Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@17:42:25 GMT

استاندار فراری از سیل به کمیته ملی المپیک می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۳۶۱۶

استاندار فراری از سیل به کمیته ملی المپیک می‌رود؟

بحث دبیرکلی کمیته ملی المپیک همچنان یکی از مسائل مهم و اساسی این کمیته است و در تازه‌ترین اتفاق نام استاندار پیشین گلستان به عنوان گزینه دبیرکلی مطرح شده است.

به گزارش مشرق، موضوع دبیرکل کمیته ملی المپیک در یک سال گذشته یکی از مهم‌ترین چالش‌های صالحی امیری، رئیس این کمیته بود که با تغییرات در نحوه انتخاب دبیرکل در اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک، این امر ابعاد تازه‌تری پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساسنامه کمیته ملی المپیک در حالی به تائید اعضای مجمع کمیته ملی المپیک رسید که تغییر در انتخاب دبیرکل و خزانه دار، مهم‌ترین و پر بحث‌ترین بند اساسنامه بود. بر این اساس انتخابی بودن دبیرکل و خزانه‌دار توسط اعضای مجمع حذف شد و از این پس دبیرکل و خرانه‌دار از سوی رئیس کمیته ملی المپیک به اعضای هیئت اجرایی معرفی و توسط این اعضا تائید خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش وزیر ورزش به پناهندگی سعید ملایی

صالحی امیری معتقد بود با انجام‌ این روند که البته در بسیاری از کمیته‌های ملی المپیک در کشورهای مختلف نیز مرسوم است، ‌رئیس و دبیرکل در اجرای برنامه‌ها همسویی و تعامل بیشتری دارند و امور کمیته ملی المپیک با کیفیت بیشتری دنبال خواهد شد.

اساسنامه کمیته ملی المپیک پس از تائید در مجمع عمومی ترجمه و به کمیته بین المللی المپیک (IOC) ارسال شد و پس از تغییراتی جزیی به تائید IOC رسید. اساسنامه کمیته ملی المپیک پس تائید در  IOC به هیئت دولت ارسال شد و در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است.

از زمانی که بحث تغییرات در نحوه انتخاب دبیرکل مطرح شد با توجه به مشکلات شخصی شاهرخ شهنازی، دبیرکل وقت کمیته ملی المپیک، احتمال حضور افراد مختلفی مطرح شد که مهدی علی‌نژاد، نصرالله سجادی، رضا قراخانلو، محمد حسین علیزاده مهم‌ترین گزینه‌ها بودند اما با ادامه حضور شهنازی در این پست حضور این افراد در همان حد پیش‌بینی باقی ماند. بعد از استعفای شهنازی، موضوع دبیرکلی وارد فاز تازه‌ای شد و کیکاووس سعیدی به عنوان سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک معرفی شد.

حالا بعد از چند ماه سکوت در خصوص بحث دبیرکل و پیگیری امور این پست توسط سعیدی، گزینه جدیدی برای مطرح شده و او کسی نیست جز مناف هاشمی، معاون پیشین توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان. وی مدتی نیز به عنوان استاندار گلستان فعالیت داشت اما پس از ماجرای جنجالی عید 98 و وقوع سیل در استان گلستان برکنار شد. وی در این مدت کمتر در محافل حضور داشت اما اخیرا در مراسم‌های کمیته ملی المپیک دیده شده است.

در کنار مناف هاشمی، کیکاووس سعیدی هم شانس زیادی برای دبیرکلی دارد و این احتمال هست که از سمت خزانه‌داری استعفا کرده و دبیرکل کمیته ملی المپیک شود.

 با وجود اینکه اساسنامه کمیته ملی المپیک توسط IOC تایید و قابل اجرا شدن است، اما به نظر می‌رسد تا زمان تایید آن در هیئت دولت به صورت قطعی در کمیته، اجرایی نمی‌شود و باید تا رسیدن اساسنامه منتظر ماند.

آنچه پیش از این اتفاق افتاده این است که معمولا برای پست‌های مختلف مدیریتی علاوه بر گزینه‌هایی که در رسانه‌ها از آنها نام برده می‌شود، نفرات دیگری نیز وجود دارند که پس از نهایی شدن اعلام خواهند شد و باید دید در پایان چه کسی بر صندلی دبیرکلی کمیته ملی المپیک‌ خواهد نشست.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن برکناری استاندارد گلستان سیل گلستان سیل کمیته ملی المپیک صالحی امیری وزارت ورزش دبیرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد

به گزارش گروه آنوزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا بصیرنیا دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: با توجه به فقدان ساختار فرابخشی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت ها و امور مربوط به دوره نوجوانی؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در آبان ماه سال گذشته مصوب کرد که امور مربوط به دوره نوجوانی به وظایف شورای عالی جوانان الحاق و اضافه و در این راستا اساسنامه شورای عالی جوانان تکمیل شود.

وی افزود: لذا اساسنامه اصلاحی شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسه 472 شورای معین طرح و بررسی شد و در بخش اهداف، وظایف و ترکیب این شورا؛ برنامه ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت برای دوره نوجوانی نیز لحاظ شد. همچنین با توجه به ضرورت چابک سازی ساختار و به منظور تسهیل در فرایند تصمیم گیری و پیشبرد امور مهم در دوره نوجوانی و جوانی؛ ترکیب شورای عالی نوجوانان و جوانان با رویکرد کارآمدسازی و اثربخشی به سمت تعدیل و تغییر سوق داده شد و مقرر شد در ترکیب آن با توجه به ضرورت حاکمیت یک نگاه جامع و تخصصی نسبت به امور و مسائل مهم نوجوانان و جوانان؛ از حضور و مشارکت متخصصان حوزه های مختلف و دستگاهها ذی ربط حسب مورد نیز استفاده شود.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه 473 این شورا؛ به استقبال چشمگیر از آیین مذهبی اعتکاف و افزایش تعداد معتکفین به ویزه نوجوانان و جوانان نسبت به سنوات قبل اشاره شد و در ادامه اساسنامه ستاد مرکزی اعتکاف طرح و بررسی شد و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد که امید است با تشکیل این ستاد؛ شرایط و بستر مناسب برای رشد و گسترش فرهنگ و آئین متعالی اعتکاف در سطح ملی و بین‌المللی فراهم آید.

بصیرنیا در خاتمه؛ ضمن ارائه گزارشی از سفر کاری اخیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت همراه به دو استان زنجان و قزوین؛ به تشریح رویکرد دبیرخانه شورای عالی عالی انقلاب فرهنگی در راستای اجرای مفاد سند تحول شورای عالی به منظور تقویت ارتباط فعال و دوسویه شورای عالی و جامعه نخبگانی و جبهه های مردمی و بهره گیری هر چه بیشتر از توانمندی های آنها پرداخت و چنین اقداماتی را موجب  بازشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تبیین بیشتر جایگاه و نقش ویژه و مؤثر آن در حوزه سیاست گذاری کلان در سطوح ملی و سیاست گذاری ناظر به حل مسائل و ایفای نقش قرارگاهی این شورا دانست. در جلسه مذکور همچنین از عوامل تهیه مجموعه تلویزیونی رستگاری نیز به عنوان یک حرکت ابتکاری و ارزشمند تقدیر به عمل آمد و اعضای حاضر ساخت چنین مجموعه هایی را موجب اعتلای فرهنگی و  تقویت معنویت گرایی در جامعه دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • منظمی سرپرست دبیرکلی والیبال شد
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • منظمی سرپرست دبیرکلی فدراسیون والیبال شد
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس
  • برخورد قاطع با بازیکن هنجارشکن استقلال را پیگیری می‌کنیم/ اعتراض رسمی به رأی کمیته انضباطی