Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احسان گوهری راد صبح یکشنبه در دبستان دین و اندیشه گرگان و در مراسم زنگ شکوفه ها و غنچه ها اظهار کرد: ۳۶۲ هزار دانش آموز در استان گلستان در سال جاری به مدرسه می روند.

وی گفت: برگزاری هر آزمون از سال گذشته در مدارس ابتدایی ممنوع شده و کتاب های دانش آموزان در دوره ابتدایی برای آموزش کافی است و نیاز به کتاب های دیگر مثل کتاب های مکمل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوهری راد با بیان این که تمام نیازها در کتب ابتدایی گنجانده شده است، عنوان کرد: کلاس اول و دوره ابتدایی دوره ای است که برای دانش آموز بدون هیچ گونه استرسی آزمون برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: از خانواده هایی که فرزندان خود را برای سال تحصیلی جدید آماده کردند و همکاران ما که بستر پذیرش دانش آموزان را در مدارس فراهم کردند تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: درخواست دارم که خانواده ها در مسائل تربیتی با مدارس مشارکت داشته باشند و امیدواریم با تمام مشکلاتی که وجود دارد برای دانش آموزان این استان تلاش کنیم که وضعیت استان در بعد آموزش و پرورش و نظام تربیتی شرایط بهتری باشد.

گفتنی است که امروز ۴۲ هزار کلاس اولی امسال تحصیل خود را در استان گلستان آغاز کردند.

کد خبر 4725153

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل آموزش و پرورش گلستان هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 ماه محرم خطبه های نماز جمعه عاشورا بیرجند گرگان سانحه تصادف استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که بسیاری از معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در مدارس و بین دانش آموزان شکایت داشته و احساس امنیت نمی‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" در مطلبی نوشت: نتایج یک بررسی نشان می دهد که تقریبا از بین هر دومعلم آلمانی یک نفر خشونت جسمی یا روانی را در مدرسه خود مشاهده می کند. بر اساس مطالعه‌ای که توسط بنیاد رابرت بوش در روز چهارشنبه منتشر شد، این میزان به ویژه در مدارس در مکان‌های آسیب‌دیده اجتماعی زیاد است و خطر استرس را برای معلمان افزایش می‌دهد.

نتایج این بررسی نشان می دهد که بیش از یک سوم معلمان مورد بررسی چندین بار در هفته احساس خستگی عاطفی می کنند. اگر فرصت داده شود بیش از یک چهارم مدرسه را ترک خواهند کرد. معلمان بزرگ‌ترین چالش‌ها را در رفتار دانش‌آموزان و برخورد با کلاس‌های ناهمگون، یعنی دانش‌آموزانی با سوابق مختلف یادگیری، پیشینه‌های فرهنگی و خانوادگی و افزایش نیاز به حمایت می‌بینند.

انجمن فیلولوژی درباره نتایج این بررسی اعلام نگرانی کرده است. سوزان لین کلیتزینگ، رئیس این انجمن، به تاگس‌اشپیگل گفت: این مسئله تعجب آور است که بسیاری از معلمان مجبورند اشکال مختلف خشونت را در زندگی روزمره خود تجربه کنند، اما این یک مشکل برای کل جامعه است، نه فقط یک نفر در برخی مدارس.

لین کلیتزینگ در این باره گفت: سطح فزاینده خشونت در مدارس، کمبود معلم و وضعیت ویران بسیاری از مدارس استرس مضاعفی را برای همه به همراه دارد. در مدارس باید سرمایه‌گذاری شود. مطالعه کنونی سیاستمداران را ترغیب می‌کند تا در نهایت به مسئولیت خود برای تدریس خوب عمل کنند. در اینجا سیستم آموزشی آلمان به سادگی در مقایسه بین‌المللی و همچنین در مقایسه با اقتصاد محلی عقب مانده است. این وضعیت برای آلمان به عنوان یک مکان آموزشی غیرقابل تحمل است.

شرودر، سخنگوی سیاست آموزشی فراکسیون حزب لیبرال دموکرات در پارلمان آلمان، همچنین بر مسئولیت مشترک والدین با توجه به مطالعه نگران کننده بنیاد رابرت بوش اشاره کرده است. وی در این باره به تاگس اشپیگل گفت: معلمان اغلب به تنهایی قادر به مبارزه با خشونت نیستند. آنها نه برای این کار آموزش دیده‌اند و نه وظیفه آنهاست. ما به تیم‌های چندحرفه‌ای و حمایت روانی خوب برای دانش‌آموزان نیاز داریم، اما معلمان و در نهایت، والدین نباید برای مبارزه با عوامل خشونت از مسئولیت خود رها شوند. یک زندگی روزمره مدرسه بدون خشونت، پیش نیاز بسیاری از فرآیندهای دیگر است.

این نماینده حزب لیبرال دموکرات در پارلمان آلمان گفت: در صورت افزایش خشونت، نیروهای دیگری مانند پلیس، ادارات رفاه اجتماعی و رفاه جوانان باید با مدیریت مدرسه و والدین همکاری کنند. تقویت پیشگیری از خشونت بسیار مهم است، اما همچنین جوانانی که مرتکب خشونت می شوند باید عواقب سریعی را تجربه کنند.

این ارقام که به واسطه این بررسی به دست آمده است بسیار نگران کننده هستند. بر اساس بررسی بنیاد رابرت بوش، که معلمان در سراسر آلمان برای آن مورد بررسی قرار گرفتند، 47 درصد از معلمان مورد بررسی اظهار داشتند که خشونت را در بین دانش آموزان خود مشاهده کرده اند. تنها 57 درصد از معلمان حمایت روانی اجتماعی فعلی در مدرسه خود را کافی ارزیابی می کنند.

بتینا استارک-واتزینگر، وزیر آموزش فدرال آلمان در این باره گفت گفت: این بررسی بار دیگر روشن می‌کند که فشار برای اقدام در آموزش چقدر زیاد است. این واقعیت که تقریباً از هر دو معلم یکی خشونت را مشاهده می کند، باید همه را نگران کند. مدارس باید مکان امنی برای دانش آموزان و معلمان باشد. این یک نیاز اساسی برای یادگیری و آموزش صحیح است.

استارک واتزینگر بیش از هر چیز از ایالت های فدرال درخواست می کند که باید بهتر با کمبود معلم مبارزه کنند: «معلمان ما برای تدریس خوب بسیار مهم هستند. ما باید از آنها بهتر حمایت کنیم و به عنوان یک جامعه قدردانی بیشتری از آنها نشان دهیم.

اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلماناقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان