Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@18:59:58 GMT

تامین ارز زائران‌اربعین به نرخ بازارثانویه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۳۵۵۹

زائران اربعین حسینی در صورت نیاز به خرید ارز می‌توانند حداکثر ۱۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ بازار ثانویه، ارز از صرافی‌های مجاز و بانک‌های منتخب ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و پارسیان بخرند. ناطقان: بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای تسهیل شرایط سفر زائران گرامی عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین حسینی و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک‌های منتخب ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و پارسیان و نیز صرافی‌های مجاز، زائران درصورت نیاز می‌توانند قبل از عزیمت به کشور عراق و در شهر خود نسبت به خرید ارز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس، حداکثر مبلغ ۱۰۰ یورو یا معادل آن به سایر اسعار به نرخ بازار ثانویه ارز، از بانک‌های منتخب و صرافی‌های مجاز به‌منظور پوشش برخی از هزینه‌های این سفر معنوی تامین می‌شود منبع: ایسنا برچسب ها: ارز زائران ، اربعین ، بازار ثانویه ، تامین ارز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ارز زائران اربعین بازار ثانویه تامین ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی قم از راه اندازی شبکه نظام مند توزیع کالاهای اساسی در سطح مناطق هشت گانه شهرداری قم و شهرهای تابعه با شناسایی 250 کاسب امین کددار خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدرضا حاجی رضا در گفتگویی با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار کرد: بدلیل اینکه ما در اوایل اسفند بحث آمادگی برای رویداد ملی و جهانی جشن‌های نیمه شعبان در قم را داشتیم، لذا موضوع نظارت جدی و مستر بر تنظیم بازار را از همان موقع به طور ویژه آغاز کردیم.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در زمان جشن‌های نیمه شعبان گروه‌های مختلف جامعه از جمله شهروندان، زائران، ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های مختلف مستقر در جمکران که تعدادی از آن‌ها مربوط به خارج از کشور بودند، درگیر تامین کالا‌های اساسی بودند و حضور و فعالیت ستاد تنظیم بازار در آن زمان، اقدامی جدی، ضروری و  اساسی بود.

وی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار با هماهنگی معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری، بایستی تمام نیازمندی‌های شهروندان، زوار و به خصوص ۳۵۰ موکبی که در ایام جشن‌های نیمه شعبان فعال بودند را در نظر می‌گرفت و تامین می‌کرد.

محمدرضا حاجی رضا عنوان کرد: از جمله نیازمندی‌های ایام جشن‌های نیمه شعبان حوزه کالا‌های اساسی عبارت از گوشت و برنج، شکر، آرد و نان و سایر اقلام اساسی بود که با همکاری حوزه جهاد کشاورزی تامین و برطرف شد.

وی عنوان کرد: مرحله دوم فعالیت ستاد تنظیم بازار، موضوع ماه مبارک رمضان و سال جدید بود که پس از نیمه شعبان به حالت آماده باش در سه بخش تامین، توزیع و نظارت وارد این قضیه شدیم.

 مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی قم در خصوص موضوع تامین کالا‌های اساسی شب عید و ماه رمضان ابراز کرد: در این مدت تا کنون که دو سوم مسیر را طی کرده ایم، ۱۱۰۰ تن برنج در استان بین مباشرین، اتحادیه بنکدار و خواروبار و مواکب، گروه‌های جهادی، تکایا و هیات‌های مذهبی به منظور اجرای آیین‌های افطاری و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی توزیع نمودیم.

محمدرضا حاجی رضا ادامه داد: همچنین ۱۵۰ تن توزیع گوشت منجمد تنظیم بازاری به صورت عمده گوشت گوساله و ۴۰۰ تن توزیع شکر خانوار و شکر صنف و صنعت و شکر اتحادیه شیرینی و زولبیا و بامیه توزیع شد و بازار مرغ هم به سبب قرارداد‌های خوبی که در این زمینه منعقد شد، از وضعیت مناسبی برخوردار بود.

 مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی قم خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در استان قم اتاق اصناف و اتحادیه‌های خواروبار، بنکدار و پروتئین در حوزه گوشت و مرغ به وظایف خود بخوبی عمل می‌کنند، اما همیشه دغدغه این بوده که این اقلام اساسی، با کمترین قیمت و تنش در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: در کل تلاش می‌کنیم که به لحاظ فراوانی کالا‌های اساسی و تنوع قیمت، وضعیت مناسب و مطلوبی را تا عید سعید فطر و آخر فروردین داشته باشیم.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی کار خوبی که کرد، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی مردمی در راستای توزیع کالا‌های اساسی بود که با پشتیبانی استاندار محترم، شتاب خوبی به خود گرفت.

حاجی رضا افزود: در همین راستا ما توانستیم شبکه تامین و توزیع کالا‌های اساسی و محصولات کشاورزی را  با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در سطح ۸ منطقه شهرداری و حتی شهر‌های تابعه استان، راه اندازی کنیم.

وی گفت: با استفاده از این شبکه، کالا‌های اساسی به سهولت و در بستر یک مجموعه نظام‌مند در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: ما در سطح استان قم به سبب تراکم جمعیت و اجرای برنامه‌های مناسبتی بسیار در طول سال، از حیث تامین کالا‌های اساسی و تنظیم بازار بایستی همواره پاسخگوی مردم باشیم و برنامه ریزی این است که بگونه‌ای مدیریت کنیم که در کل مناطق شهرداری و شهر‌های اطراف این نیاز‌ها به صورت منطقی برطرف و مناطق تقویت شوند.

وی در خصوص نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی گفت: تیم‌های نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی از اول اسفند در قالب ۱۰ اکیپ به صورت مشترک با اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سازمان صمت در حال بازدید‌های دوره‌ای و نظارت بر چرخه توزیع و قیمت کالا‌های اساسی بخصوص در حوزه میوه شب عید و نانوایی‌ها و ... هستند و برخورد‌هایی هم صورت گرفته است.

حاجی رضا با اشاره به توزیع میوه شب عید گفت: با بررسی‌هایی که با مباشری سازمان تعاون روستایی صورت گرفت، ۱۵ نقطه در شهر قم برای توزیع میوه انتخاب شد و ۲۰۰ تن پرتقال درجه یک تامسون با قیمت هر کیلو ۱۸ هزار تومان، ۱۳۰ تن سیب سمیرم با قیمت هر کیلو ۳۴ هزار تومان و ۱۵ تن خرما از قرار هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان در اختیار جایگاه‌های توزیع میوه قرار گرفت.

وی گفت: میوه‌های مورد نظر از لحاظ کمیت به اندازه مورد نیاز تا پایان فروردین توزیع شده، از نظر کیفیت نیز ماندگاری بیشتری نسبت به میوه‌های بازار دارند و ما نسبت به کیفیت به لحاظ احترام به شهروندان اهتمام و توجه ویژه‌ای داریم؛ از لحاظ قیمت نیز مکلف هستیم پس از کشف قیمت، میوه‌ها را ۱۵ درصد زیر قیمت در اختیار متقاضیان قرار دهیم.
وی در خصوص نان و آرد با اشاره به فعالیت ۹۰۰ واحد نانوایی خط کشی، سنگکی و بربری در سطح استان عنوان کرد: مدیریت توزیع آرد نانوایی‌ها بوسیله سامانه هوشمند و بر اساس میزان پخت نان و خروجی کارت‌های بانکی مردم صورت می‌گیرد و البته در زمینه نان خط کشی مشکلاتی هست که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

 مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: برای کسانی که نذر دارند و یا به قصد خارج از کشور نان تهیه می‌کنند، برخی مشکلات توسط سامانه نانی نو حل شده و برخی دیگر نیز به وسیله کارت‌های اختصاصی که در اختیار شاطر نانوایی قرار می‌گیرد، حل شدنی است.

دیگر خبرها

  • بررسی مهمترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • بازدید بیش از ۳۰۰۰ نفر از منطقه گردشگری هفت حوض
  • در جدال ارزها با همراهی وکیل متخصص
  • آرامش بر بازار اقلام اساسی حاکم است
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • کمبودی در تامین سوخت جایگاه‌های استان سمنان نداریم
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند