های راه اندازی خودرو در دمای انجماد
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • ترخیص ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی وارداتی در سال ۱۴۰۲
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودرو سواری از گمرکات در سال گذشته
  • با گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز خاورمیانه آشنا شوید +تصاویر
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی سواری از گمرکات
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات
  • مصرف کنندگان آمریکایی از اپل شکایت کردند
  • گران‌ترین خودرو زیر پای رضاشاه (+عکس)